|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine? | |||
| Nesten bare på nett |
|
25 | 20,16% |
| Mest på nett |
|
22 | 17,74% |
| Omtrent halvparten på nett/halvparten i butikk |
|
46 | 37,10% |
| Mest i butikk |
|
15 | 12,10% |
| Nesten bare i butikk |
|
8 | 6,45% |
| Jeg lager de fleste gavene selv |
|
7 | 5,65% |
| Jeg gir ikke julegaver |
|
1 | 0,81% |
| Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg handler nesten utelukkende på nett. Det er en blanding av at jeg ikke liker og tåler dårlig å gå i butikker. Prøver å bestille fra lokale som har nettbutikk.
|
|
|
#3 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Det jeg handler i Norge, handler jeg på nett. Men jeg handler mye julegaver i Tyrkia på sommeren, så jeg svarte ca. halvparten i butikk/nett.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Det blir en god del på nett. Kanskje mest fordi butikkene ikke alltid har ting inne.
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg er bevisst på å kjøpe ting i butikk. Jeg liker faghandel, og setter pris på å kunne ta på produktet før jeg kjøper.
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg er som Tjorven. Jeg har kjøpt to gaver på nett, og det var ting som ikke kunne skaffes i Bergen. Ellers er alle gaver, og garnet til strikkede gaver, kjøpt i fysisk butikk. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Nesten bare på nett.
|
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg prøver å handle mest i fysiske butikker, men har kjøpt et par gaver fra getinspired.no og noen fra kirkens bymisjon sin nettbutikk.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?
Haha, jepp. Det hjelper ikke å bo i en liten "by", hvor alle butikkene er kjedebutikker.
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Kjøper det meste i butikker i byen, men bestiller ganske mye av det på nett med klikk-og-hent, for det er fredeligere å sitte hjemme og bestemme seg, og så vil jeg gjerne være sikker på at de har det jeg vil ha når jeg nå endelig har funnet på noe.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Jeg går masse i butikker, og tenker og får inspirasjon. Elsker å gå i butikker i førjulstida, særlig når det er søndagsåpent, for da er det rolig, og god stemning.
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Rolig på søndagsåpent?
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Mest i butikk, i år har det blitt litt på nett og noe på klikk og hent, men det aller meste i butikk. Jeg teker t vi må jo bruke dem om vi skal få beholde dem, men samtidig er jo små nisjebutikker på nett også greit å støtte
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?
Jeg tenkte det samme!
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Mannen var en tur i byen i går, og det var veldig fredelig da, i alle fall - ikke engang kø på Outland, sa han. Mulig det er annerledes på kjøpesentre, det høres forsåvidt sannsynlig ut.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?50/50 ca., litt avhengig av hvor hektisk det er. I år er det mye som skjer og konsert som tar mye fokus (skal synge selv), så har prøvd å få unna litt hist og her og ligger greit an tror jeg. Butikker går hvis jeg vet hva jeg skal ha, men prøver å unngå store sentere generelt, og spesielt i julen.
|
|
|
|
#19 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Stort sett i butikker, og gjerne de som ikke er kjedebutikker. Bor heldigvis midt mellom to byer som har bra størrelse og har også et par store kjøpesentre, samt IKEA i nabolaget.
|
|
|
#20 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?Neste utelukkende på nett. Det er så godt som alltid billigere, det er enklere å finne akkurat det jeg vil ha fordi jeg kan søke i ulike butikker kjapt og enkelt framfor å måtte fysisk gå rundt i butikkene, jeg slipper å gå i stappfulle butikker og jeg kan klikke hjem gaver på kortere tid enn det tar å gå rundt i butikkene. Vi bor sentralt med et rikt utvalg av butikker i umiddelbar nærhet, men jeg foretrekker netthandel likevel. Det er stappfullt på det lokale kjøpesenteret (som er et av Norges største) hele desember, og særlig på lørdager og søndager med et par km bilkø inn til parkeringshusene. Hverken rolig eller god stemning.
|
![]() |
|
|