Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken stol til heve-/senkepult?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-21, 19:05   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.665
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken stol til heve-/senkepult?

På jobb har jeg en Håg capisco med sadelsete til heve-/senkepulten. Jeg er sånn middels fornøyd med den. Det er mulig jeg ikke bruker alle mulighetene den gir mtp sittestilling. Ser også at disse finnes med rundt sete. Hva er fordeler og ulemper med å velge den ene eller andre varianten? Er det andre typer stoler som egner seg godt til å bruke til høye skrivebord? Jeg er liten av vekst, så trenger stol som fungerer godt i høy stilling.

Glad for svar!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 22:06   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.058
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stol til heve-/senkepult?

Jeg trodde hele poenget med heve/senkepult var å stå når den er høy. På jobb hadde jeg et vippebrett å stå på (det rota jeg bort da jobben flytta ), men det var genialt og avlastende for knær og hofter. Hjemme bytter jeg på en god knestol og vanlig, halvgod kontorstol. Det fungerer for meg i hvertfall.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 23:02   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.665
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stol til heve-/senkepult?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg trodde hele poenget med heve/senkepult var å stå når den er høy. På jobb hadde jeg et vippebrett å stå på (det rota jeg bort da jobben flytta ), men det var genialt og avlastende for knær og hofter. Hjemme bytter jeg på en god knestol og vanlig, halvgod kontorstol. Det fungerer for meg i hvertfall.

Ja, du har jo rett i det. Jeg innbiller meg likevel at noen stoler er spesielt godt egnet til høye pulter, at noen av pultene ikke blir lave nok for oss småttinger når de er i sittehøyde?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 23:04   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.665
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stol til heve-/senkepult?

Takk for tips om brett!

Jeg har forresten bestilt en Håg capisco på Finn.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 23:14   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.879
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken stol til heve-/senkepult?

Vippebrett til å stå på, ja. Jeg bruker vanlig kontorstol når jeg sitter, og varierer med å stå.
Lite nyttig med tanke på spørsmålet ditt, innser jeg..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 23:55   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.058
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stol til heve-/senkepult?

Pulter flest er laga for folk over 160 cm (eller mer?) og dermed for høye for deg og meg, selv på laveste innstilling når vi sitter. Når vi står går det helt bra. Når jeg sitter på kontorstol har jeg løst problemet ved å ha en god pute på stolen og ved å ha en skammel e.l. å ha beina på.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no