|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Hun som skal sy inn bunaden sier at sportsbh ikke duger, at vi bør skaffe en ordentlig bh, gjerne med litt padding, til tilpasning av bunaden for vårens konfirmasjon. (Paddingen fordi når hun har vokst litt kan den tas ut.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Lindex har vel noe bedre utvalg enn de andre kjedebutikkene. Det som taler for å kjøre litt lengre er jo å få prøvd skikkelig med hjelp sånn at hun finner riktig størrelse. Så kan hun heller handle på kjedene seinere. Ned i omkrets og opp i cup gjelder for den aldersgruppen også.
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Cubus har veldig godt utvalg fra str. 65A og oppover. Det er viktig at du blir med henne inn og hjelper henne å tilpasse den første gangen hun skal kjøpe. Yngste her har skjønt at når BHene blir for små, så er det fordi hun skal øke koppstørrelsen, ikke omkretsen. (Takk, FP, som lærte det til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Anbefaler også Lindex ja. Min konfirmant brukte vanlig BH som hun ellers bruker, men hun er barmfager da, og bruker "ordentlig" bh til vanlig. Den glatte typen med litt padding, uten sømmer eller blonder som kan vises under tynne gensere.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Til skrekk og advarsel: her skjer det store forandringer i den alderen.
![]() |
![]() |
#6 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Hvorfor er bh'en under bunaden viktig når man ikke har store pupper? Jeg er ikke barmfager og det spiller så liten rolle hva jeg har under bunaden min, den gir mer form til meg enn omvendt. Det kommer kanskje an på bunaden?
![]() |
#7 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Antar det handler om at en sports-bh presser brystene inntil, og hvis man tilpasser bunaden til det kan den fort bli for liten, siden en 14-åring neppe krymper i brysthøyde de påfølgende årene. Så det er lettere å få sydd en bunad som også vil passe i framtiden, hvis de har en BH som løfter brystene og gjerne forstørrer litt i tillegg.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?
Tipper det er tanken ja, at bunaden skal syes med rom for litt mer enn en gjennomsnittelig 14 åring har ved prøving
![]() |
#9 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Nei, men om hun ett år tidligere i tillegg hadde hatt sports-bh under prøving er det ikke sikkert det hadde latt seg fikse engang.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Nei, og den som skal sy kan med fordel se på mor til barnet om hva som er en sannsynlig utvikling. Man arver ikke alltid kroppsfasong, men en del gjør jo det. (Snuppa og jeg er nå veldig like i figuren.) At hun skulle bli barmfager var ingen overraskelse.
![]() |
![]() |
#11 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Vi hadde samme problem her med vår eldste. Hun skulle bruke min bunad, satt supert på året før, og hadde mer enn nok rom til utvikling (trodde vi) helt til jeg noen mnd senere begynte åfå panikk da vi for 3. gang måtte ut og kjøpe nye BH-er.
![]() |
#12 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Dette ble bare enda ett argument for min del, å kjøpe bunad til konfirmanter er virkelig ikke enkelt. Min har vesentlig mer pupper en sin mor, ikke aner jeg hvor hun har arvet de genene fra heller, for det er ikke så stas for henne heller. Hun vokste så fort at hun har strekkmerker på sidene, og syns selv det var i overkant mens det stod på.
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Lindex er de eneste av kjedebutikkene vi har funnet bh'er til arvingen i. Hun startet vel med 65B og endte på 70 D/E. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
Det er jeg ikke enig i - de går sjelden langt nok ned i omkrets til meg. Det gjør derimot Cubus. Mulig de har større utvalg i større størrelser på Lindex, da.
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
Det er ikke min erfaring. Den lokale Cubusen har langt bedre utvalg i BHer som passer til yngste (som bruker 65 i omkrets) enn det den lokale Lindexen har. Så da bør du nok sjekke begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Hos oss har vi også fortrukket Cubus. De går langt ned rundt ryggen og sitter godt både på små bryster og de mer omfangsrike.
![]() |
#17 |
intro
|
Jeg har tenkt litt mer på dette, og for egen del tror jeg det skjærer seg fordi jeg er veldig smal rundt der BH-en sitter. (Andre deler av kroppen not so much.) Det er liksom ikke noe fett heller å skvise «ned i omkrets», men ganske rett på beinet. Det samme med puppene - de er små, og det er lite fett rundt, ikke noe i armhuler og sånt som kan trøkkes ned i en større cup. I alle fall går det seg dårlig i praksis - større cuper blir altfor brede. Tror det samme vil gjelde mange slanke, unge jenter. (Uten sammenlikning for øvrig.
Sist redigert av Bluen : 11-12-20 kl 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Straks 16-åringen handler også på Cubus,pga av at de går lavt ned i omkrets (65). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Ok. Jeg går aldri på Cubus (uten noen god grunn til det). Det er godt mulig de også har godt utvalg. Men Lindex er uendelig mye bedre enn HM og GinaTricot.
![]() |
![]() |
#20 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kjøper konfirmant-jentene bh til å ha under bunad?Handla nettopp BH til Storesøster (08-modell) på Lindex. Spør de gjerne, er min anbefaling.
![]() |
|
|