|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødIndiske og pakistanske venner sier at de synes det er vanskelig å lage skikkelig godt nanbrød uten en "ovn for slikt" (heter det tandoor, kanskje?). Så de anbefaler meg å kjøpe siden jeg ikke har noen sånn.
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrød
Jeg skjønner, jeg vurderer stikke ut og kjøpe noe brød som alternativ også... feks et pidebrød på den butikken nær du bor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
Nei, vet. Men jeg tror kanskje jeg mer trenger luft enn å rote til eget kjøkken mer i dag.
Absolutt. Jeg noterer meg oppskriften til senere uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødJeg har dessverre ikke oppskriften for hånd, men har laget gode naan i støpejernsstekepannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødJa, de gangene jeg har fått hjemmebakt nan har de vært stekt i tørr panne på høy varme.
Om du skal ut, så får du kjøpt nybakte nanbrød på grønland, i sweet-shopene i Tøyengata. Om du skvetter litt vann på dem og setter i ovnen på varmluft rett før du skal spise, så fluffer de seg opp igjen.
![]() |
#10 |
I mål
|
Takk. Jeg skal ikke så langt dessverre. Ble et pidebrød, men jeg har lyst til å lage nan senere en gang. Trenger en støpejernspanne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Vil tro det kan funke med en pizzastein også? Slik at man får den store varmen nedenfra i tillegg til fra grillelementet.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødLurer på om det ville funke å sette støpejernspanna i ovnen (hvis håndtaket tåler ovn, seff), det har jeg ikke tenkt på før, men det burde jo være bra. Holder bedre på varmen enn en stekeplate gjør, vil jeg tro.
![]() |
#15 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødPizzasten og så varmt som mulig, evt grillfunksjon fungerer utrolig bra.
![]() |
#16 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødhttps://ainasmatglede.blogg.no/14639...le_nanbrd.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødTil en annen gang du ikke gidder/har tid til å bake selv, anbefales Sweets and bakers på Furuset senter. I tillegg til plaine nan, prøv gjerne nan kebab, pakora og samosa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødJeg synes Trines matblogg sine er helt ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjemmebakte nanbrødJeg har den beste og enkleste oppskriften! Og jeg steker de på maks varme på en pizzastein i stekeovnen. https://oppskrift.klikk.no/nanbrod/4188
![]() |
|
|