|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Norske julegaver til amerikanereJeg skal sende en Christmas box til amerikanske venner i USA, som skal inneholde litt forskjellig norsk dill og dall. Firkløver er selvskreven, og også et par andre småting, blant annet norske hjerter til å pynte med (de lurte veldig på om hjerter hadde en eller annen spesiell betydning i Norge, siden folk hadde hengt dem opp overalt.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Norske julegaver til amerikanereJulekurver? Noe med nisser, ikledd strikkegenser og selbuvotter? Marsipangris?
|
|
|
#3 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske julegaver til amerikanereMaiusmønster er norsk.
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Norske julegaver til amerikanereGinaK, boks-cosy var morsomt! Særlig fordi vi fikk noen fra lokale fiskesjapper og slikt av dem når de kom hit.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Norske julegaver til amerikanereJa, brettekurver.
|
|
|
#7 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Norske julegaver til amerikanereJeg fant mye fint på husfliden til en sånn gave i fjor. Termos med marius- eller trollmotiv, julepynt i tinn, selbuvotter til junior etc.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Norske julegaver til amerikanereJulekuler, om du strikker.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Norske julegaver til amerikanere
Hvor har du funnet den oppskriften? Den vil jeg gjerne ha!
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Norske julegaver til amerikanereIngen norsk overhodet, Nenne. Men pepperkakeformer og oppskrift var super ide! De fikk sansen for norske vafler når de var her, og har fått bestilt et norsk vaffeljern med amerikansk kontakt på Amazon så jeg har sendt over flere vaffeloppskrifter.
|
|
|
#11 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Norske julegaver til amerikanereJeg gav Karius og Baktus på engelsk. Våre venner har barn i rett alder for den type bøker.
|
|
|
#13 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Norske julegaver til amerikanereSpekemat, spekepølser av ymse slag. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske julegaver til amerikanereOstehøvel? Brunost passer neppe å sende i posten, ellers hadde den vært selvsagt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Norske julegaver til amerikanereSmørbukk var veldig populært i den amerikanske vertsfamilien til datteren min. Vi kjøpte også disse t-skjortene med tekst på som sier eksempelvis: norge er ikke skapt for å sitte på ræva, klatremus osv. De var også populære.
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
![]() |
Sv: Norske julegaver til amerikanereKlippfisk? Røkelaks? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Norske julegaver til amerikanereOstehøvel har de. Jeg kan strikke og lurer på om jeg skal prøve meg på en sånn beer cosy i mariusmønster. De bor i tropiske strøk så raggsokker blir nok litt overflødig.
Sist redigert av Tallulah : 04-09-16 kl 11:36. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Norske julegaver til amerikanereKanskje en kokebok, eller hjemmelaget oppskriftshefte, med typiske norske julekaker? De fleste av dem består jo bare av ganske alminnelige ingredienser, og er ikke veldig vanskelige å lage. Berlinerkranser og sånt, liksom.
|
![]() |
|
|