|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Jepp, det lurer jeg på.
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Plommesyltetøy, blåmuggost, makrell i tomat, julesild og det greske påskebrødet mitt. Det skader ikke med peanøttsmør og sjokoladepålegg også. Juice, diverse, og god, tyrkisk kaffe må også til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Feil person som svarer, men får jeg ost, syltetøy og egg, så er jeg strålende fornøyd. Hele året. Ja, og hjemmebakte rundstykker eller brød er herlig luksus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Røyka laks med eggerøre, julesylte i lefse med sennep, tunge med sylta agurk, lun leverpostei med bacon
![]() |
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Helt feil person som svarer, her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Har julelunsj.
Sist redigert av star : 08-12-24 kl 21:53. Årsak: varm sjokolade, ikke kakao |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Jeg tror det eneste jeg må ha hver eneste morgen, jul eller ikke jul, er kaffe. Har i de siste årene ikke kjøpt noe ekstra til jul, så havregrøt får duge da også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Oioi, der er mye. For meg er det julens viktigste måltid.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 08-12-24 kl 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?På vårt frokostbord julaften står det:
![]() |
#12 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Hjemmebakt brød eller rundstykker. Potetlefse/lompe jeg kan smøre smør og strø sukker på til dessert. Pålegg, der er jeg enkel: edamerost, og gjerne noe god skinke, og så pleier jeg lage eggesalat til jul. Det er godt.
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?I løpet av jula liker jeg dette til frokost eller lunsj:
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Vel, spikkekjøtt. Altså fenalår, som vi får med hjemmefra pappa når jeg henter ungene der siste skoledag antar jeg (pappa henter ungene siste skoledag på skolene der de ser også får alle barnebarna være sammen der og kose seg frem til vi er ferdige på jobb. De begynner p blisbtor nå og hadde klart seg hjemme, den eldste kommer med bussen fra vgs, men de synes det er koselig.
![]() |
#15 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Bestemors sildesalat
![]() |
#16 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Aniskringler og gode rundstykker. Røkt laks, eggerøre, ribberull, julesylte, svensk juleskinke, diverse grønt, greddost og julebrunost. Og bremykt.
![]() |
#17 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Hjemmelaget kjøttrull (lammerull).
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Vi har stor julefrokost hele julen. Da har vi forskjellige typer spekepølser, spekeskinke, røkt juleskinke, fenalår, hjemmelaget sylte, potetsalat, rødbetesalat, hjemmelaget majones, forskjellige gode oster, julepostei, røkelaks, eggerøre, godt brød, ostekjeks, forskjellige grønnsaker. Ofte også kald kalkun og ribbe. Og så juice og annen god drikke til. Det er definitivt et av høydepunktene i julen.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Ost.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?Jeg er enkel, det går helst i egg, enten hardkokte, bløtkokte eller egerøre, hjemmelaget tomatsild, hjemmelaget rekesalat, grov leverpostei eller brie for min del. Hvis jeg gidder skal jeg lage rundstykker til vi kommer hjem fra bortreisejuledagene. Vi har også røkelaks, speskeskinke, lammerulle og sylte, tenker jeg. Og grâddost eller edamer.
![]() |
|
|