Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drinker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 22:40   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drinker

Jeg vet ikke hvor denne tråden bør ligge, flytt den gjerne.

Jeg holder på å organiserer en større fest. Jeg tenkte sette frem alkohol, blender (som vaskes kontinuerlig) så at alle kan gjøre sine egne drinker. Jeg tenkte skrive ut litt drinkoppskrifter.

Hvilke drinker bør jeg skrive ut?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:44   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drinker

Mojito
Cosmopolitan
Kanskje Strawberry Daquari

Jeg regner med at de fleste klarer å blande seg en Gin Tonic uten oppskrift.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 23:28   #3
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aperitif.no/index.db2?id=80

Mange gode oppskrifter

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 23:32   #4
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt beste tips er at du ikke har for mange drink typer, slik at du må ha så innmari mange forskjellige ingredienser å styre med.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 23:50   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje flere blendere.

Gammel 07-08-07, 09:32   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kanskje flere blendere.

Jepp, jeg skal låne så vi har flere. Jeg har noen jenter som hjelper meg ila kvelden og de vasker dem når de er brukt (vi skal sitte ute i telt). Nå har jeg skrevet ut 5 sider med bilder så det blir ikke så veldig mye, men jeg tror at det kan gi inspirasjon om ikke annet.

Gammel 07-08-07, 09:37   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par shakere, røreskjeer og flere målebegre er også smart. Det er ikke SÅ mange drinker som lages i blender. En liten morter til å knuse f.eks. lime er viktig hvis man skal lage caipiriñas (min yndlingsdrikk).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 09:44   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Et par shakere, røreskjeer og flere målebegre er også smart. Det er ikke SÅ mange drinker som lages i blender. En liten morter til å knuse f.eks. lime er viktig hvis man skal lage caipiriñas (min yndlingsdrikk).

Bra at du minner meg! Jeg hadde det i bakhodet, men ikke i Excel-arket.

Gammel 07-08-07, 09:53   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Forresten, Scarlett, har du oppskrift på caipiriñas? Jeg har prøvd å finne oppskrift, men har ikke klart det. Har du oppskrift?

Gammel 07-08-07, 10:24   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FÅ tak i is på Mc-donalds...De deler villig ut isbiter er min erfaring...

Vær sikker på at blenderen kan brukes til å hakke is

Ellers så må jeg bare si at Mojito smaker best med brun rom, selv om det er hvit rom i oppskriften

Gammel 07-08-07, 10:28   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

FÅ tak i is på Mc-donalds...De deler villig ut isbiter er min erfaring...

Vær sikker på at blenderen kan brukes til å hakke is

Ellers så må jeg bare si at Mojito smaker best med brun rom, selv om det er hvit rom i oppskriften

Gode tips!

Vi har side-by-side kjøleskap som gjør is og jeg har allerede tatt ut is og fryst i plastposer, så jeg tror og håper det blir nok med is. Den produserer jo hele tiden også, men det tar jo litt tid.

Gammel 07-08-07, 10:28   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Forresten, Scarlett, har du oppskrift på caipiriñas? Jeg har prøvd å finne oppskrift, men har ikke klart det. Har du oppskrift?

http://www.artoftaste.no/servlet/reg...&item=10199556

Det skrives visst med h.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 10:31   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

http://www.artoftaste.no/servlet/reg...&item=10199556

Gammel 07-08-07, 11:11   #14
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det går MYE is, og mye mere blandevann enn man skulle tro også! Har du forresten husket Cointreau? Og sugeror?

Når vi har drinksparty blir folk gjerne litt kreative utpå kvelden, så om du har en drinkebok eller to som du kan legge på bordet så blir de helt sikkert brukt.

Gammel 07-08-07, 11:34   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har du forresten husket Cointreau? Og sugeror?

Når vi har drinksparty blir folk gjerne litt kreative utpå kvelden, så om du har en drinkebok eller to som du kan legge på bordet så blir de helt sikkert brukt.

Det er husket

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ja, vi har en gammel fin 80-talls bok som jeg kan ta frem

Gammel 07-08-07, 11:42   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er husket
Ja, vi har en gammel fin 80-talls bok som jeg kan ta frem

Retro

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.