Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til jente på 15

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-25, 10:27   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gave til jente på 15

Jeg har fått meg en kjæreste for en god stund siden. Han har en datter som snart fyller 15. Jeg har kun møtt henne et par ganger, men har lyst å gi henne en bursdagsgave (evt. penger). Tips? Hvilket prisnivå bør jeg legge meg på?

Gammel 22-03-25, 11:23   #2
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til jente på 15

Ville ha spurt litt om interesser. Mi jente ville ha likt gavekort på outland, notatbøker osv mens alt innen sminke, masker, parfyme osv er totalt uinteressant. Gavekort på kino treffer kanskje alle?

Gammel 22-03-25, 11:43   #3
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Du har nok rett, Acino. Han bor forøvrig i ditt område, så jeg kjører stadig forbi.

Gammel 22-03-25, 12:07   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror også kinogavekort passer alle På lokalkinoen der jeg jobber har vi gavekort på to billetter m/popcornmeny. Det er veldig populære gaver til den aldersgruppa.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-25, 14:36   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville nok spurt om tips evt gitt gavekort på senter.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-25, 17:27   #6
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spennende, millact! Da er det store sjanser for at hun går på trinnet med mine to, med mindre de bor i nabokommunen eller går på privat skole. Bare si ifra om du har lyst til å treffes en gang du likevel er her borte, men skjønner om det ikke prioriteres!

Gammel 22-03-25, 19:58   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville ha fylt et påskeegg med litt av hvert. Noe spiselig, noe kosmetikk (hvis hun ikke bruker sminke, sånt som en god dusjsåpe, en leppepomade eller lipgloss fra apoteket med solfaktor e.l.), noe annet relativt safe, som gode sokker/kosesokker, duftlys ... hvis det er flere småting, som hver for seg ikke er så voldsomt, så er det alltids noe som faller i smak, og om en av tingene ikke klaffer like godt så er det ikke så farlig. Det er uansett koselig å få.

Gammel 23-03-25, 12:04   #8
millact

millact sin avatar

Standard

Acino: Det vil jeg jo gjerne. Av ulike grunner går hun på annen skole.

Gammel 23-03-25, 12:06   #9
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg tror jeg ville ha fylt et påskeegg med litt av hvert. Noe spiselig, noe kosmetikk (hvis hun ikke bruker sminke, sånt som en god dusjsåpe, en leppepomade eller lipgloss fra apoteket med solfaktor e.l.), noe annet relativt safe, som gode sokker/kosesokker, duftlys ... hvis det er flere småting, som hver for seg ikke er så voldsomt, så er det alltids noe som faller i smak, og om en av tingene ikke klaffer like godt så er det ikke så farlig. Det er uansett koselig å få.

Veldig gode tips! Hun har bursdag i påsken. Hun har diverse utfordringer, så hun er stort sett bare hjemme på rommet sitt. Sminke bruker hun, gjerne tips til ting jenter på 15 liker. Hvor handler jeg da?

Gammel 23-03-25, 12:46   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er usikker når det gjelder sminke til 15-åringer, men sikkert andre som har tips. Hvis hun bruker mye tid på rommet sitt er det jo ekstra hyggelig å ta med et duftlys, en liten påskepynt e.l. til å pynte opp der.

Gammel 23-03-25, 13:33   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Normal pleier å være stas, gavekort dit oppe i påskeegget?

Gammel 23-03-25, 15:04   #12
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Det meste av lukter og kremer fra Sol De Janeiro er populært, ofte litt for dyrt til at de kan kjøpe selv så det i gaver blir nok satt pris på.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-25, 16:18   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.

Det meste av lukter og kremer fra Sol De Janeiro er populært, ofte litt for dyrt til at de kan kjøpe selv så det i gaver blir nok satt pris på.

Min tenåring ønsket seg de, men får hodepine av duften.

Ellers tenker jeg hva gaven er er mindre viktig enn at hun faktisk får en gave av deg. Ungdom er veldig fine sånn, de blir ofte veldig takknemlige når det kommer en gave fra noen de kanskje ikke hadde regnet med.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-25, 16:27   #14
millact

millact sin avatar

Standard

Takk for gode tips!

Gammel 23-03-25, 16:43   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ellers tenker jeg hva gaven er er mindre viktig enn at hun faktisk får en gave av deg. Ungdom er veldig fine sånn, de blir ofte veldig takknemlige når det kommer en gave fra noen de kanskje ikke hadde regnet med.

Dette tenker jeg også. Det må ikke alltid være så perfekt, nyttig og fornuftig. En gave er først og fremst en hyggelig gest. Hvis man viser at man i tillegg har gjort en liten innsats for å finne noe man tenker vedkommende vil like, så er det ekstra hyggelig.

Gammel 24-03-25, 12:21   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koselig tanke med et påskeegg, synes jeg, med litt forskjellig i. Min jente på snart 15 liker forskjellige sminkegreier, men jeg vet ikke hva. Hun skryter ellers av sminkekostene på HM som heter Real Techniques og sier at "alle" liker dem, men jeg var innom og synes ikke de var direkte billige da. Påskepynt, godteri etc er ting som alltid faller i smak. Eller en liten blomst eller noe kan også være hyggelig, noe man kan pynte med. Kosesokker er bruksvare og noe man kan bruke.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg tror også kinogavekort passer alle På lokalkinoen der jeg jobber har vi gavekort på to billetter m/popcornmeny. Det er veldig populære gaver til den aldersgruppa.

Altså, her måtte jeg lese en del ganger fordi jeg satt og lurte på om du virkelig hadde begynt å jobbe på den lokale kinoen, Snippa. Sorry avsporing.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-25, 15:15   #17
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Datteren til kjæresten min hadde nettopp bursdag og jeg sendte henne morgenlevering med makroner og boblende rabarbrajuice i fin flaske. Hun ble veldig glad for at jeg hadde tenkt på henne og sendt hyggelig melding, så tenker at det ikke trenger å være en stor ting.

Morgenlevering er litt begrenset siden de ikke er over alt, men godis, pynt og kort er jo lett å få i.

Gammel 24-03-25, 19:17   #18
millact

millact sin avatar

Standard

Takk for enda gode ideer!

Gammel 04-04-25, 22:34   #19
millact

millact sin avatar

Standard

Jeg kjøpte et fint armbånd på Værnes forrige helg og supplerer med noe av det andre dere foreslo tenker jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.