Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaste spraybokser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-25, 09:09   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Kaste spraybokser

Plutselig slo det meg: er spraybokser til hårspray og tørrsjampo etc farlig avfall? JA, sier nettet. Her har jeg nok syndet i mange år. Så nå må jeg begynne å reise på avfallsplassen i kommunen for å levere slike bokser? Jeg ønsker jo ikke brann og eksplosjoner i forbrenningsanlegget. Men gjør virkelig alle andre det?

Gammel 28-05-25, 09:20   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste spraybokser

Jeg vet ikke med andre, men vi gjør det i hvert fall.

Gammel 28-05-25, 09:21   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Plutselig slo det meg: er spraybokser til hårspray og tørrsjampo etc farlig avfall? JA, sier nettet. Her har jeg nok syndet i mange år. Så nå må jeg begynne å reise på avfallsplassen i kommunen for å levere slike bokser? Jeg ønsker jo ikke brann og eksplosjoner i forbrenningsanlegget. Men gjør virkelig alle andre det?

Jeg putter dem i den røde boksen for farlig avfall, som vi har fått fra Renholdsverket, og som samles inn et par ganger i året.

Gammel 28-05-25, 10:05   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg putter dem i den røde boksen for farlig avfall, som vi har fått fra Renholdsverket, og som samles inn et par ganger i året.

Jeg putter de også i rød boks for farlig avfall, eller samler opp om jeg skal levere andre ting på gjenvinningsstasjonen.

Gammel 28-05-25, 11:09   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Anbefaler www.sortere.no
Jeg samler det også opp i den røde boksen som jeg tar med hvis jeg skal levere andre ting på gjenvinningsstasjonen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-25, 11:10   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg samler det også opp i den røde boksen som jeg tar med hvis jeg skal levere andre ting på gjenvinningsstasjonen.

Også har vi vel også en sånn miljøavfall-bil som kommer rundt et par ganger i året hvor man kan levere.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-25, 11:40   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, det ante jeg ikke. Jeg har pleid å kaste dem i restavfall, altså spraybokser hvor det har vært deodorant, hårspray, hårskum, barberskum etc. Skal skjerpe meg og har funnet et sted i gangavstand hvor de kan leveres.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-25, 12:20   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har fått en liten mini miljøstasjon i nabolaget, så nå kan jeg gå innom på vei til butikken og kaste spraybokser og div annet der.

Gammel 28-05-25, 13:20   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Vi har fått en liten mini miljøstasjon i nabolaget, så nå kan jeg gå innom på vei til butikken og kaste spraybokser og div annet der.

Vi har også en slik i gangavstand. Det er genialt til småavfallet.

Gammel 28-05-25, 15:01   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også fått utdelt en sånn rød boks til farlig avfall så de legges der, men den hentes aldri, vi må ta den med, til gjenvinningstajonen eller så er det et par ganger i året at de har henting litt mer lokalt dersom man kan i de to timene de står der.

Det er på tide å tømme vår boks.

Gammel 28-05-25, 15:52   #11
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så kjekk ordning. Vi har rød boks, men må selv kjøre den til kommunens anlegg, som ligger et godt stykke unna. Ingen annen lokal innsamling i nærområdet heller.

Gammel 28-05-25, 16:39   #12
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lite spraybokser i hus, men har rød boks som jeg kan bestille gratis henting av på www.hentavfall.no. Gjelder bare Rogaland og Trøndelag tror jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-25, 17:12   #13
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Skal ikke disse bare ligge i en eske i garasjen på ubestemt tid?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-25, 19:32   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at det er forskjell på sprayboks og sprayboks som har inneholdt formfett. Sistnevnte skal i (glass og) metalldunken, mens den første skal jeg altså kjøre til Remiks og levere som farlig avfall. Ja, vi får se på det...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-25, 23:47   #15
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det er ganske mye som er farlig avfall.

Parfymeflasker med parfymerester for eksempel. Neglelakk.

Jeg hadde noen store - uåpnede - flasker med en sjampo-type som jeg hadde sluttet å bruke. De fikk jeg ikke levere til ombruk og de skulle sorteres som farlig avfall (uten at jeg ser at sortere.no helt er enig).

Spraydeo, bokser med krem, hårspray - alt skal sorteres som farlig avfall.

Jeg har blitt drittlei av sortering. Eller, ikke selve sorteringen. Den kan jeg holde ut. Men innleveringen. Det er ikke spesielt miljøvennlig at det er et krav om bil for å kunne kvitte seg store gjenstander som en sofa, en gammel madrass eller en lenestol. Eller at man må ha bil for å kvitte seg med hageavfall. Jeg klarer ikke å forstå annet enn at det hadde vært mer miljøvennlig med en stor lastebil som kjørte rundt og samlet inn hageavfall, enn at hver enkelt skal kjøre sine egne lass.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-25, 07:53   #16
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg leverer på sorteringsstasjonen i kommunen. Egen dunk der for sprayflasker o l

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-25, 09:24   #17
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg leverer på sorteringsstasjonen i kommunen. Egen dunk der for sprayflasker o l

Det gjør vi og.

Gammel 29-05-25, 10:28   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

En bekjent av meg jobber på mottak for metallavfall, og de har en-to branner per uke pga sprayflasker og batterier. Stort sett klarer de å slukke det greit selv, men av og til kommer det ut av kontroll og blir et større prosjekt med brannvesen i timesvis. En gang var de ute av drift i månedsvis pga skader etter brann.

Gammel 30-05-25, 14:43   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Skal ikke disse bare ligge i en eske i garasjen på ubestemt tid?

Samme metode hos meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.