Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du stemme om det var EU-valg i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?
Ja, vi burde gå med i EU 61 74,39%
Nei, vi burde ikke gå med i EU 20 24,39%
Jeg skulle ikke stemme 1 1,22%
Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-24, 15:16   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville du stemme om det var EU-valg i dag?

Overskriften sier vel det meste.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 15:35   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?

Det synes jeg er fryktelig vanskelig å svare på. Jeg synes EU gjør veldig mye rart, men det gjør såvisst norske politikere også. Energipolitikk bekymrer meg, både i og utenfor i grunnen, og jeg er også redd for at vi ville bli hele Europas pengebinge. På den andre siden trenger vi alle de vennene vi kan få nå med Trump tilbake i det hvite hus snart.

Jeg trenger et "Jeg vet ikke"-alternativ.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 15:46   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også på "Jeg vet ikke", og måtte/ville satt meg inn i det dersom de ble aktuelt, men all den tid det ikke er valg på det nå så har jeg ikke prioritert å ha oversikten og derved en mening om er helt klar.

Gammel 28-11-24, 16:00   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte nei sist gang. Nå tror jeg det ville blitt ja, siden vi gjennom "husmannskontrakten" EØS har mindre innflytelse enn vi ville hatt via medlemskap. Tror jeg.
Innerst inne i urealistiske Strås drømmeverden trenger vi ikke landegrenser.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 16:02   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også på "vet ikke". Jeg var for i 94 og har vært mot omtrent siden da, men nå som verden er som den er så vet jeg ikke. Jeg måtte nok også satt meg mer inn i det om det ble aktuelt.

Gammel 28-11-24, 16:05   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok ikke med et Vet ikke med vilje. Var det valg i dag så måtte du bestemme deg, enten valgte du ja, nei eller så stemte du ikke. Men, jeg skjønte at det var litt kort varsel.

Gammel 28-11-24, 16:08   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke endret standpunkt og mener fremdeles at det beste for oss ville vært å være med i EU.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 16:17   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tok ikke med et Vet ikke med vilje. Var det valg i dag så måtte du bestemme deg, enten valgte du ja, nei eller så stemte du ikke. Men, jeg skjønte at det var litt kort varsel.

Aha. Om jeg våknet fra koma på valgdagen og dermed ikke hadde hatt mulighet til å sette meg skikkelig inn i det hadde jeg stemt nei eller latt det være.

(stemte her at "skulle ikke stemme" bare for å få se resultatene)

Sist redigert av Fluke : 28-11-24 kl 16:34.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 16:27   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helhjertet for. Klimagrunner, sikkerhetspolitisk, næring, og rett og slett fordi mer samarbeid er bra.

Gammel 28-11-24, 16:44   #10
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte ja, etter en del tvil i 94, og jeg hadde stemt for medlemskap i dag også.

Gammel 28-11-24, 16:55   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte ja i 94 og ville stemt ja i dag. Jeg mener vi trenger et sterkt og enhetlig Europa.

Gammel 28-11-24, 17:00   #12
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Helhjertet for. Klimagrunner, sikkerhetspolitisk, næring, og rett og slett fordi mer samarbeid er bra.

Enig. Og jeg mener det blir bare viktigere og viktigere mtp. den politisk situasjonen i USA og krigen i Europa. Og selvfølgelig klima. Jeg vil si det haster for Norge å bli med i EU.

Jeg har vært mot før.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 17:11   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg bodde ikke i Norge for 30 år siden, så jeg stemte ikke da. Jeg hadde stemt Ja i dag.

Gammel 28-11-24, 17:12   #14
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg stemte nei under tvil i 1994, og ville stemt ja i dag.
Enda mer av sikkerhetsgrunner etter valgresultatet i USA, men også miljøpolitikk.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 18:50   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte nei under sterk tvil i 94, men tror jeg hadde stent ja i dag. Mest pga sikkerhetspolitikk, men også pga helsepolitikk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 18:54   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte nei i 1994, og vet ikke helt hva jeg vil nå. Må nok lese meg litt opp. Men er generelt skeptisk til EU.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 19:11   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fremdeles mot.

Gammel 28-11-24, 19:20   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg stemte nei under sterk tvil i 94, men tror jeg hadde stent ja i dag. Mest pga sikkerhetspolitikk, men også pga helsepolitikk.

Kan du utdype det med helsepolitikk? Jeg innså nettopp at jeg vet veldig lite om EUs helsepolitikk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 19:21   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 20:44   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan du utdype det med helsepolitikk? Jeg innså nettopp at jeg vet veldig lite om EUs helsepolitikk.

Jeg kan også veldig lite, men feks vaksiner. Det var kun flaks og «bekjentskap» som gjorde at Norge fikk tilgang på covidvaksiner så tidlig som vi fikk, som andre EU-land. Og flere medisiner (mot kreft og muskelsykdommer bl.a) er godkjent i EU, men tar en evighet å bli godkjent i Norge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.