|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Doktorgrad - etikette?Hjelp jeg kan ingenting!
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Henger meg på denne, skal i en venninnes disputas snart, slite med å fri på dagtid forelesningen er, men prøver. Man stiller på den ja? Uvanlig å komme bare til middag?
![]() |
#3 |
wizzzard
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Eg har vore på to disputas og middag, fikk utlevert avhandlinga i lita bok då me kom, kunne ingenting men fikk lese litt og det var opent for å stille spørsmål om nokon hadde. Var pent kledd type voksenselskap, nokon hadde bunad meiner eg på den eine.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Jeg har ikke lest mannen min sin avhandling, for å si det sånn.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Jeg har vært invitert på tre. Ikke forventninger om at venner tar seg fri for forelesing selv om man skal på middag. Taler var kun partnere og veileder/kollegaer i alle tre. Pent kledd, men ingen i bunad på de jeg har vært. Den ene av disputasene var i et såpass smalt fagfelt at jeg tror det var kun veileder og forfatteren selv som hadde lest avhandlingen på den festen for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Jeg har vært i to disputaser innenfor eget fagområde. Da hadde jeg mulighet til å gå både på prøveforelesning og disputas og hadde interesse av det, så det gjorde jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Hvis du er invitert i middagen, er det normalt å gi gave (og pynte seg). Ellers trenger du ikke gjøre noe.
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Ah, FP kan alltid stole på dere!
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Jeg har gitt som venn og da gått sammen med andre. Vi tenkte litt som bursdag på alle tre. Den ene fikk smykke fordi hun er en som bruker slikt og det er noe varig. De to andre gjør virkelig ikke det. En fikk gavekort på sportsbutikk og hun ble kjempeglad for det passet hennes interesse. Hun siste fikk noen gode viner med ulike lagringsmuligheter fordi hun er interessert i mat og vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Doktorgrad - etikette?Du trenger (heldigvis) ikke å lese avhandlingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|