|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Hva slags bok er det, utover å være en diktsamling? Kirkene kan vel ikke brukes til kommersiell virksomhet, men det er ikke uvanlig med salg som går til veldedighet og sånn.
![]() |
![]() |
#3 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Det skjer da mye kommersielt i kirkene rundt om, f. eks konserter, så at en prest har sin boklansering der synes jeg er helt innafor.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Det får bli et teologisk spørsmål tenker jeg. Jesus var vel sterk motstander av kommersiell virksomhet i tempelet, i sin tid, etter det jeg husker. Men så kommer det vel også an på hva pengene går til, om det er til presten selv, eller om det går til et godt formål, eller kommer menigheten til gode på noen måte. Det har jo til alle tider vært avholdt kakesalg og basar på ulike bedehus rundt om, til inntekt for misjon og annet, så det må jo være greit.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?
Kirkerådet har vedtatt at kirkene kan brukes til konserter og kulturelle aktiviteter, selv om det normalt ikke er lov å bruke det til kommersiell virksomhet.
![]() |
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Uproblematisk i mine auge, heilt på linje med konsert med påfølgande cd-salg til dømes. Det har eg aldri reagert på.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Jeg tenker også at med mindre din religionsutøvelse blir forstyrret, bør du i hvert fall ikke bry deg.
![]() |
![]() |
#8 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Tja ... så lenge kyrkja er finansiert slik ho er, synes eg overskrifta har eit relevant spørsmål. Ser at HI er sletta, så må gjette meg til kva det står der.
![]() |
![]() |
#9 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?
Dette var kanskje litt krasst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?For meg er kirken som hvilket som helst annet rom, men jeg innser jo at det oppleves annerledes for dem som er troende. Jeg ville ikke reagert med mindre det ble pushet på kjøp. (Som jeg opplever kollekt som).
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Den forrige soknepresten (nå pensjonert) i "vår" menighet uttalte seg i avisa om at han mente kirkerommet burde brukes til mye mer enn det gjør. Det burde ikke stå tomt på ukedagene, men kunne brukes til for elsempel kor- og korpsøvelser, og leies ut til mange slags arrangement og sammenkomster. Han ville ha mye mer liv og røre i kirka, og foreslo til og med å vise cupfinale o.a. på storskjerm, og ta inngangspenger, som ekstra inntekt til kirka. At man burde ha mye mer som skjer i kirkene, fylle dem med folk og aktiviteter utenom gudstjenestene, og at de burde brukes som de kulturbyggene de er. Jeg tviler på at han hadde hatt noe imot boklansering, plateslipp, vernissasje eller tilsvarende, i kirka.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-04-25 kl 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?Jeg er i kategorien kunne ikke brydd meg mindre. Men jeg er sjeldent i kirken da.
![]() |
|
|