|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
i tåkeheimen
|
Nyttårsaften - hva gjør dere?Nyttårsaften blir vi «bare» fire. Mannen, meg og gutta på 6 og straks 14. Broren min, som egentlig skulle feire med oss, kan ikke komme likevel, og 16-åringen feirer med venner for første gang. Ingen av guttene er spesielt glade i kalkun, mens 16-åringen elsker det, så jeg vurderer å vente med kalkunmiddagen til 1.nyttårsdag, og så heller lage noe guttene sette pris på nyttårsaften. Men hva? De hadde nok blitt lykkelige av burgere, men det skal jo helst være litt fest for mannen og meg også.
|
|
|
#2 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Henger her....., jeg tror også vi blir hjemme "bare oss". Jeg er sliten etter hektiske uker, jobb i romjulen. Lang jobbreise venter dagen etterpå også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Vi har ingen tradisjon for stor/fin middag på nyttårsaften, den har vi alltid 1. nyttårsdag for å feire det nye året, ikke det gamle. Nyttårsaftenmiddag blir dermed veldig forskjellig. I fjor hadde vi besøk, laget pizza og spilte brettspill utover natten. I år blir vi "bare" oss fem og alle har fått velge akkurat hva de vil spise, så mannen og jeg skal ha kinesisk crispy duck, eldste skal ha hamburger og de to yngste vil ha pølser i brød. Deretter blir det sikkert en film og/eller spill, snop og hygge før ungene legger seg til vanlig tid. De av barna som ønsker det blir vekket 10 minutter før midnatt for å få med seg rakettene, det fungerer mye bedre enn at de skal være våkne helt til da.
|
|
|
#4 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Problemet er bare at «vanlig tid» for fjortisen i ferien er etter midnatt.
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Vi skal tradisjonen tro til en venninne. Jeg har egentlig ikke lyst, jeg vil være hjemme, men ungene har lyst så da blir det sånn.
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Vi blir kanskje bare tre i år, om 17-åringen lander på at hun skal feire med venner. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Hva med å spise middag relativt sent? Går et f.eks greit for minstemann å spise i 20-tiden? Da kan dere f.eks spille spill mellom fyrverkeri og middag, så når minstemann har lagt seg kan dere tre se på en film som passer for dere?
|
|
|
|
#8 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Minstemann er B-menneske så det holder, og klarer å være oppe akkurat så lenge han får lov til.
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Selv om det i år er bare oss to voksne og minstejenta så er det helt ok. Sist redigert av Michelle : 29-12-16 kl 22:38. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?
Liverpoolkamp utgår, for å si det sånn.
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?
Det tror jeg kanskje ikke det gjør der jeg skal, så vurderer å ta med iPaden.
Sist redigert av polarjenta : 29-12-16 kl 22:50. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Det skrumper veldig inn her også. Egentlig helt greit for jeg er fortsatt ganske tett etter å ha vært skikkelig forkjølet på julaften med 15 til bords.
|
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Jeg er veldig usikker på maten i år. Mannen jobber og får mat på jobb, men han kommer hjem på kvelden. Men her hjemme blir det middag for 3, hvorav 2 misliker typisk nyttårsaften-meny og egentlig mye av "ordentlig" mat. Jeg tror jeg kommer til å velge noe de liker, men har ikke landet på hva det blir.
|
|
|
#15 |
|
koko
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Vi er bare oss fire nyttårsaften. Spiser pinnekjøtt og har tradisjon på å se Mamma Mia. Mulig vi drar til byen og ser felles fyrverkeri klokka 20, det kommer litt an på været.
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Vi ser på TV eller film, spiller et brettspill og spiser godis. Har kalkun selv om det bare er oss fire. Mulig vi stikker ut klokken tolv for å se på fyrverkeri, når fyrverkeriet stilner i halv-ett-tiden legger vi oss som regel.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Det har ofte vært bare jeg og barna eller oss tre og eksen. Noen ganger har vi laget kalkunbryst, men vi har også spist andre ting. Sett film og spilt spill.
|
|
|
#19 |
|
Klar
|
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Enten skal vi feire med svigerfamilien eller så skal vi sitte alene hjemme og isolere omgangssykesmitte. Vi får se i morgen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?Vi pleier å bare være oss fire. Da pleier vi å ha sen middag (rundt åtte), så brettspill, så dessert, så film/tv og godteri, og så er klokka plutselig tolv og vi går ut og ser på fyrverkeriet.
|
![]() |
|
|