|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Helseplattformen og personvernEt av de nye tiltakene som er innført via Helseplattformen er at pasientene skal et armbånd med en QR-kode, som scannes hver gang det blir utdelt medisin. Dette for å sikre at det ikke blir gitt noe feil. På dette armbåndet står også fullt navn og fødselsnummer for kontroll.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernDet er helt uproblematisk - for det er viktigere at rett medisin gis til rett pasient. Det er enkel risikovurdering: Sannsynligheten for at noen “stjeler” det av armen din er lav, og selv om konsekvensen kan være høy er den ikke _så_ høy. Og konsekvensen ved feilmedisinering er høyere. Både sannsynlighet og risiko.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernFødselsnr har vel alltid stått på det armbåndet?
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernHva skjer om du scanner med en vanlig mobil? Har du forsøkt? Jeg hadde sånt armbånd på Ahus for noen år siden og det var festet så løst at jeg mistet det på en av de eviglange transportturene mellom ulike dele er av sykehuset. Men tenkte ikke da at det kunne vært dumt.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernArmbånd hadde tidligere mye mer info med navn, adresse og fullt personnummer. Jeg synes de nye er uproblematiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernFellesrom er virkelig veldig snodig. Den rare dynamikken der man liksom blir gjensidig, stilltiende enige om å late som om den andre ikke finnes og at man ikke hører noen ting.
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernPå Ullevål delte de faktisk ut hørselsvern da vi lå på overvåkninga. Det fungerte faktisk greit, den som ikke snakket med legen måtte ha på de.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helseplattformen og personvernPå Haukeland, barneavdelingen, ble jeg sendt på gangen når de snakket med den andre moren og motsatt.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernAkkurat dette bør ikke være noe problem. Du blir registrert som pasient og får behandling deretter. Hilsen barneavdeling som har helt andre problemer. Som vi håndtererer helt greit.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Helseplattformen og personvernHvis det viser seg at det blir et problem at kjeltringer tråler sykehus og scanner personnummer (ingenting forundrer meg lenger
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helseplattformen og personvernHelseplatformen har helt andre problemer tenker jeg som er mye verre. Vi hører til Helse-Vest men har hatt oppfølging fra st.olavs på en diagnose. Alt forsvinner i systemet, video møter kan ikke gjennomføres osv. fordi jeg har ikke tilgang til barnet på samme måte som i Helse-Norge. Kan bare logge inn på meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|