|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når man finner et bankkort på gatenJeg har opplevd tre ganger å finne bankkort på gaten tilhørende andre. Jeg pleier da å leke detektiv for å prøve å få fatt i kortholder slik at vedkommende kan få kortet tilbake av meg. Jeg søker opp navnet på 1881 eller i sosiale medier og sender melding. De må da såklart gi meg informasjon om hva slags kort det er snakk om etc. før jeg overleverer det. Jeg gjør dette fordi jeg selv vet hvor mye stress det er hvis kort mistet, blir sperret etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg har ikke funnet så mange kort, men sønnene mine har funnet noen ganger, da har vi funnet fram til eier. Jeg bor på en liten plass så det er egentlig ikke så mye jobb med det.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg fant en lommebok for noen måneder siden. Da ringte jeg til banken kortet hørte til, de kontaktet han som eide det og han hentet lommeboken sin hos meg.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg har funnet bankkort og kontaktet personer som har blitt begeistret for det og kommet og hentet, og også personer som ikke har respondert. Tar ingen av delene personlig og har null forventninger til respons. Folk er veldig forskjellige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gaten
Samme her. Jeg stiller heller ingen kontrollspørsmål til folk som sier kortet er deres.
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenHar funnet bankkort og iPhone, og selv sporet opp eierne. Fikk helt grei takk, og tenkte ikke mer på det. Moren til eieren av iPhonen var litt mistenksom da, hun skjønte ikke at jeg hadde kommet meg inn på datterens mobil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg har tenkt på at noen kanskje blir redde og tror de er svindlet dersom en privatperson kontakter dem vedr. et bankkort og derfor ikke setter pris på sånt. Er jo mye skriverier om svindel for tiden. Det kan i alle fall være en forklaring på at hun ikke tok kontakt og ville ha kortet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenDen siste tiden har jeg lært at stadig flere skrur av alle varsel og lyd på mobilen og lar være å ringe tilbake til nummer fra ukjente, som i at det ikke er forhåndslagret på telefonen. Da er det kanskje ikke naturlig å svare heller?!
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenHar levert de i banken de er utskrevet i. En surpomp i DNB ville ikke ta imot kortet fra DNB, han ønsket at jeg skulle melde det funnet hos Visa, det var jo ekstrajobb for banken å videresende kort. Jeg har aldri vurdert å bli kunde der for å si det sånn. Noen har jeg ringt, men det er ikke alle som er på 1881.no.
![]() |
#10 |
Musk
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJa, det kan godt være at hun ikke fikk varsel før det var for sent, men det så ut som om hun hadde lest en av meldingene på sosiale medier. Men spiller ingen rolle, altså. Jeg bare lurte på om jeg hadde gjort noe uvanlig ved å leke detektiv og spore opp og kontakte korteier. At folk kanskje ikke gjør sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Musk
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gaten
Dette var et kort uten en fysisk bank, ellers god ide (men utrolig dårlig at de ikke ville ta imot det!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg er sånn som ringer etter folk som har lagt igjen en gjenstand med navn og telefonnummer, og godt kan finne på å leke detektiv for å spore opp eieren av et bankkort. Og mens jeg på den ene siden synes det er merkelig å lese en melding uten å svare, så vet jeg at jeg selv kan finne på å lese en melding mens jeg er på farten, og tenke at den skal jeg svare på - for så å glemme det helt igjen.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg (eller mer korrekt mannen min) ble ringt opp på mandagen da en person hadde funnet kortet mitt på IKEA. Jeg ble superglad. Noen ganger er det greit å ha et litt uvanlig navn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenJeg ville prøvd å oppspore eieren, men ikke lagt så mye i hverken jobben eller forventningene om å få takk. Jeg synes hverken det er så rart om folk glemmer å takke eller om de er mistenkelige og lurer på om det kan være svindel. Og har man sperret kortet sitt, og deretter får melding fra en fremmed om at de har kortet, vil man kanskje uansett være skeptisk til å åpne kortet igjen, og dermed ikke bry seg så veldig om å få det tilbake.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når man finner et bankkort på gatenDen personen jeg kjenner som er mest aktuell for misting av kort i tide og utide, er også dement og roter fælt med telefonen også.
![]() |
|
|