Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Harry Potter-konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-24, 07:15   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry Potter-konfirmasjon

Tiden flyr og jeg må begynne å planlegge.
Sistemann skal konfirmeres og vi er enige om Harry Potter tema.

Vi er på lavbudsjett så det kan ikke kjøpes inn masse stasj, men tipper vi kan få til mye når vi starter såpass tidlig.
Har allerede samlet en del messing/sølv/plett etc til bordpynt.
Vi har også uanstendig mye lego jeg tenkte å pynte med. Altså ferdig bygd Harry Potter lego.
Men dette kan jo taes helt ut (jeg skal ha samme tema i min 50 års dag) så her er ingen ting «for mye».
Invitasjoner?
Hvor får man tak i sånne segl og voks?
Finnes det noen som leier ut tamme ugler?
Greier jeg å finne vinger til hesten min innen den tid?
Mat?
Finnes det noen oversikt/liste over hva de spiste på galtvort?
Vi skal uansett ha buffet så her er mulighetene enorme!!
Lys fra taket? LED-lys i fiskesene, den er grei. Men funker det i skapt vårlys?
Om noen var i tvil, mora er like mye Potterhead som konfirmanten.
Og har gjort tre konfirmasjoner allerede med forskjellige tema. Den siste hadde «gamle penger» som tema. Invitasjonen var en seddel. All pynt var sølv (eller plett) vi hadde lånt av alle vi kjenner.
Det ble akkurat så tacky og fint som konfirmanten ønska.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 08:12   #2
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harry Potter konfirmasjon

Så gøy! Vi hadde HP 11-årsdag på lavbudsjett, til stor suksess. Her er det (jeg husker) vi gjorde:

- Laget tryllestaver med billige spisepinner, limpistol og maling. De ble skikkelig fine
- Invitasjonene var opptaksbrev til Hogwarts, avdeling selskapslokalet
- En gammel Halloween heksehatt ble stappet med aluminiumsfolie og en mobil på høytaler (allerede ringt opp). Det ble en perfekt sorteringshatt. Mannen stod ute og snakket i hatten mens jeg stod inne og ga små signaler og hvem og hvilket hus
- Jeg vant(!) en svart drage-pinata i en konkurranse et sted. Denne ble stappet med godteri og en skredpeiler, og gjemt i skogen rundt der vi var. Husene fikk oppgaver å løse for å få tak i søkedelen, og så løp de rundt i skogen for å redde dragen sin
- Allsmakbønner var stor suksess, og vi hadde laget en del potions som kunne mikses og herjes med

HP-konfirmasjon høres skikkelig gøy ut! Hadde tatt høyde for at aktiviteter skal funke for både potterheads og andre. Hos oss ble tryllestavene mest suksess hos førstnevnte. De andre syntes det var en litt corny greie å leke.

Gammel 12-09-24, 08:17   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tiden flyr og jeg må begynne å planlegge.
Sistemann skal konfirmeres og vi er enige om Harry Potter tema.

Vi er på lavbudsjett så det kan ikke kjøpes inn masse stasj, men tipper vi kan få til mye når vi starter såpass tidlig.

Finnes det noen som leier ut tamme ugler?
Greier jeg å finne vinger til hesten min innen den tid?

Jeg har ingen gode råd - det høres ut som om du har stålkontroll allerede. Og heldigvis god erfaring fra tre tidligere konfirmasjoner. Vi pyntet bord med lego og legofigurer til eldste og samlingen med Skylanders til mellomste. Men ingen gjennomført tema utover bordpynt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 08:54   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastisk tema!

Pinterest har mye bra! Og ebay etc har stasj til rimelige priser.

Hvis du vil kan jeg komme og lese i teblader. *Peker på avatar*

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 09:05   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du finner alt på temu. Vist man ikke ønsker å støtte de, så er voks og stempel å finne på bokbutikker osv. Temashop har disse: https://www.temashop.no/hogwarts-brevsett

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 10:12   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter-konfirmasjon

Så kult! Outland har mye, og så handlet jeg endel på Ebay.co.uk. som f.eks. sløyfebånd med 9 3/4 som jeg pyntet med (la over bordet, festet rundt telysestaker bl.a.), HP confetti, kakepynt etc. Jeg tror jeg har noe igjen, men alt er pakket bort grunnet flytting, men finner jeg noe igjen etter oppakking så må du gjerne få det

Gammel 12-09-24, 13:37   #7
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 313
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Vi lagde invitasjoner til en HP-bursdag i form av opptaksbrev til Galtvort. Printet dem ut på gult papir, rullet sammen og knøt en sløyfe rundt av rødt silkebånd kjøpt for ingen penger på Søstrene Grene. Billigere og enklere enn konvolutter med voks-segl.

Kjøpte også mange artige små og store glasskarafler på bruktbutikk som jeg fylte med ulike safter o.l. i ulik farge. Vi brukte det til en potions-time, og lot ungene smake på de ulike "eliksirene". Men kan også funke som bord-dekorasjon tror jeg.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 14:27   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo den Harry Potter-kokeboken som jeg har kopiert litt i til deg før. Jeg kan sende deg den om du vil bla og kikke i den.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 17:11   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Er det Unofficial Harry Potter Cookbook, Nenne? Om du sender meg adressen din, Floksa, kan du få mitt eksemplar!

Jeg er bigtime Potterhead og elsker denne ideen. I går var det et Potterbryllup i insta-feeden min: https://www.instagram.com/reel/C_oT4...xpcnJxNHcxZGhr

Gammel 12-09-24, 17:38   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er det Unofficial Harry Potter Cookbook, Nenne? Om du sender meg adressen din, Floksa, kan du få mitt eksemplar!

Jeg er bigtime Potterhead og elsker denne ideen. I går var det et Potterbryllup i insta-feeden min: https://www.instagram.com/reel/C_oT4...xpcnJxNHcxZGhr

Ja,den.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 17:41   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes utcsom en konfarmasjon det faktisk ville vært moro å være gjest i! Så utrolig kult!

Gammel 12-09-24, 18:39   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vanlig med tema i konfirmasjoner nå?! Jøss. I min bok er det en høytidelig dag, der jeg sikkert er preget av konservativ og tradisjonell oppdragelse og alt det der altså.

Ikke misforstå, det høres veldig gøy ut, men mer bursdagsfeiring enn konfirmasjon egentlig. Hadde vært helt uaktuelt å gå i skogen eller ha aktiviteter underveis hos oss - og sikkert veeeldig mye mer kjedelig.

Sist redigert av Miss Norway : 12-09-24 kl 19:10.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 19:57   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri vært borti det. Men med autistiske barn så hadde jeg absolutt vært villig til p gjøre det for å gjøre dagen bedre. Vi valgte andre «knep» som ungdommen satte pris på.
Synes det hørtes kult ut, og kan absolutt gjøres veldig formelt.

Ser for meg langbord med svevende lys over. Vinglass og annet pynt fra the grate hall. Ikke barnebursdag effekter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 21:00   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde flasker med "potions" på bordet. Saft eller vann medxkonditorfarge, også spiselig glitter fra søstrene grene. Blir finest med masse forskjellige flasker, om du begynner å samle nå får du sikkert et fint lager!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 21:30   #15
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så artig! Har ikke tips men håper du vil dele bilder/fortelle hvordan det ble!

Gammel 12-09-24, 22:24   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for mange fine tips!
Kokeboka fikk konfirmanten til jul faktisk.

Vi har alltid hatt «tema» på pynt, invitasjoner og bordkort?
Tror det er ganske vanlig?
Vi er heller ikke så formelle, selv i bunad og med broderte servietter og damask.
Vi har tross alt hatt buffét med taco, kjøttboller, pasta og pizzasnurrer. I konfirmasjon.
Det er ungdommens dag.

Gammel 12-09-24, 22:26   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Eleksirer er jo kjempe gøy!!
Kan man få dem til å velte ut røyk på noe vis?

Gammel 12-09-24, 23:04   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Er det vanlig med tema i konfirmasjoner nå?! Jøss. I min bok er det en høytidelig dag, der jeg sikkert er preget av konservativ og tradisjonell oppdragelse og alt det der altså.

Ikke misforstå, det høres veldig gøy ut, men mer bursdagsfeiring enn konfirmasjon egentlig. Hadde vært helt uaktuelt å gå i skogen eller ha aktiviteter underveis hos oss - og sikkert veeeldig mye mer kjedelig.

Eh. Hvor var du forrige helg?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 23:14   #19
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Fnis

Gammel 12-09-24, 23:15   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

(Jeg har sett video av den nevnte konfirmasjonen. Og tror Missa har hatt midlertidig slag i dag, stakar)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.