|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Jeg trenger en liten realitetsorientering her. Dere som har fotballbarn i kull omkring 2008: Hvor mange cuper spiller dere i løpet av en sesong? Spiller dere hele året, og er det seriespill i tillegg i sommersesongen?
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Skjønte ikke helt spørsmålet, men det er ingen her som spiller på flere lag.
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Mange nok til at jeg har mistet oversikten (gutter 07).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-09-18 kl 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Her har de vært med på 4 cuper fra april, skal spille en til neste helg og så er det en innecup i januar. Dette i tillegg til seriespill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Takk - dette er interessant!
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Jentelaget ditt er IKKE representativt.
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?
Ja, det er sånn jeg har vært vant til å ha det også - så 6 måneder uten en eneste turnering, i de gode sommermånedene, virker så snålt.
![]() |
![]() |
#11 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Jenter 2008: trener og spiller bare i sommersesongen. Trener 1 gang pr uke, og spiller kamp kanskje annenhver (har meldt opp bare ett lag selv om de er 15-20 spillere). To cuper fra april til høstferien. Vi ser at mange av lagene vi møter åpenbart trener mer enn våre jenter, men de fleste gjør flere ting enn å spille fotball.
![]() |
#12 |
Drømmer
|
Hvor mange cuper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
Aha! :klaskepanne: Jeg leste det som "hvor mange spillere" på et eller annet vis.
Sist redigert av Bluen : 07-09-18 kl 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Da storebror var 10 hadde de 1 cup vår og 1 cup høst. Jeg synes det er mer enn nok midt oppi seriespill, men vet mange var uenig i det. Nå er jeg en av dem som synes det er meningsløst at man skal tro at alle vil spille fotball hele tiden bare fordi man går på fotball da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
Alle trenger jo ikke det - men i en så stor klubb som vår burde det være praktisk mulig å ha et tilbud om mer enn 2 cuper i året for dem som er ivrige, synes jeg. Og det er mange nok som er ivrige, både av spillere og trenere.
![]() |
![]() |
#18 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Så lenge vi drev med barneidrett spilte vi 2-3 cuper i sesong, ingen om vinteren. Etter start med ungdomsidrett har vi hatt 3-4, en ved sesongstart, gjerne 2 i sesongen og 1 ved slutten av sesongen. I tillegg til serien har vi spilt Obos-cup (Oslomesterskap) og Adiascup. I sesongen har de som spiller mest egentlig mer spillebelastning en godt er i de mest hektiske periodene, så alle er enige om at de ikke trenger mer. Alle spiller 1-2 kamper i uka, noen har kamper sjeldnere enn en gang i uka. Den siste gruppen er de som trener minst.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange fotballcuper spiller 10-åringene?Min spiller ikke fotball, men kompisene gjør. Tipper de har 4-5 i løpet av året.
![]() |
#20 |
I mål
|
Tja. Jeg er faktisk litt delt. Det legger et enormt press på en hel gruppe at man hele tiden skal organisere det som om man knapt hadde annet å gjøre enn å spille fotball, og det ender med at de minst ivrige skvises ut i relativt ung alder. Kanskje hadde nettopp de som helst vil spille enda mer også hatt godt av å gjøre litt mer annet når de bare er 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|