|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Årets sommerlesing?Det ser jo ut som det blir litt innesitting denne ferien, men jeg skal jo også ha late dager på stranden om ikke så lenge. Uansett trenger jeg boktips for ferien! Hva har du på listen?
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg anbefaler varmt Nino Haratischwili Det åttende livet og Det manglende lyset. Begge har vært hyttelesing for meg, og begge romanene har vært fantastiske å dykke ned i.
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?«Det åttende livet» har jeg lest, og elsket, og har ikke fått med meg at hun har gitt ut noe mer. Takk! (Er det oppfølger eller frittstående?)
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Årets sommerlesing?Den er frittstående, og helt nydelig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-07-24 kl 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg har akkurat lest This is Going to Hurt - Secret Diaries of a Junior Doctor, av Adam Kay. Veldig morsomt, kanskje særlig for oss som har klippekort hos helsevesenet, og også utrolig tankevekkende og urovekkende.
![]() |
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Årets sommerlesing?Planen er Skråpånatta. Etter det vet ikke.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?
Ja, haha, jeg har sett serien. Fortsatt verdt å lese boken da, mon tro?
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?The Glass Hotel av Emily St. John Mandel for den ene bokklubben og antagelig Olive Kitteridge for den andre (hvis det faktisk stemmer at ingen av oss har lest den!). Ellers litt usikker; kanskje Beautiful World, Where Are You, eller kanskje jeg omsider finner ut at jeg skal friske opp tysken og leser Die 13 1/2 Leben des Kapt’n Blaubeers, som Datteren har anbefalt i mange år. (Vi greide omsider å finne sistnevnte da vi hadde en grunnrydding av bokhyllene hennes i påsken.
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Årets Women's prize for fiction: Brotherless night av V.V Ganeshanantham. Handler om borgerkrigen på Sri Lanka, primært fokus på Jaffna tidlig på 80-tallet. Svært sterk og vond lesning som samtidig er full av kjærlighet og håp. Anbefales på det aller sterkeste. (Ikke utgitt på norsk.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Vi har samme smak fortsatt, Padda, alle de er på favorittlisten min de siste årene. Ikke den tyske da.
![]() |
#11 |
One of These Days
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Takk for tips om The Glass Hotel. Har lest flere av henne og liker bøkene hennes. Demon Copperhead av Barbara Kingsolver er en bok jeg likte veldig godt. Min sommerles er Jævla menn av Andrew Walden. Den har fått veldig mange gode anmeldelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg syntes Colm Toibins Long Island, den helt ferske oppfølgeren til Brooklyn var helt strålende. Liker stort sett alt av Toibin, da.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Følger tråden og ble også glad for å se at forfatteren til The eight life har skrevet mer!
![]() |
#14 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Årets sommerlesing?Jeg har notert meg ei lang liste i lydbokappen jeg bruker, med bøker som jeg lenge har hatt lyst til å lese/høre.
![]() |
#15 |
Textrovert
|
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 08-07-24 kl 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Akkurat nå koser jeg meg veldig med «Stein i silke» av Mikael Niemi.
![]() |
![]() |
#17 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Årets sommerlesing?https://www.nrk.no/anmeldelser/anmel...iri-1.16718389
Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi. Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm. Sist redigert av Teflona : 08-07-24 kl 00:48. Årsak: Tittel bok |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Årets sommerlesing?Nå har du fått mange høyverdige og ellers gode lesetips her, så jeg slenger ut det ikke-høyverdige hektet mitt, som jeg skal lese i sommer: A court of thorns and roses-serien av Sarah J. Maas. Det er ikke riktig Sagaen om Isfolket, men nesten.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Jeg begynte akkurat på "Mannen som døde som en laks". På lydbok.
![]() |
#20 |
geskjeftig
|
Jeg leste den først og så serien etterpå, og koste meg med begge deler.
![]() |
|
|