Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog Oslo - Stockholm - hvorfor går det ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-21, 15:24   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Tog Oslo - Stockholm - hvorfor går det ikke?

Dette er i all hovedsak et frustrasjonsinnlegg, men jeg tar gjerne i mot konstrukstive innspill og tilbud om skyss (betaler!) t/r Stockholm helga som har 10. juli i seg.

Er det noen som vet hva som er grunnen til at man har lagt ned(?) det supereffektive toget som tok drøyt 5 timer for noen år siden?

Jeg prøvde å finne togrute på denne strekningen, men slipper ikke unna buss for tog og overgangstider og you-name-it. Jeg googlet i tillegg "tog oslo karlstad" og fikk opp en reklame fra VY som sa noe om enkel reise med tog mellom de to byene, så jeg klikket og søkte. Svaret jeg fikk innebar et tog-strekk, 3 forskjellige busser og et fotgjengerstrekk på 1,8 km.

Hvor vanskelig kan det være å komme (fra Vestfold og videre) fra Oslo til Karlstad eller Stockholm med tog, liksom? Vanskelig. Eneste alternativet er faktisk fly fra Gerdermoen (alternativt Torp-Bergen-Stockholm, minimum 9 timers reisetid). Fra Vestfold må man da ta tog i flere timer til Gardermoen, legge inn supergod margin pga. mulige togforsinkelser (og er det ikke buss-for-tog inne ved Drammen et sted også, tro??) og korona-dokumentasjonskø på Gardermoen. Det er helt utrolig at man skal måtte bruke 17 forskjellige transportmidler og en hel dag på dette.

Jeg er superfrustrert, har ikke sett familien og min lille niese på snart 2 år, vil så gjerne på en helgetur til Stockholm (og har grønt koronapass) men det er faktisk "umulig" å komme seg dit.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.