|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Vi skal ha tre netter, to dager i NY i april. Hele familien.
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Vi lå på er hotell på 57st i sommer. Helt ok horell til en grei pris. De skal ha større familierom. Vi var jo bare 4 og haddr godt med plass og liten kjøkkenkrok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Vi bodde her påsken i fjor. Veldig sentralt mht den knappe tiden dere har: (NB! I et veldig hektisk område, men ingen støy på rommet), store gode familierom fra 21. etg og høyere.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Tusen takk!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Sjekk ut Big Apple Greeter, det er en organisasjon som tilbyr guidede turer rundt om i byen, av private mennesker som gjerne vil vise frem noe av det den har å by på. Jeg fikk en gåtur downtown sammen med en særdeles hyggelig pensjonist som var uhyre flink til å fortelle, og som var veldig interessert i meg og i Norge. Det var fire fantastiske timer, så jeg anbefaler alle å melde seg på en tur. Du kan selv velge om du vil ha en historisk rundtur, se severdigheter, sjekke ut museer eller rett og slett finne de beste shoppingmulighetene.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Jeg synes dere bør gå High Line. Start på 34. gate og gå ned til Meatpacking. Der spiser dere lunsj på mathallen Chelsea Market.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?WTC området og Wall Street. Dere går opp, fin spasertur. Fint å spise i Tribeca, masse gode restauranter der.
![]() |
#8 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Sykkeltur i Central Park og båttur rundt Manhatten likte mine barn godt da vi var i New York. En tur i toppen av Empire State Building eller Top of the Rock er vel nesten obligatorisk hvis ikke barna har vært i NY tidligere? Barna våre vil gjerne se ting som er kjent fra tv og film
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Jeg blir helt svimmel av å skulle bestille hotell, og for noen priser!
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Og takk for tips! Å gå på High lane har jeg jo tenkt på før, men glemt.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Ja, de vil nok på toppen av enten Empire eller Top of the Rock. (Stedstilhørigheten til mannen din tilsier at han ikke vil.
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Sjekk om dere kan få tak i en leilighet, Poly, om det nå er via AirBnB (juridisk suspekt i NY, men vi gjorde nå det) eller via annen kortidsutleie. Det gjør vi nesten overalt, og vi har bare to barn (som riktignok krangler når de må dele dobbeltseng).
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Alle 5 får vel ikke plass i 2 dobbeltsenger, men det er kanskje plass til å sette inn en ekstraseng?
![]() |
![]() |
#14 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Central Park, Frihetsgudinnen og en eller annen høy bygning vil dere ha med dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?
Jeg hadde slått fra meg Airbnb i Manhattan pga det, Toffskij, men kanskje likevel? Hva er risikoen?
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Risikoen er vel at myndighetene kan komme til å slå hardt ned på det, sånn at utleieren din må slutte med å leie ut, og dermed kansellerer bookingen din på kort varsel. Vi reserverte et familierom på et hotell som plan B, det kunne kanselleres gratis på kort varsel.
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Jeg kan anbefale en tur med Staten Island Ferry.
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Om dere først tar Staten Island-ferja, kan jeg anbefale å spise middag på Enoteca Maria, som sverger på at de har ekte italienske bestemødre på kjøkkenet.
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Jeg leser med iver på diverse opplevelser dere nevner her. Er det noe som må/kan bestilles på forhånd? Vi vurderer hest og kjerre i Central Park (jeg kan ikke gå eller sykle). Noen som har gjort det? Verdt pengene (ikke billig akkurat)? :kuppertråden:
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?Ja. jeg lurer også på hva og hvordan man kan bestille på forhånd!!
![]() |
|
|