|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Hva slags oppvaskbørste bruker du? Flere svar er mulig. | |||
Plast. Orker ikke bekymre meg for mikroplast her også |
![]() ![]() ![]() ![]() |
40 | 54,79% |
Plast. Tenker på det, men finner ikke noe alternativ. |
20 | 27,40% |
Naturmaterialer. Bekymrer meg ikke for om den er ren. Den brukes jo med såpe. Duh. |
6 | 8,22% |
Naturmaterialer. Vasker den i oppvaskmaskin allikevel. |
2 | 2,74% |
Vasker med brokkoli |
5 | 6,85% |
Du er sprø |
6 | 8,22% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerDette er et spørsmål som tar opp litt for mye hjernekapasitet, så vil høre hva dere gjør og syns.
Sist redigert av Tallulah : 18-03-25 kl 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerJeg forsøkte meg på en med treskaft, men synes ikke den er like god som de med plastskaft - rett og slett fordi fasongen er annerledes.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerVi har dobbelt løp. Usikker på om det har noen effekt, men det betyr at plastkosten brukes litt mindre enn tidligere. Har forresten to naturkoster - en med myk mørk bust og en med lys og litt stivere bust.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerVi har denne fra Ikea. Metallskaft og børstehode i naturmaterialer som kan byttes ut når det blir slitt. Enig i at den ikke er like stiv som en plastbørste, men jeg synes den fungerer veldig bra. Vi har en i plast i tillegg som brukes av og til når det bare er helt nødvendig med en stivere børste og jeg tenker at det tross alt er bedre totalt sett enn å bare bruke plast.
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerVi har en i metall som har plastbust Som kan skiftes ut. Den er fra merket Rösle. Plasten holder så bra at det er minst fem år siden den måtte byttes. Vi vasker den i oppvaskmaskin når det er nødvendig. https://ninelife.no/products/rosle-1...m9Pd731Kl7joz6 Den var absolutt ikke så dyrt som dette da vi kjøpte den, og finnes sikkert billigere, jeg har bare ikke giddet å lete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerPlast. Prøvde en i tre fra Normal men den vasket virkelig ikke like godt.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerDette er ikke noe jeg tenker på daglig, men som har vært oppe til intern debatt. Jeg har forsøkt begge opsjoner, og selv om jeg ikke har utpreget mye bekymringer angående bakterier i hverdagen, opplever jeg naturmaterialekosten som ganske lite hygienisk. I tillegg blir den svært fort slitt, og selve kostedingsen må byttes ut ofte. Jeg har kommet frem til at jeg tror at plastkosten er bedre totalt sett, rett og slett. Selv om den ikke er like pen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerVi har forsøkt begge deler, og har endt opp med å bruke plast. Vi bare likte ikke den i naturmateriale.
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialer
Hm, ser for meg at det er effektivt, men litt ekkelt?
Og det funker? Hva slags type har du?
Hvilke er det? Veldig interessert i noe med stivere bust. Hm, den visste jeg ikke om. Interessant. Men det skaftet var veldig massivt?
Ja, det er jo der jeg har landet også.
![]() |
#12 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Fordi jeg er litt hysterisk.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Eh ... En jeg kjøpte på en Superbrugs (tror jeg) i Danmark i fjor sommer da vi var på camping og igjen hadde glemt å ta med oppvaskbørste.
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerJeg svarte plast og brokkoli. Nå har ikke vi kjøpt oppvaskkoster på ca 20 år, siden Mutter'n og besteforeldrene til Helten overlot en haug ubrukte oppvaskkoster til oss og de siste er fortsatt ikke oppbrukt. Jeg har hatt en av naturmaterialer for lenge siden, jeg var fornøyd med den til den ble utslitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerJeg bruker plast, og må innrømme at jeg aldri har tenkt over det engang.
![]() |
|
|