|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag? | |||
Ja, vi burde gå med i EU |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 74,39% |
Nei, vi burde ikke gå med i EU |
20 | 24,39% |
Jeg skulle ikke stemme |
1 | 1,22% |
Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Det synes jeg er fryktelig vanskelig å svare på. Jeg synes EU gjør veldig mye rart, men det gjør såvisst norske politikere også. Energipolitikk bekymrer meg, både i og utenfor i grunnen, og jeg er også redd for at vi ville bli hele Europas pengebinge. På den andre siden trenger vi alle de vennene vi kan få nå med Trump tilbake i det hvite hus snart.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg er også på "Jeg vet ikke", og måtte/ville satt meg inn i det dersom de ble aktuelt, men all den tid det ikke er valg på det nå så har jeg ikke prioritert å ha oversikten og derved en mening om er helt klar.
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte nei sist gang. Nå tror jeg det ville blitt ja, siden vi gjennom "husmannskontrakten" EØS har mindre innflytelse enn vi ville hatt via medlemskap. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg er også på "vet ikke". Jeg var for i 94 og har vært mot omtrent siden da, men nå som verden er som den er så vet jeg ikke. Jeg måtte nok også satt meg mer inn i det om det ble aktuelt.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg tok ikke med et Vet ikke med vilje. Var det valg i dag så måtte du bestemme deg, enten valgte du ja, nei eller så stemte du ikke. Men, jeg skjønte at det var litt kort varsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg har ikke endret standpunkt og mener fremdeles at det beste for oss ville vært å være med i EU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?
Aha. Om jeg våknet fra koma på valgdagen og dermed ikke hadde hatt mulighet til å sette meg skikkelig inn i det hadde jeg stemt nei eller latt det være.
02 10 Sist redigert av Fluke : 28-11-24 kl 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Helhjertet for. Klimagrunner, sikkerhetspolitisk, næring, og rett og slett fordi mer samarbeid er bra.
![]() |
#10 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte ja, etter en del tvil i 94, og jeg hadde stemt for medlemskap i dag også.
![]() |
![]() |
#12 |
|
Enig. Og jeg mener det blir bare viktigere og viktigere mtp. den politisk situasjonen i USA og krigen i Europa. Og selvfølgelig klima. Jeg vil si det haster for Norge å bli med i EU.
![]() |
![]() |
#14 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte nei under tvil i 1994, og ville stemt ja i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte nei i 1994, og vet ikke helt hva jeg vil nå. Må nok lese meg litt opp. Men er generelt skeptisk til EU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Kan du utdype det med helsepolitikk? Jeg innså nettopp at jeg vet veldig lite om EUs helsepolitikk.
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
Jeg kan også veldig lite, men feks vaksiner. Det var kun flaks og «bekjentskap» som gjorde at Norge fikk tilgang på covidvaksiner så tidlig som vi fikk, som andre EU-land. Og flere medisiner (mot kreft og muskelsykdommer bl.a) er godkjent i EU, men tar en evighet å bli godkjent i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|