Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleverksted for små barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-25, 23:48   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juleverksted for små barn

Skal ha juleverksted for små barn (0-5 ca) neste helg. Foreldrene skal være tilstede, men jeg skal ha litt julegodt og ting de kan holde på med. Mine tanker er: Ikke noe som kan være giftig!! Så her er det jeg har tenkt - korriger meg gjerne!! Jeg har ikke barnebarn og egne barn er 24 og 21, såååååå litt lenge siden? Har ok budsjett (les: Det er ikke jeg som betaler)

Gjøre:
- Ferdige pepperkaker og glasur + pynt (seigmenn, nonstop etc)
- Ferdig marsipan til å lage figurer (jeg er usikker på om jeg gidder å farge den? Tenker det blir mye gris? Like fint med bleke figurer og mandelpynt! )
- Ferdig pepperkakedeig. Da må jeg ha kjevler og utstikksfigurer, men ...
- papir, barnesaks og lim. Til julekurver og lenker

Julegodt:
- clementiner
- julebrus med og uten sukker (saft?) Alt kaldt. Orker ikke varme ting med så små barn ...
- Noen julekaker? (kjøpt. Tre slag)
- Skulle gjerne hatt litt mer "mat", men usikker på hva?
- Kaffe til de voksne

Gammel 23-11-25, 23:49   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleverksted for små barn

Pølser og lompe? Risgrøt?

Gammel 23-11-25, 23:51   #3
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Risgrøt var smart!

Gammel 24-11-25, 00:24   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Bake pepperkaker krever vel flere voksne for på hjelpe til? Det må både kjevles og løftes kake til brett. Skulle jeg droppet noe var det denne. Heller en eller to aktiviteter som fungerer fint. Dere rekker jo ikke all verden i den alderen før de vil videre.

Gammel 24-11-25, 00:29   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Pynte julekort er fint. Klistremerker fungerer fint. Og glitterlim. Hm, mulig glitterlim er litt mye.

Høres ut som om dere får et koselig verksted!

Gammel 24-11-25, 11:49   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Glitterlim er stas, og bedre enn løst glitter + lim. Men om du orker glitterbombing av huset, så er det utrolig gøy med glitter da.

Jeg har vært med på å kjevle og trykke ut enkle juletrepyntfigurer i dasleire, sånn som tørker selv. Kjevle ut, gjerne med litt blondestoff for struktur - og trykke ut med pepperkakeformer, husk å lage hull som det kan knytes sløyfebånd gjennom. Kanskje mest aktuelt for de eldste 4-5 år, men det blir veldig fin og relativt enkel pynt. Das-leire er ikke giftig, selv om man bør unngå å spise den...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-25, 13:23   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Ville droppet brus til så små barn.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-25, 16:45   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville droppet å bake pepperkaker. Det holder lenge å pynte.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-25, 17:22   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekurver er kanskje litt vanskelig for så små barn? Eller det spørs jo hva slags man lager, nå tenkte jeg på sånne flettekurver som jeg knapt får til selv. Hvis man lager sånne der man klipper ut to rundinger og bretter, så er det enklere.

Nisser av kongler, med lue av filt og skjegg av vatt, og evt. med øyne?

Gammel 24-11-25, 17:25   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så er jo dorullnisser en klassiker, men da må man ha en haug doruller, da.

Hvis du kjøper helt enkle, hvite til-/fra-lapper, så kan ungene dekorere dem, enten med å tegne eller med glitter eller klistremerker - da får de lage noe som faktisk kan brukes også.

Gammel 25-11-25, 09:27   #11
him
Leser

him sin avatar

Standard

Tusen takk for hjelpen

Da er pepperkakebaking byttet ut med julekort og til/fra lapper. Klistremerker er med, men glitter utgår. Dessverre for småttisene, men heldigvis for meg (Det er ikke mitt hus, men jeg må rydde)

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Ville droppet brus til så små barn.

Ja. Skal lage et forslag i dag og oppfordre foreldrene til å sende meg ei melding hvis det er allergier etc.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.