|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Middag etter ferieVi har vært på reise i sommer til et sted hvor maten har vært veldig annerledes enn hjemme. For all del veldig godt, men også ganske fremmed.
![]() |
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag etter ferieFrossenpizza, ja. For min egen del faktisk en Fjordland risengrynsgrøt. Som det ble da jeg kom hjem i går, uten andre det skulle tas hensyn til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Middag etter ferieFrokost med havregryn pleier å være noe jeg gleder meg til |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Middag etter ferieVi har ikkje vore på eksotisk ferie, men vi hadde to veker utan kvardagsmat (og med alt for mykje pizza). Alle var skikkeleg nøgd med fiskebollar i kvit saus, potet og raspa gulrot då vi kom heim.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Middag etter ferieHjemmebakt grovbrød er det vi savner mest i andre land, men det er jo ikke middag.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-07-24 kl 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Middag etter ferieVi spiser veldig lite "norsk" vanlig middag til vanlig og veldig lite brød/knekkebrød, så ofte er vi glade for å slippe brød i det hele tatt. Denne ferien skal vi ordne oss selv stort sett da vi har leid hus, og gå ut og spise på noen favorittrestauranter i området. Så nei, savner sjelden noe norsk mat. Ikke barna heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Middag etter ferieNår jeg kommer hjem fra ferie, er jeg matlei og jeg ønsker jeg meg bare sunne hverdagsmiddag laget fra bunnen av. Som oftest går det mye i salater med litt kjøtt eller fisk til etter å ha spist mye godt på restaurant til både lunsj og middag i ferien. Også gleder jeg meg alltid til frokosten min som er yoghurt naturell med firkorn, pistasjnøtter, paranøtter og minst to ulike typer frukt og bær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Trøtt
|
![]() Sv: Middag etter ferieAlltid taco med masse forskjellige grønnsaker når vi kommer hjem fra ferie. Vi spiser så og si aldri taco på ferie, og «norsk» taco er noe vi alle setter pris på når vi kommer hjem. Enten med laks eller kjøttdeig.
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Middag etter ferieNå har vi ikke vært på sånn eksotisk ferie på lenge. Men husker at jeg har satt pris på en enkel cheesburger fra Mc Donalds dersom jeg har vært lenge på tur. De smaker omtrent som forventet uansett land.
![]() |
#13 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Middag etter ferieVi har ikke vært på utenlandsferie siden 2019 men savner alltid Taco, hjemmelaget pizza og spagetti.
![]() |
#14 |
Klar
|
![]() Sv: Middag etter ferieEttter ferie er jeg ofte veldig mett på middager, og vil ha det enkelt. Grovbrød, gjerne med leverpostei funker finfint også til middag en stund! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Middag etter ferieNå er det mange år siden jeg har vært på en veldig lang tur til utlandet, men jeg har tidligere fått lyst på kjøttkaker eller fiskeboller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Middag etter ferieFiskekaker, stekt løk, revet gulrot, nypoteter.
![]() |
#17 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Middag etter ferieVi reiser ikke langt eller lenge om gangen. Men det det da ofte blir lite av på ferie er grønnsaker. Så ofte noe med salat og andre sunnere middager når vi er vel hjemme igjen.
![]() |
#18 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Middag etter ferieMakaronistuing, fiskepudding i skjell, taco, kjøttkaker med kålstuing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Middag etter ferieLapskaus kanskje.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Middag etter ferie
![]() |
|
|