|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Sporingsbrikke eller gps-sporingTrenger litt opplæring og tips for å løse problemet med en impulsiv og kjapp 9 åring...
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingFor en skremmende opplevelse dette må ha vært for dere!
![]() |
#3 |
trenger lading
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingMen hvordan funker slike brikker? Rekkevidde?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingDersom den skal brukes på skole, sfo så ville jeg hørt med statsforvalter. Det er nemlig ikke så rett frem. Og så kanskje rett og slett forhørt meg med demenskoordinator eller noe fordi de kanskje kjenner til kjekke dingser som kan passe til formålet. Det kommer jo nye ting hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Trøtt
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingRegner med at samsung og apple sin fungerer på samme måte. Airtahhen sender ut et gps signal via bluetooth og hekter seg opp mot enheter i nærheten som har «hvor er» appen når den er i nærheten av disse. Den funker innendørs og utendørs og de fleste har en ip grad som gjør at den vil kunne sende signaler også i heavy regn/kortere perioder under vann
![]() |
#6 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingAirTag er Apple sin sporingsbrikke. Mulig andre har tilsvarende dings. Den fungerer like godt som sporing av telefon. På iPhone har man en app som heter «hvor er» og når man åpner den søker man opp alle enheter som man har koblet til sin applekonto. For min del er det min telefon, AirPods og nøkler med AirTag, telefonen til barna mine og to iPader. Man ser nøyaktig sted og kan spore hver enkelts bevegelser i sanntid. Man kan få sånn nøkkelhankdings til AirTag og da kan man jo henge den på buksa hennes eller rundt halsen eller whatnot og dermed ha noe å søke henne opp med.
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingHuff så skummelt!
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporingJeg ville brukt en AirTag (eller lignende).
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps sporing
AirTag fungerer slik:
Jeg gjetter at Samsungs variant fungerer på lik måte. Jeg har aldri mistet kontakt med den, men min koffert, lommebok og håndveske har aldri vært borte i skogen osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
trenger lading
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps-sporingTror vi prøver Samsung sin. Vi har begge Samsung. Jeg har tydligvis appen allerede på tlf (SmartThing), så da blr vrl ikke tlf være for gammel. Min A51 er under 2 år om jeg husker rett. Ikke hinsides dyrt om det likevel ikke funker.
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps-sporing
Det er det hun har. Problemet er at hun er liten rundt armen, så den blir klumpete, og hun liker ikke å ha den på hele tida. Så er det egentlig ikke lov å ha den på arme i skoletida.
![]() |
#13 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sporingsbrikke eller gps-sporingHekte av armbåndet til klokka og ha klokka som smykke rundt halsen, under klærne?
![]() |
|
|