Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Oslo og omegn: Når planter du georginer ute?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-25, 11:54   #1
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oslo og omegn: Når planter du georginer ute?

Når tør du å plante georginer ute?

Jeg har fordrevet mine inne, og langtidsprognosen på yr.no viser ikke nattefrost, med god margin. Men det kjennes likevel skummelt ut å plante dem ut tidlig i mai.

Hva gjør dere andre?

Gammel 11-05-25, 17:05   #2
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Oslo og omegn: Når planter du georginer ute?

Jeg plantet ut mine rundt 1. mai. Litt skummelt, men siden våren er betydelig tidligere i år, så tok jeg sjansen. I tillegg til at jeg ikke har fordrevet dem inne, ikke orket å dele knollene og de hadde spirt (gikk litt for lut og kaldt vann i slutten av masteroppgavejobbinga). I midten av denne uka var det meldt 0 grader, så da la jeg duk over dem. Det gikk helt fint.

Jeg bor på Jessheim.

Gammel 12-05-25, 17:25   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tøffa, Engasjert! Tror jeg skal la meg inspirere og plante mine ut også. Kjennes vilt og galt ut før 17. mai, men de ser ut som de lengter ut nå.

Gammel 12-05-25, 19:04   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plantet ut mine forkultiverte i går. Startet nok litt for tidlig i år, for de var blitt så store i posene sine at jeg tenkte de trengte mer jord og vann.
Satser på at det går bra.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-25, 19:24   #5
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Mine er også store i posene sine, Hønni. Jeg tar sjansen jeg også.

Emneord
dahlia, georginer, nattefrost, oslo, plante ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.