Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmebakte nanbrød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-25, 09:34   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmebakte nanbrød

Jeg vakler mellom å lage dette selv i dag eller gå ut og kjøpe noe greier. Har noen en enkel oppskrift som man lett lykkes med?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 10:15   #2
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmebakte nanbrød

Jeg laget disse sist. De var veldig gode og enkle å lage.

Gammel 07-03-25, 10:36   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Indiske og pakistanske venner sier at de synes det er vanskelig å lage skikkelig godt nanbrød uten en "ovn for slikt" (heter det tandoor, kanskje?). Så de anbefaler meg å kjøpe siden jeg ikke har noen sånn.

Gammel 07-03-25, 10:47   #4
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Indiske og pakistanske venner sier at de synes det er vanskelig å lage skikkelig godt nanbrød uten en "ovn for slikt" (heter det tandoor, kanskje?). Så de anbefaler meg å kjøpe siden jeg ikke har noen sånn.

Jeg skjønner, jeg vurderer stikke ut og kjøpe noe brød som alternativ også... feks et pidebrød på den butikken nær du bor...

Gammel 07-03-25, 10:49   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pidebrødene på min nærbutikk fungerer fint. Selv om de ikke er like gode som nanbrød på restaurant.

Gammel 07-03-25, 10:51   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg laget disse sist. De var veldig gode og enkle å lage.

+1 på disse bortsett fra at jeg steker/griller dem i ovnen. Setter på høy temperatur og grillfunksjon og steker først til de blåser seg opp, snur og steker til de er passe stekt på den andre siden. Det går fort.
Selv om det aldri blir helt autentisk uten en tandoor synes jeg likevel hjemmebakte er veldig mye bedre enn kjøpte.

Gammel 07-03-25, 10:52   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Pidebrødene på min nærbutikk fungerer fint. Selv om de ikke er like gode som nanbrød på restaurant.

Nei, vet. Men jeg tror kanskje jeg mer trenger luft enn å rote til eget kjøkken mer i dag.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

+1 på disse. Selv om det aldri blir helt autentisk uten en tandoor synes jeg likevel hjemmebakte er veldig mye bedre enn kjøpte.

Absolutt. Jeg noterer meg oppskriften til senere uansett.

Gammel 07-03-25, 11:27   #8
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har dessverre ikke oppskriften for hånd, men har laget gode naan i støpejernsstekepannen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 11:31   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de gangene jeg har fått hjemmebakt nan har de vært stekt i tørr panne på høy varme.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, vet. Men jeg tror kanskje jeg mer trenger luft enn å rote til eget kjøkken mer i dag.

Om du skal ut, så får du kjøpt nybakte nanbrød på grønland, i sweet-shopene i Tøyengata. Om du skvetter litt vann på dem og setter i ovnen på varmluft rett før du skal spise, så fluffer de seg opp igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 12:16   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, de gangene jeg har fått hjemmebakt nan har de vært stekt i tørr panne på høy varme.

Om du skal ut, så får du kjøpt nybakte nanbrød på grønland, i sweet-shopene i Tøyengata. Om du skvetter litt vann på dem og setter i ovnen på varmluft rett før du skal spise, så fluffer de seg opp igjen.

Takk. Jeg skal ikke så langt dessverre. Ble et pidebrød, men jeg har lyst til å lage nan senere en gang. Trenger en støpejernspanne.

Gammel 07-03-25, 12:22   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk. Jeg skal ikke så langt dessverre. Ble et pidebrød, men jeg har lyst til å lage nan senere en gang. Trenger en støpejernspanne.

Vil tro det kan funke med en pizzastein også? Slik at man får den store varmen nedenfra i tillegg til fra grillelementet.

Gammel 07-03-25, 12:30   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vil tro det kan funke med en pizzastein også? Slik at man får den store varmen nedenfra i tillegg til fra grillelementet.

Det kan hende, men det har jeg i alle fall ikke.

Gammel 07-03-25, 13:29   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det kan hende, men det har jeg i alle fall ikke.

Å varme opp ovnen med stekeplata inni er en grei erstatning.

Gammel 07-03-25, 14:35   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om det ville funke å sette støpejernspanna i ovnen (hvis håndtaket tåler ovn, seff), det har jeg ikke tenkt på før, men det burde jo være bra. Holder bedre på varmen enn en stekeplate gjør, vil jeg tro.

Gammel 07-03-25, 14:39   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Pizzasten og så varmt som mulig, evt grillfunksjon fungerer utrolig bra.

Jeg har bakt nanbrødene som trinesmatblogg har oppskrift på, de blir gode, men ikke like bra som de man får på gode restauranter.

Gammel 07-03-25, 14:48   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

https://ainasmatglede.blogg.no/14639...le_nanbrd.html
Jeg baker denne oppskriften. Litt arbeid, pga steking, ellers OK.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 14:54   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Til en annen gang du ikke gidder/har tid til å bake selv, anbefales Sweets and bakers på Furuset senter. I tillegg til plaine nan, prøv gjerne nan kebab, pakora og samosa.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 19:03   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes Trines matblogg sine er helt ok.

Hvis du vil ha en skikkelig enkel variant en annen gang, kan jeg anbefale disse fra Gigabox:

Synes som regel butikk-nan er skikkelig nedtur, men disse har alle jeg vet om som har prøvd dem likt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 21:13   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den beste og enkleste oppskriften! Og jeg steker de på maks varme på en pizzastein i stekeovnen. https://oppskrift.klikk.no/nanbrod/4188

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.