|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor gammel føler du deg? Ikke tenk på fysiske plager, uten hvor gammel du føler deg | |||
Under 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1,54% |
21-23 |
0 | 0% |
24-26 |
4 | 6,15% |
27-29 |
5 | 7,69% |
30-32 |
6 | 9,23% |
33-34 |
8 | 12,31% |
35-37 |
5 | 7,69% |
39-41 |
13 | 20,00% |
42-44 |
10 | 15,38% |
45-47 |
3 | 4,62% |
48-50 |
2 | 3,08% |
51-53 |
4 | 6,15% |
54-56 |
1 | 1,54% |
57-59 |
0 | 0% |
60-62 |
1 | 1,54% |
63-65 |
0 | 0% |
Over 65 |
2 | 3,08% |
Deltakere: 65. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Jeg føler meg så gammel som jeg er. Det er jo vanskelig å skille på noen få år, men i allefalli 50-åra. Jeg føler meg definitivt ikke som ca 30, da jeg var verpeklar og etableringsklar så det holdt, og løp ned IKEA og bygget rede. Og jeg føler meg ikke som småbarnsmor, og ikke som i 20-åra da fest og fanteri og å finne seg en kjæreste for kortere eller lenger tid var et mål i seg selv. Jeg er veldig akkurat der jeg er i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Oh, usikker, men nå for tiden, nyforelsket og fornøyd, kanskje mellom 28 og 34?
![]() |
#4 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Tja, 30 kanskje? Ikke at jeg ønsker meg småbarn men jeg har null fysiske plager (bank i bordet!) og er i bedre form enn... tja, noensinne. Glad og fornøyd og vil gjerne dra på festivaler og finne på tull
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Jeg fikk barn da jeg var 35, så jeg er definitivt eldre enn det mentalt. Føler meg ellers veldig ung og kan oppføre meg til dels barnslig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva er din mentale alder?
Ja, tenker ikke på alt rundt som etableringsfase, verpeklar, småbarn osv. Ikke at man nødvendigvis vil tilbake dit, men bare hvor gammel man føler seg inne i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Jeg er 54, og føler meg 54. Noen ganger føler meg meg yngre til sinns, noen ganger mye eldre til sinns, mens sånn i snitt føler jeg at min mentale og fysiske alder stemmer ganske bra.
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Det er mulig jeg sluttet å telle i slutten av 30-åra. Er 46 og lever egentlig greit med det.
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette kan skilles fra livssituasjonen i samme alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jeg så på hånden/armen min for noen dager siden og syntes at jeg hadde blitt litt skrukkete. Da tenkte jeg at jeg egentlig følte meg som 32 og at min hånd/arm ikke helt passet inn på meg. Men, jeg har jo nødvendigvis ikke helt lyst å være i samme livssituasjon som når jeg var 32. Jeg hadde det supert, men jeg er jo fornøyd å være ferdig med småbarn osv. Men jeg kan jo føle meg som 32 inne i hjernen min uten å tenke på å bli gravid, være gravid og ha småbarn. Jeg føler meg like "sprelsk" som den gangen og kvikk i tanken. Jeg er litt mer moden enn begynnelsen av 20-årene og da passer rundt 30 et sted inni min hjerne som en alder jeg er i mentalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Er 41, mental alder er nok 35 ish. Jeg føler meg trygg i meg selv, flinkere til å sette grenser, samtidig som jeg kan være leken og fjase. Fikk sistemann når jeg var 36,5. Defintivt ferdig med babyer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Mens jeg ikke klarer å skjønne hvordan man kan føle seg som noen alder i det hele tatt. Alder er jo ingen følelse.
![]() |
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Jeg har aldri helt skjønt det der. Jeg er 52 og sånn som jeg føler meg nå må jo da være sånn det er å føle seg 52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har ingen tittel
Jeg tror det kanskje er essensen, ja. At jeg ikke "føler" meg i en viss alder, bare konstaterer at jeg er så gammel som jeg er. Så ja, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Jeg er 60 år og føler meg fortsatt helt som meg selv. Mental alder vet jeg ikke helt hva betyr, men jeg er fortsatt i stand til å drive med spøk og lurerier og å fortelle en gedigen eller usannsynlig løgn med gravalvorlig ansikt og stemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hva er din mentale alder?Føler meg som den alderen jeg er, egentlig. Og er fornøyd med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|