|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Kan man lage gryteretter selv?Vi liker veldig godt Toro sin "amerikansk gryte". Mild og god smak for hele familien. Men går det ikke an å lage den fra bunnen av? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Ja, man kan lage gryteretter selv. Jeg vet ikke hva som inngår i en amerikansk gryte, men en grei start er å skjære kjøtt opp i små biter, brune og helle på vann. La dette småkoke i en halv -tre timer (litt avhengig av typen kjøtt) før man tar i grønnsaker. Gi et oppkok slik at grønnsakene ikke blir gjennomkokte og servere med ris. Jeg ville ikke tatt risen oppi, men servert den ved siden av. Jeg tror at det er lettere å fryse, oppbevare og varme opp da, men jeg kan ta feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Stek kjøtt / kjøttdeig i en gryte. Så har du hakket løk med på slutten av steketiden. Så bruner du mel og smør i ca 10-15 minutter på middels varme(trenger ikke vare så lenge, kan evt han litt sukkerkulør i dersom den blir for lys). Så har du kjøtt og løk og kraften fra det over i gryten. Så tilsetter du evt andre grønnsaker i etterpå.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Hvis dere liker den amerikanske gryten, kan dere få min oppskrift. Den er ganske lik, og mannen min lar seg lure i blant.
![]() |
#5 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Kanskje litt på siden, men fersempel
![]() |
#6 |
seru
|
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Jeg holder på å lage gryterett i dette øyeblikk. Den heter "sykt-barn-så-siri-kommer-seg-ikke-på-butikken-og-får-handlet-gryte". Koker ris, gulrøtter lager brun saus, steker kjøttdeig og hvitløk og blander alt sammen i en gryte. Voila.
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?:Har ikke lest hele tråden:
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Ingen grunn til å kaste bort penger bort på Toro
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 19-09-07 kl 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?*noterer*
![]() |
#10 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Da hiver jeg på "min" gryterett også, selv om "e joksa lite". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Den gryten ser veldig god ut, Mim. Takk for oppskrift!
![]() |
#12 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gryteretter selv?Denne oppskriften satte jeg sammen ufra innholdsfortegnelsen på en Toro-pose:
![]() |
|
|