|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sang til konfirmantenJeg skal synge i vår datters konfirmasjon, under middagen. Inntil nå har jeg vært helt sikker på at jeg skulle synge Gabriellas sång, men så ble jeg usikker på om dette er en tekst som egner seg for en konfirmant? Hvis dere mener at den er uegnet, er det noen som har forslag til fine sanger å synge for en konfirmant? Det må være et enkelt komp som jeg enten kan hente som karaokekomp fra nett, eller få spilt inn på piano. Jeg skal ikke gjenta forrige konfirmasjon, der jeg hadde mamma på gitar. Hun var så nervøs, så det tenkte jeg hun skulle få slippe denne gangen.
![]() |
#2 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sang til konfirmanten'Min egen datter' av Arvid Pettersen hørte jeg i en konfirmasjon en gang, og har ikke klart å glemme. Jeg syntes den var så perfekt til anledningen.
![]() |
#3 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sang til konfirmantenHvis det kan være på engelsk, synes jeg "You raise me up" er veldig fin og passende.
![]() |
#4 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sang til konfirmanten"Min egen datter" finner jeg ikke på youtube, og har ikke spotify. Skal høre om eldstemann har, så jeg kan få høre.
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Sang til konfirmantenJeg har sunget The Rose i en konfirmasjon en gang, og den synes jeg passer godt. Det handler jo mye om livet og det å ta sjanser, og det og komme seg videre når det er tøft.
![]() |
![]() |
#7 |
Champagne til alt
![]() Sv: Sang til konfirmantenSynes godt du kan synge Gabriellas sång.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sang til konfirmantenDu kan godt synge Gabriellas sång, men jeg synes deler av teksten indikerer at man har levd en stund og har livserfaring. Det gjør jo egentlig ingenting, men jeg føler nok den passer enda bedre i en 40-årsdag, kanskje?
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sang til konfirmantenJeg skal ha en sang som heter Slow down i jenten min sin konfirmasjon. Og hverdagsliv i yngstemann sin.
![]() |
#10 |
Champagne til alt
![]() Sv: Sang til konfirmantenNår Sissel Kyrkjebø nevnes, hva med "Velkommen hjem"? Den er så fin!
![]() |
|
|