Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middag etter ferie

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-24, 10:09   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middag etter ferie

Vi har vært på reise i sommer til et sted hvor maten har vært veldig annerledes enn hjemme. For all del veldig godt, men også ganske fremmed.

Så vi gledet oss litt til å komme hjem til den «vanlige» maten. Men familien på 4 klarte slett ikke å bli enige om hva vi hadde savnet mest. Så i går ble det laget tre forskjellige middager:
- frossenpizza
- Findus fiskegrateng - type kystens
- poke (av laks)

Jeg måtte le litt av valgene våre, men vi har jo forskjellige preferanser.

Har dere noe som ofte velges når dere kommer hjem til eget kjøkken og vanlige råvarer i butikkene?

Gammel 12-07-24, 10:15   #2
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middag etter ferie

Frossenpizza, ja. For min egen del faktisk en Fjordland risengrynsgrøt. Som det ble da jeg kom hjem i går, uten andre det skulle tas hensyn til.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 10:16   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Frokost med havregryn pleier å være noe jeg gleder meg til .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 10:20   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier ofte å lage noe med poteter feks karbonader, stekt løk og poteter, ellers kan jeg gå helt motsatt vei og lage ramen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 10:20   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannen var 5 uker i Asia for et drøyt år siden og da ønsket han torsk til middag når han kom hjem.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 10:26   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikkje vore på eksotisk ferie, men vi hadde to veker utan kvardagsmat (og med alt for mykje pizza). Alle var skikkeleg nøgd med fiskebollar i kvit saus, potet og raspa gulrot då vi kom heim.

Gammel 12-07-24, 10:27   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmebakt grovbrød er det vi savner mest i andre land, men det er jo ikke middag.

Til middag blir det gjerne pannekaker og tomatsuppe som er "endelig hjemme"-maten, enten det er barn som har vært borte lenge og kommer hjem til mor, eller det er hele familien som har vært på reise og savner norsk mat. Laks i en eller annen form er også en gjenganger, og "norsk" fredagstaco.

Eldste, som har vært i Thailand i snart tre uker, sier også at hun savner "ordentlig" brød, og Wasa knekkebrød. Av middag er det nok ikke så mye hun savner, hun har vært mest i store byer hvor de får tak i "alt". Men hun har konkludert med at selv om det er fristende, så er det liten vits å bestille "vestlig" mat, fordi den blir uansett ikke helt som her, så den thailandske maten vil alltid være bedre. Hun skal være der i tre og ei halv uke til, så vi får se hva hun sier når hun kommer hjem. Slik jeg kjenner henne vil hun trolig ønske seg enten min hjemmelagde vegetarlasagne, mannens hjemmelagde pizza, eller som sagt, pannekaker og tomatsuppe.

Sist redigert av My : 12-07-24 kl 13:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 10:36   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomkålsuppe, lapskaus og fisk. Fra bunnen av, ingen ferdigmat.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 11:03   #9
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser veldig lite "norsk" vanlig middag til vanlig og veldig lite brød/knekkebrød, så ofte er vi glade for å slippe brød i det hele tatt. Denne ferien skal vi ordne oss selv stort sett da vi har leid hus, og gå ut og spise på noen favorittrestauranter i området. Så nei, savner sjelden noe norsk mat. Ikke barna heller.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 11:19   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg kommer hjem fra ferie, er jeg matlei og jeg ønsker jeg meg bare sunne hverdagsmiddag laget fra bunnen av. Som oftest går det mye i salater med litt kjøtt eller fisk til etter å ha spist mye godt på restaurant til både lunsj og middag i ferien. Også gleder jeg meg alltid til frokosten min som er yoghurt naturell med firkorn, pistasjnøtter, paranøtter og minst to ulike typer frukt og bær.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 11:26   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Alltid taco med masse forskjellige grønnsaker når vi kommer hjem fra ferie. Vi spiser så og si aldri taco på ferie, og «norsk» taco er noe vi alle setter pris på når vi kommer hjem. Enten med laks eller kjøttdeig.

Gammel 12-07-24, 11:30   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi ikke vært på sånn eksotisk ferie på lenge. Men husker at jeg har satt pris på en enkel cheesburger fra Mc Donalds dersom jeg har vært lenge på tur. De smaker omtrent som forventet uansett land.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 11:52   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke vært på utenlandsferie siden 2019 men savner alltid Taco, hjemmelaget pizza og spagetti.

Gammel 12-07-24, 13:20   #14
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ettter ferie er jeg ofte veldig mett på middager, og vil ha det enkelt. Grovbrød, gjerne med leverpostei funker finfint også til middag en stund!

Ellers kan det godt være at jeg og hadde kastet meg på frossen fiskegrateng eller suppe.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 13:47   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det mange år siden jeg har vært på en veldig lang tur til utlandet, men jeg har tidligere fått lyst på kjøttkaker eller fiskeboller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 13:57   #16
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Fiskekaker, stekt løk, revet gulrot, nypoteter.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 14:10   #17
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi reiser ikke langt eller lenge om gangen. Men det det da ofte blir lite av på ferie er grønnsaker. Så ofte noe med salat og andre sunnere middager når vi er vel hjemme igjen.

Etter jula er det også sånn, at til og med ungene ønsker salat til middag.

Gammel 12-07-24, 14:17   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Makaronistuing, fiskepudding i skjell, taco, kjøttkaker med kålstuing.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 14:36   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lapskaus kanskje.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 14:41   #20
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Kan aldri huske at utenlandsferie har ført til at jeg vil ha noe spesielt når jeg kommer hjem. Da jeg bodde utenlands i lengre perioder var det godt med skikkelig grovbrød og kaldt vann i springen, liksom. Nå er det mange år siden vi har reist langt, skal sies, men tror det skal mer til en et par uker for at jeg skal føle trang til verken husmannskost eller frossenpizza.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.