|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bokser til opbevaring av mat(rester)Skuffen med bokser til å oppbevare matrester er sørgelig tom. Nå som julen står for døren ser jeg at jeg trenger nye bokse for å oppbevare rester av mat i. I jula blir det mye av det hos oss. I tillegg til at vi må ha pålegget i noe. Vi har mye mer pålegg en normat i jula. Har du noen tips til gode bokser til å oppbevare mat i? Kravspekk er gjennomsiktige, i alle fall delvis, de kan stables. Jeg liker bokser der samme lokk kan brukes til ulike størrelser på bokser, men det er ikke et krav. Tette er fint, men de trenger ikke tåle å transportere suppe i en veske. Vi trenger mest 2-10 dl.
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Vi er veldig fornøyd med det du lenker til. Har også noen varianter fra IKEA 365 hvor man kan kombinere glass/plast og ulike former for lokk om det skal legges i veske/frys - eller stå og være pent i kjøleskap/kjøkkenbenk.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)+1 på de tink linker til.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Mannen kom hjem med disse i tre ulike størrelser en dag vi fikk brått behov for flere. De funker
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Vi har disse, i plast, og har også enkelte andre størrelser og typer. Men dette er de som brukes absolutt mest. De har som regel passe størrelse til de matrestene vi har (har noen få med samme fotavtrykk, slik at de kan bruke samme lokk, men som er dypere, når det er større mengder), og har også passe størrelse for matpakke, både påsmurt og middagsrester. Innimellom minker det, enten fordi for mange er "låst" i fryseren med innhold, fordi de har blitt gjenglemt på diverse skoler, eller gått i søpla i sin helhet med gjenglemte matrester som er så gamle at ingen orker å åpne boksen for å tømme det ut.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Jeg bruker bare disse og har kvitta meg med alle andre. De kommer i fire størrelser, kan stables, er tette, og de samme lokkene kan brukes til alle størrelsene. De tåler også både fryseboks og oppvaskmaskin.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Jeg liker ikke bokser med sånne klemmer i lokket som det er linket til over her. Jeg har mange bokser fra Clas O. De kommer i flere størrelser, og lokkene passer til alle: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Av alle mulige preferanser, så kommer jeg nå på at jeg foretrekker de som er lave og brede heller enn de som er høye og dype. Det gjelder særlig dersom man har fryst ned større mengder - de lave tar kortere tid å tine opp.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Jeg prøver å unngå plast, så jeg har kjøpt noen i glass på Ikea med lokk i bambus.
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Bruker bare disse fra clasern: https://www.clasohlson.com/no/p/34-8550-101 Kjøpte de først og fremst til matbokser, men de funker til matrester og. Har kvitta meg med all annen matoppbevaring, og det er veldig kjekt å ha noe stablebart i skapet.
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Her var det mange gode tips. Jeg må sjekke litt i de butikkene jeg kommer forbi nå rett før jul.
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)+1 på linken til Tink. Jeg har omtrent alle størrelser, i glass.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Jeg liker best bokser av glass (men med plastlokk) fra Clas Ohlson eller matbutikk. De blir ikke ekle over tid, de beholder formen og er delikate og hygieniske. Og tette.
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Bokser til opbevaring av mat(rester)Jeg har disse fra Ikea. De kommer i ulike størrelser og fasonger, og med ulike lokk, og de kan brukes som ildfast form og.
![]() |
|
|