Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er din mentale alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gammel føler du deg? Ikke tenk på fysiske plager, uten hvor gammel du føler deg
Under 20 1 1,54%
21-23 0 0%
24-26 4 6,15%
27-29 5 7,69%
30-32 6 9,23%
33-34 8 12,31%
35-37 5 7,69%
39-41 13 20,00%
42-44 10 15,38%
45-47 3 4,62%
48-50 2 3,08%
51-53 4 6,15%
54-56 1 1,54%
57-59 0 0%
60-62 1 1,54%
63-65 0 0%
Over 65 2 3,08%
Deltakere: 65. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-24, 10:06   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er din mentale alder?

Hvor gammel føler du deg? Ikke tenk på fysiske plager, uten hvor gammel du føler deg mentalt.

Jeg føler meg som mellom 28-32 et sted.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 10:14   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din mentale alder?

Jeg føler meg så gammel som jeg er. Det er jo vanskelig å skille på noen få år, men i allefalli 50-åra. Jeg føler meg definitivt ikke som ca 30, da jeg var verpeklar og etableringsklar så det holdt, og løp ned IKEA og bygget rede. Og jeg føler meg ikke som småbarnsmor, og ikke som i 20-åra da fest og fanteri og å finne seg en kjæreste for kortere eller lenger tid var et mål i seg selv. Jeg er veldig akkurat der jeg er i livet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 10:16   #3
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Oh, usikker, men nå for tiden, nyforelsket og fornøyd, kanskje mellom 28 og 34?

Gammel 09-07-24, 10:19   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tja, 30 kanskje? Ikke at jeg ønsker meg småbarn men jeg har null fysiske plager (bank i bordet!) og er i bedre form enn... tja, noensinne. Glad og fornøyd og vil gjerne dra på festivaler og finne på tull
Føler meg definitivt ikke som 51 som er min faktiske alder.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 10:20   #5
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk barn da jeg var 35, så jeg er definitivt eldre enn det mentalt. Føler meg ellers veldig ung og kan oppføre meg til dels barnslig. Stemte 42-44. (sannheten er 56).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 10:23   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg føler meg så gammel som jeg er. Det er jo vanskelig å skille på noen få år, men i allefalli 50-åra. Jeg føler meg definitivt ikke som ca 30, da jeg var verpeklar og etableringsklar så det holdt, og løp ned IKEA og bygget rede. Og jeg føler meg ikke som småbarnsmor, og ikke som i 20-åra da fest og fanteri og å finne seg en kjæreste for kortere eller lenger tid var et mål i seg selv. Jeg er veldig akkurat der jeg er i livet.

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Tja, 30 kanskje? Ikke at jeg ønsker meg småbarn men jeg har null fysiske plager (bank i bordet!) og er i bedre form enn... tja, noensinne. Glad og fornøyd og vil gjerne dra på festivaler og finne på tull
Føler meg definitivt ikke som 51 som er min faktiske alder.

Ja, tenker ikke på alt rundt som etableringsfase, verpeklar, småbarn osv. Ikke at man nødvendigvis vil tilbake dit, men bare hvor gammel man føler seg inne i seg selv.

Gammel 09-07-24, 10:27   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 54, og føler meg 54. Noen ganger føler meg meg yngre til sinns, noen ganger mye eldre til sinns, mens sånn i snitt føler jeg at min mentale og fysiske alder stemmer ganske bra.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 10:31   #8
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det er mulig jeg sluttet å telle i slutten av 30-åra. Er 46 og lever egentlig greit med det.

Inne i meg er det både en barnslig 11-åring og en sær, viljesterk 75-åring.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 11:02   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, tenker ikke på alt rundt som etableringsfase, verpeklar, småbarn osv. Ikke at man nødvendigvis vil tilbake dit, men bare hvor gammel man føler seg inne i seg selv.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette kan skilles fra livssituasjonen i samme alder.

Gammel 09-07-24, 11:07   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette kan skilles fra livssituasjonen i samme alder.

Jeg så på hånden/armen min for noen dager siden og syntes at jeg hadde blitt litt skrukkete. Da tenkte jeg at jeg egentlig følte meg som 32 og at min hånd/arm ikke helt passet inn på meg. Men, jeg har jo nødvendigvis ikke helt lyst å være i samme livssituasjon som når jeg var 32. Jeg hadde det supert, men jeg er jo fornøyd å være ferdig med småbarn osv. Men jeg kan jo føle meg som 32 inne i hjernen min uten å tenke på å bli gravid, være gravid og ha småbarn. Jeg føler meg like "sprelsk" som den gangen og kvikk i tanken. Jeg er litt mer moden enn begynnelsen av 20-årene og da passer rundt 30 et sted inni min hjerne som en alder jeg er i mentalt.

Gammel 09-07-24, 11:13   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 52 og føler meg som 52. Jeg har opparbeidet meg mye mer livserfaring enn jeg hadde da jeg var feks 40.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 11:14   #12
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Er 41, mental alder er nok 35 ish. Jeg føler meg trygg i meg selv, flinkere til å sette grenser, samtidig som jeg kan være leken og fjase. Fikk sistemann når jeg var 36,5. Defintivt ferdig med babyer.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 11:16   #13
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg ikke klarer å skjønne hvordan man kan føle seg som noen alder i det hele tatt. Alder er jo ingen følelse.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 11:28   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det kommer an på dagsform. Noen ganger 30, andre ganger 90?

Gammel 09-07-24, 12:17   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i mange år satt 27 som min mentale alder. Nå tror jeg kanskje at jeg nærmer meg 30.

Gammel 09-07-24, 12:18   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri helt skjønt det der. Jeg er 52 og sånn som jeg føler meg nå må jo da være sånn det er å føle seg 52.

Jeg har opplevd at både eldre og yngre har trodd at jeg var nærmere dem i alder og regner med at det til en viss grad betyr at jeg tilpasser meg dem jeg er med.

Jeg er veldig komfortabel med min alder. Barn har flyttet hjemmefra og jeg er glad for at de har det bra. Jeg gleder meg til barnebarn, men de trenger ikke komme helt ennå. Mannen og jeg nyter luksusen det er å i hovedsak bare ha ansvar for oss selv

Jeg er godt etablert i en jobb jeg liker og der jeg får masse respekt for å ha erfaring og kontroll.

Fysisk innser jeg at jeg sannsynligvis ser ut som omtrent akkurat så gammel som jeg er. Og det lever jeg også greit med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 12:20   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mens jeg ikke klarer å skjønne hvordan man kan føle seg som noen alder i det hele tatt. Alder er jo ingen følelse.

Jeg tror det kanskje er essensen, ja. At jeg ikke "føler" meg i en viss alder, bare konstaterer at jeg er så gammel som jeg er. Så ja, nei.

Gammel 09-07-24, 13:09   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 46 og føler meg som 40-50.

Gammel 09-07-24, 13:36   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 60 år og føler meg fortsatt helt som meg selv. Mental alder vet jeg ikke helt hva betyr, men jeg er fortsatt i stand til å drive med spøk og lurerier og å fortelle en gedigen eller usannsynlig løgn med gravalvorlig ansikt og stemme.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 13:58   #20
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Føler meg som den alderen jeg er, egentlig. Og er fornøyd med det.

Antar det er helt normalt å synes at man selv holder seg bedre enn jevnaldrende, så er like lite plaget av selvinnsikt i så måte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.