Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvor ofte går du på kino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Hvor ofte går du på kino?
En gang i uka eller oftere 0 0%
Et par ganger i måneden 3 2,78%
I snitt en gang i måneden 2 1,85%
Noen få ganger i halvåret 16 14,81%
Noen få ganger i året 32 29,63%
I snitt én gang i året 35 32,41%
Sjeldnere 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-25, 13:24   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tippe at jeg i snitt går en gang i måneden eller litt oftere. Det kan gå flere uker mellom hver gang jeg er på kino, men jeg kan også gå to ganger på en uke hvis det er noe jeg har lyst å se.

Da jeg før jul var på kino flere ganger i uka på kort tid, fikk jeg en kommentar fra ei venninne om at vi (altså mannen og jeg) var ofte på kino. Akkurat da var det nok litt hyppige kinobesøk, men jeg synes egentlig ikke vi går ofte på kino. (Derimot gjør nevnte venninne det aldri, de foretrekker å se film hjemme.)

Jeg har mange venner som liker å gå på kino, men som likevel av en eller annen grunn sjelden gjør det. Og så har vi noen som går oftere enn oss.

Jeg synes på ekte at film er best på kino. Da distraheres jeg ikke av telefoner, dobesøk og henting av ting på kjøkkenet, og det er jo mye bedre å se film på storskjerm. Men hovedgrunnen til at jeg liker å gå på kino, er at det er så mange filmer jeg har lyst å se. Jeg tipper at det til enhver tid er et par filmer jeg gjerne vil se. Og jeg regner meg ikke engang som spesielt filminteressert. Jeg setter bare pris på en film som er godt fortalt, med gode skuespillere, fin filming og som vekker følelser eller aller helst lærer meg noe.

Jeg liker å dele opplevelsen med noen, aller helst mannen min, men også andre. Men hvis det passer seg sånn, kan jeg gå alene også.

Hvor ofte går du på kino, og synes du det er sjelden, passe eller ofte?

Sist redigert av Hyacinth : 26-01-25 kl 13:34.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 13:30   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte går du på kino?

Jeg elsker og gå på kino. Jeg er alt for sjelden på kino, men har stadig planer om å dra oftere. Jeg vet at den enkleste måten å se film på kino er å dra alene, så slipper man å organisere så mye. Har sett to filmer i januar, så det er jeg fornøyd med

Gammel 26-01-25, 13:41   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går på kino så ofte jeg kan og så ofte det går en film jeg har lyst til å se. I praksis kan det variere mellom flere ganger i uka og en gang i halvåret.

Elsker å gå på kino, og det samme gjør minsten og mannen. Går på voksenfilmer med mannen og teite action- og superheltfilmer med sønnen, og de tegnefilmene jeg kan overtale noen til å bli med meg på.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 13:44   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi elsker kino! I studietiden og før vi fikk barn var vi minimum på kino to ganger i uken. Uten barnevakt og besteforeldre ble det naturlig nok mindre. Jeg har også mange år som husbunden pga sykdom, som igjen gjorde det vanskelig. Så vi la mye penger i tv og lyd i stedet. Nå kunne vi ha gått mer på kino, men nå gjør vi det gjerne når filmen tilsier at det er en must å se på kino. Det kan være to på rappen eller måneder mellom. Filmen avgjør. Hadde vi bodde nærmere en kino så hadde vi brukt det mer.

Gammel 26-01-25, 13:44   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Så og si aldri. Siste jeg så på kino var Tre nøtter til Askepott.
For mye folk, for høy og mye lyd osv.

Sist redigert av Millen : 26-01-25 kl 13:58.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 13:56   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg har litt ("litt") problem med lyd og slit med å forstå kvifor baconcrisp og raslete posar kan ha så stor plass i kinosalen. Difor er eg sjeldan på kino.

Gammel 26-01-25, 14:01   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for sjelden, kanskje en gang i året. Vi bor et stykke unna kinoen, og jeg synes det er styrete med kjøring og parkering.
Nå flytter vi snart nærmere sentrum, og da håper jeg det blir oftere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 14:02   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også lydsensitiv, og jeg sliter med det ene øret. Men jeg synes sjelden lyden på kino er for høy, og jeg synes som regel ikke folk rasler med poser eller bråker. Når det er sagt, foretrekker jeg å unngå fredag og lørdag kveld, nettopp pga folk. Som regel er vi på kino på hverdager, og det er seriøst aldri et problem med for mye folk.

Gammel 26-01-25, 14:03   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det har blitt et større problem de siste årene at det ikke er stille i kinosalen. Det synes jeg også er fortvilende. Man dras ut av handlingen fordi naboen snakker, sjekker mobilen eller rasler med et eller annet. For meg er slikt helt fjernt. Må man snakke med følget sitt, så hvisker man, men det virker som om mange har mistet evnen til det. Snakke lavt og hviske er ikke det samme.

Gammel 26-01-25, 14:08   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det har blitt et større problem de siste årene at det ikke er stille i kinosalen. Det synes jeg også er fortvilende. Man dras ut av handlingen fordi naboen snakker, sjekker mobilen eller rasler med et eller annet. For meg er slikt helt fjernt. Må man snakke med følget sitt, så hvisker man, men det virker som om mange har mistet evnen til det. Snakke lavt og hviske er ikke det samme.

Ja, som sagt, så synes jeg faktisk dette problemet er mindre enn før. Men det KAN ha med å gjøre at vi prøver å unngå fredag og lørdag kveld.

Jeg setter meg som regel for meg selv i salen også, dersom det er noe ledig.

Gammel 26-01-25, 14:11   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Trolig ikke mer enn en gang i året. Jeg venter heller til jeg kan se filmen hjemme. Det er dyrt med kino og da skal jeg ha en grunn til å gå. De filmene som egner seg best på stort lerret og med god lyd ser jeg gjerne på kino. Jeg hadde tenkt å se filmen om Quisling, men den går visst ikke lenger. Jeg følger ikke med så nøye lenger. Jeg så på kinoprogrammet i går og hadde ikke hørt om så mange av filmene.

Gammel 26-01-25, 14:15   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer an på om det er filmer jeg vil se på kino. Svarte ca en gang i måneden. Noen ganger oftere, noen ganger mindre. Har ikke vært på kino i januar enda, men kan absolutt hende at det blir mer enn en gang i februar.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 14:17   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært sjelden, kanskje to ganger i året?

Jeg er lyd- og luktsensitiv og sliter med krampe i hofter hvis jeg sitter stille for lenge. Da er ikke kino helt optimalt.

Jeg blir i tillegg månebedotten over prisen. Vi har ikke rom i budsjettet til flere besøk i måneden, hvertfall.

Gammel 26-01-25, 14:20   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det er forholdsvis dyrt å gå på kino, men hvis jeg betaler 150 kr for å få se en god film, så er det ofte mindre enn hva det koster med en kafétur eller å ta med seg noe ekstra fra matbutikken.

Gammel 26-01-25, 14:25   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i å gå på kino, men går sjeldnere enn jeg egentlig kunne tenkt meg. Mest pga. mye jobb og reising. Jeg bor fem minutter unna en kjempebra kino, så jeg burde jo egentlig gå mye oftere. Det blir kanskje 8–10 ganger i året?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 14:36   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt enig i at film er best på kino. I fjor gikk jeg bare et par ganger i halvåret, men i år blir det nok oftere. Har fått en ny venn som er veldig glad i å se film nemlig. Har vært på kino en gang i januar, og skal på kino igjen på onsdag. De har kulinarisk aften på den lokale kinoen der de viser en fransk film, og i tillegg servere treretters meny med alkohol, og så blir det champagnesmaking med en sommelier. Gleder meg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 14:54   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Går nå endel på kino med en fp’er og elsker det!

Gammel 26-01-25, 14:58   #18
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Det er svært sjelden jeg går på kino.
Folk, lyder, lukter osv gjør at jeg ikke får hygget meg.

Gammel 26-01-25, 15:08   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Et par ganger i året kanskje. Ikke fordi jeg ikke liker kino, for det gjør jeg, men jeg får sjelden somlet meg til det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-25, 15:31   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg meldte meg inn i kinoklubben i fjor, med intensjon om å gå mer på kino. Så langt har det ikke blitt mer enn 4-5 ganger i året. Det er stor forskjell på publikum ut i fra filmene. Jeg og kjæresten har gått på filmer om historiske hendelser og gjerne norske, der er det stort sett godt voksne andre publikummere. De som pynter seg og sitter helt stille. Mens på mer populære filmer er det mer variert publikum, men har ikke opplevd langvarig skravling.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.