Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er ditt hotteste tips for klær ol. på 80-tallsfest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-22, 16:49   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Hva er ditt hotteste tips for klær ol. på 80-tallsfest?

Ball t-skjorte er i boks. Men hva annet er kult?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 16:58   #2
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt hotteste tips for klær ol. på 80-tallsfest?

Må bare tilføye at jeg vil se "ordentlig", altså ikke rosa neontights og sånn - men litt finere 80-talls, hvis det er mulig.

Gammel 26-03-22, 17:07   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lewis 501, hvite tennissokker og du er klar.

Gammel 26-03-22, 17:13   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

«Loddefjorpalme» hvis du har langt hår, og store øredobber.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 17:13   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Store øreringer, gjerne i plast. Lys leppestift, pastellfarget øyenskygge, tuppert hår.

Gammel 26-03-22, 17:57   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Blå mascara, glinsende lipgloss og vid lys olabukse som er brettet til høyvann. Smalt belte og collegegenser inni buksa. Seilersko eller Converse, helst høye. Kreppet hår.

Gammel 26-03-22, 17:57   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi kalte det Grorudpalme.

Gammel 26-03-22, 18:15   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Takk for tips! Hadde kreppa hår og blått skinnskjørt og jakke på forrige fest, men det er 16 år siden nå. Denne gangen har jeg lyst å være litt finere. Skal faktisk til frisøren den dagen (tilfeldig), så jeg kan kanskje be henne om å gjøre håret litt spesielt for kvelden.

Gammel 27-03-22, 10:21   #9
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Øst/vest problematikk. Vi visste nok ikke hva/hvor Grorud var på den tiden, men alle visste hvor Lodikken var.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 10:33   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på 80 talls fest for en stund siden. Skulle være litt mer pyntet, så jeg gikk på bruktbutikk og fant en glitrende kjole, litt neon i bakgrunnen av glitteret. Stort, bredt rosa skinnbelte rundt livet. Jeg sjekket i skapet nå og dessverre fant jeg ikke kjolen, ellers kunne den nok gått i arv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 10:33   #11
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker fort på sånne duse pasteller, gjerne fersken, blå og gul dersom man vil gå i en annen retning enn neon. Og så krølle håret med en tynn krøllwand for å imitere permanent og gre ut krøllene etterpå.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg bodde på et lite sted og ei av jentene rundt min alder hadde dette som fast hårsveis i flere år. Hun endte opp med å bare bli kalt Palma i stedet for det egentlige navnet sitt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 11:38   #12
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Øst/vest problematikk. Vi visste nok ikke hva/hvor Grorud var på den tiden, men alle visste hvor Lodikken var.

Loddefjordpalmen ja. Ikke langt fra meg det.

Gammel 27-03-22, 11:48   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fra Bergen, og kalte det aldri Loddefjordpalme. Mener vi kalte det Yuccapalme, men er litt usikker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 09:14   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

levis 501 litt oppi rompa med tynt lærbelte.
Skinnbukse
Men når du sier penere 80-talls, så er det vel i dianabluser og bukseskjørt som er pent?
Og skulderputer, ikke minst.

Gammel 28-03-22, 09:18   #15
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

levis 501 litt oppi rompa med tynt lærbelte.
Skinnbukse
Men når du sier penere 80-talls, så er det vel i dianabluser og bukseskjørt som er pent?
Og skulderputer, ikke minst.

Neida, ikke sånn veldig pynta. Men jeg vil ikke kle meg ut, liksom. Som å ta på kostymer man får kjøpt på Temashop.

Blir hvertfall Ball t-skjorte, og muligens en dritkul, blå skinnjakke fra 80-tallet. (Den har skulderputer)

Gammel 28-03-22, 13:05   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bør vel ha blå mascara for å matche skinnjakka da.

Gammel 28-03-22, 21:14   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Nå kom jeg på barnehagetanta mi (det var vel lov å si på 80-tallet), og hun møter jeg innimellom - hun har fortsatt blå mascara/eyeliner.

Gammel 29-03-22, 06:06   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

og muligens en dritkul, blå skinnjakke fra 80-tallet. (Den har skulderputer)

Ikke glem å brette opp ermene på jakka!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 07:45   #19
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Så gøy med 80-tallet! Hår med masse volum. Mange muligheter for å gjøre det litt penere uten å måtte ty til grorudpalme eller rottehale. Hår med skikkelig høyde og store krøller/bølger funker også. Og kanskje ei litta stripe med blått eller rosa eller glitter ellerno(noe som vaskes lett ut)? Vi bandt også chiffonskjerf som stor hårsløyfe. Vær raus med sminken. Øyeskygge, gjerne i blått. Mye blush. Smykker som synes, du kan godt velge store øreringer i sølv- eller gullfarge eller strass i stedet for plast. Mange armbånd. Og gjerne mange litt lange kjeder også. Tenk Madonna. More is more! Converse eller pumps på føttene? Du kan velge veldig fargerikt eller holde deg litt mer nøytral i sort. Nettingstrømper var hot, eller andre strømpebukser med dekor, og korte skjørt, enten trange eller med masse volum. Små, tighte kjoler. Tights funker også. Skinnjakken høres perfekt ut, ellers er oversized dressjakke også riktig(jeg kjøpte herredressjakker og -frakker på loppis og trodde jeg var Madonna). Veske som matcher skoene. Og husk; glitter er aldri, aldri feil.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 10:02   #20
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Tusen takk for bra tips! Den blå skinnjakka er litt oversized, men kort. Den er kul! Lurer litt på smykker og sånn også, ja - hvor mye jeg skal dra på, eller om jeg skal ha store gulløreringer, f.eks.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.