Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?
Nesten bare på nett 25 20,16%
Mest på nett 22 17,74%
Omtrent halvparten på nett/halvparten i butikk 46 37,10%
Mest i butikk 15 12,10%
Nesten bare i butikk 8 6,45%
Jeg lager de fleste gavene selv 7 5,65%
Jeg gir ikke julegaver 1 0,81%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-25, 09:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?

Spørreundersøkelse

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 09:47   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skaffer du flesteparten av julegavene dine?

Jeg handler nesten utelukkende på nett. Det er en blanding av at jeg ikke liker og tåler dårlig å gå i butikker. Prøver å bestille fra lokale som har nettbutikk.

Gammel 08-12-25, 09:51   #3
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Det jeg handler i Norge, handler jeg på nett. Men jeg handler mye julegaver i Tyrkia på sommeren, så jeg svarte ca. halvparten i butikk/nett.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 09:55   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det blir en god del på nett. Kanskje mest fordi butikkene ikke alltid har ting inne.
Hovedtyngden i år har nok vært norske nettbutikker med "klikk og hent" eller leveranse til butikken.
15-åringen ønsker seg litt klær, og det er jo nesten umulig å oppdrive ungdomsklær til gutter i lokale butikker. Det er kun Carlings og HM å velge i.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 10:04   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bevisst på å kjøpe ting i butikk. Jeg liker faghandel, og setter pris på å kunne ta på produktet før jeg kjøper.

I år har jeg kjøpt én gave på nett, og resten i butikk.

En god del av gavene jeg gir bort er hjemmestrikk. Jeg kjøper garnet i butikk.

Gammel 08-12-25, 10:06   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som Tjorven. Jeg har kjøpt to gaver på nett, og det var ting som ikke kunne skaffes i Bergen. Ellers er alle gaver, og garnet til strikkede gaver, kjøpt i fysisk butikk.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 10:12   #7
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nesten bare på nett.

Jeg tror det er 2-3 gaver som ble kjøpt da vi var på Outland i november, resten har jeg bestilt på nett. Alt til nærmeste familie er bestilt på nett.

Det er vanskelig å finne det folk ønsker seg i lokale butikker.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-25, 10:19   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså. Det hjelper jo å bo i Oslo og ha et rikt utvalg av butikker av alle slag.

Gammel 08-12-25, 10:23   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å handle mest i fysiske butikker, men har kjøpt et par gaver fra getinspired.no og noen fra kirkens bymisjon sin nettbutikk.

Jeg ser jo, som Tjorven, at det er en fordel å bo i større by med godt utvalg av butikker for å kunne følge ønskene mine om å handle lokalt.

Gammel 08-12-25, 10:26   #10
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, altså. Det hjelper jo å bo i Oslo og ha et rikt utvalg av butikker av alle slag.

Haha, jepp. Det hjelper ikke å bo i en liten "by", hvor alle butikkene er kjedebutikker.

Til og med switch 2 måtte bestilles, da det ikke fantes inne, ikke her og ikke de to nabo-stedene..

Lillesøster 09
Gammel 08-12-25, 10:27   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøper det meste i butikker i byen, men bestiller ganske mye av det på nett med klikk-og-hent, for det er fredeligere å sitte hjemme og bestemme seg, og så vil jeg gjerne være sikker på at de har det jeg vil ha når jeg nå endelig har funnet på noe.

Gammel 08-12-25, 10:28   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går masse i butikker, og tenker og får inspirasjon. Elsker å gå i butikker i førjulstida, særlig når det er søndagsåpent, for da er det rolig, og god stemning. Handler mye i butikkene, men det hender også at jeg får ideer, inspirert av det jeg ser i butikkene, men som butikken ikke akkurat har. Så da går jeg hjem og sjekker om det finnes på nett, også bestiller jeg det der. Og noe har jeg handlet i butikk tidligere på året, når jeg har kommet over noe som har passet spesielt fint. I år handlet jeg noe nydelig håndlaget keramikk på marked i Paris, for eksempel. Og noe på salg, helt tilbake til nyttår. Men handler mye på nett også, særlig der jeg har fått spesifikke ønsker, som fra ungene. Tenker det er ca halvparten av hver.

Gammel 08-12-25, 10:56   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rolig på søndagsåpent? Den ene gangen for sju (?) år siden jeg var på søndagsåpent senter, var det timelang kø ut av parkeringsplassen. Det gjør jeg aldri igjen.

Gammel 08-12-25, 11:02   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mest i butikk, i år har det blitt litt på nett og noe på klikk og hent, men det aller meste i butikk. Jeg teker t vi må jo bruke dem om vi skal få beholde dem, men samtidig er jo små nisjebutikker på nett også greit å støtte

Gammel 08-12-25, 11:21   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Blanding av nett, butikk, klikk-og-hent, og strikke selv

Gammel 08-12-25, 11:27   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Rolig på søndagsåpent? Den ene gangen for sju (?) år siden jeg var på søndagsåpent senter, var det timelang kø ut av parkeringsplassen. Det gjør jeg aldri igjen.

Jeg tenkte det samme!
Og rolig og god stemning? I butikker?

Men jeg hater butikker, så i min verden så passer ikke god stemning og butikk sammen, haha.

Lillesøster 09
Gammel 08-12-25, 11:29   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen var en tur i byen i går, og det var veldig fredelig da, i alle fall - ikke engang kø på Outland, sa han. Mulig det er annerledes på kjøpesentre, det høres forsåvidt sannsynlig ut.

Gammel 08-12-25, 11:41   #18
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

50/50 ca., litt avhengig av hvor hektisk det er. I år er det mye som skjer og konsert som tar mye fokus (skal synge selv), så har prøvd å få unna litt hist og her og ligger greit an tror jeg. Butikker går hvis jeg vet hva jeg skal ha, men prøver å unngå store sentere generelt, og spesielt i julen.

Gammel 08-12-25, 12:02   #19
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett i butikker, og gjerne de som ikke er kjedebutikker. Bor heldigvis midt mellom to byer som har bra størrelse og har også et par store kjøpesentre, samt IKEA i nabolaget.

Gammel 08-12-25, 13:06   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Neste utelukkende på nett. Det er så godt som alltid billigere, det er enklere å finne akkurat det jeg vil ha fordi jeg kan søke i ulike butikker kjapt og enkelt framfor å måtte fysisk gå rundt i butikkene, jeg slipper å gå i stappfulle butikker og jeg kan klikke hjem gaver på kortere tid enn det tar å gå rundt i butikkene. Vi bor sentralt med et rikt utvalg av butikker i umiddelbar nærhet, men jeg foretrekker netthandel likevel. Det er stappfullt på det lokale kjøpesenteret (som er et av Norges største) hele desember, og særlig på lørdager og søndager med et par km bilkø inn til parkeringshusene. Hverken rolig eller god stemning.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.