|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Vil vi ha hund igjen?Diskusjonen har vært oppe til diskusjon jevnlig de siste 10 årene etter at retrieveren vår døde da gutta var små. Nå er diskusjonen oppe igjen. Eldstemann (18) er ikke delaktig lenger, men minstemann på 14 er. Mannen er også veldig på glid igjen.
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Jeg har nå en 13 år gammel hund, så jeg er også litt i den prosessen du er.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Ja, det er litt av argumentet mitt også.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Jeg elsker hunden min mer enn selve livet (
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Hunden vår blir 10 år nå, og han er den første hunden vi har. Vi skal ikke ha ny hund igjen. Regner med at vi har han et par-tre år til, men etter det er det slutt. Vi er utrolig glad i hunden vår, og gruer oss til den dagen han ikke er her mer. Men ny hund når begge nærmer seg 60 år skjer ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Jeg har tre og skal ha ny valp i løpet av våren/forsommeren hvis jeg finner en oppdretter med riktig kull. Jeg har en labrador på snart 13, en labrador på snart 11 (med et helseproblem som gjør at han ikke blir stort eldre) og en tibetansk terrier på 7,5 år. Det blir ny labrador, trolig en brun eller gul tispevalp, men jeg er kresen både på oppdretter og valp, så jeg har leita en stund uten å finne det jeg vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Hunden vår er 11 år gammel. Jeg, som ikke ville ha hund, elsker henne over alt på jord og ser meg gru frem mot dagen hun ikke lenger vil være hos oss. Imidlertid er jeg sikker på at vi ikke skal ha noen annen hund etter henne. Det vil rett og slett aldri bli henne, den fineste og mest perfekte hunden i hele verden. Men hun skal såklart leve i veldig mange år til. :ber: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Vår blir 6 i mai, barna har ikke bodd hjemme siste året (minste kommer flyttende nå, men avlaster ikke med tur akkurat). Vi skal ikke ha hund igjen tenker jeg, selv om jeg elsker å ha henne her. Om hun lever i 8 år til er jeg 55 isj, mannen 60, og vi vil slippe dårlig samvittighet og stress hjem så hun ikke er alene. Hun er lite alene nå pga turnusjobbing, og hun er sterk pådriver til at jeg får så og si daglige turer. Kan ikke være foruten henne, men blir ikke ny.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?
Det er sånn vi tenker om vår hund også. Vi får aldri igjen "han", og da kan det være det samme. Selv om vi garantert blir minst like glad i en ny hund. Men jeg er rett og slett ikke noe hundemennenske, det har jeg aldri vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En som trener
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Kjæresten min og jeg har felles hund nå, som er ett år og en skikkelig godgutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Vi har to hunder, halvsøsken på 4 år og straks 2 år, og jeg synes livet er bedre på alle måter med hund. Dette gjelder selv når de ødelegger ting (luer og votter er favoritten), eller som eldstehunden: spiste en halv skål Smash fra bordet rett før jul da vi var på restaurant (ungene var hjemme), noe som medførte digitalt veterinærbesøk og fullstendig forbud mot godbiter i en uke etterpå. Nå står de og maser fordi jeg har funnet fram seler og belte
![]() |
#12 |
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Det er en stor avgjørelse å ta, for det er mye ansvar å ha hund. Jeg har bodd alene i nesten seks år, med barn annen hver uke (og storesøster på utenlandsstudier i tre av disse årene). Jeg tenkte lenge og vel før jeg besluttet at jeg var klar for ansvaret, og jeg måtte vente enda en stund før den rette valpen dukket opp. Nå har jeg hatt henne i nesten 2,5 år, og selv om jeg blir veldig bundet så ville jeg aldri vært uten hund igjen. Det er så utrolig mye selskap og kos, og de gangene jeg låner henne bort synes jeg det er tomt og stille rundt meg.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Det snakkes om og ønskes av enkelte i familien en ny hund her også.
![]() |
#14 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Vi hadde hund som døde høsten 2022 og trodde vi ikke skulle ha hund igjen. Det gikk 4 måneder, så hadde vi inngått avtale med en oppdretter og 2 måneder etter der igjen fikk vi tispa vi har nå. Angrer ikke ett sekund. Vi har fleksible jobber, mannen jobber mye hjemmekontor, og vi har nesten ikke hjemmeboende barn lenger (den minste er mest hos kjæresten), så dette er veldig godt selskap, og får oss ut på tur i frisk luft. Jeg driver litt aktivitet med hunden også, så det er også blitt en hobby. I tillegg har jeg venninner med hund, så vi går tur sammen og det er sosialt og kjekt.
![]() |
#15 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Det er et vanskelig spørsmål å svare på og svarene vil være forskjellig fra alle omtrent.
![]() |
#16 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Dere kan jo teste det ved å passe en hund kanskje? Jeg prøvde meg som kattepasser da jeg vurderte å få meg katt for noen år siden, og da fant jeg ut at det skulle jeg ihvertfall ikke ha.
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Jeg er definitivt et hundemenneske og får bedre livskvalitet av å ha ham her. Likevel har jeg jo lært at det er mye som kan skje på de årene et hundeliv varer. Jeg har derfor landet på at jeg får passe andres hunder mer istedet. Regner med at jeg får noen hundebarnebarn snart.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Nei, vi skulle ikke ha ny hund… vel, ny hund er i hus og vi elsker det . Det ble for tomt uten hund. De eldste er flyttet, yngste jobber på båt men bor hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Vi har fått oss hund/valp nå, og vi har ett barn igjen hjemme, som blir 11 i februar. De to eldste sønnene har flyttet ut. Vi tenker at det blir veldig kjekt at 11-åringen skal få selskap når hun kommer hjem fra skolen og i familien vår ellers. Jeg ønsker å komme meg mer ut på tur og få et mer aktivt liv, og jeg tror at hunden vil bidra til det.
![]() |
#20 |
Klar
|
![]() Sv: Vil vi ha hund igjen?Jeg skrev et langt svar, men det ble borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|