Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sang til konfirmanten

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-16, 22:02   #1
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sang til konfirmanten

Jeg skal synge i vår datters konfirmasjon, under middagen. Inntil nå har jeg vært helt sikker på at jeg skulle synge Gabriellas sång, men så ble jeg usikker på om dette er en tekst som egner seg for en konfirmant? Hvis dere mener at den er uegnet, er det noen som har forslag til fine sanger å synge for en konfirmant? Det må være et enkelt komp som jeg enten kan hente som karaokekomp fra nett, eller få spilt inn på piano. Jeg skal ikke gjenta forrige konfirmasjon, der jeg hadde mamma på gitar. Hun var så nervøs, så det tenkte jeg hun skulle få slippe denne gangen.

Til sønnen vår sang jeg Vår beste dag.

Gammel 29-08-16, 15:30   #2
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sang til konfirmanten

'Min egen datter' av Arvid Pettersen hørte jeg i en konfirmasjon en gang, og har ikke klart å glemme. Jeg syntes den var så perfekt til anledningen.

Gammel 29-08-16, 15:46   #3
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis det kan være på engelsk, synes jeg "You raise me up" er veldig fin og passende.

Gammel 29-08-16, 18:23   #4
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

"Min egen datter" finner jeg ikke på youtube, og har ikke spotify. Skal høre om eldstemann har, så jeg kan få høre.

You raise me up liker jeg veldig godt, men tror kanskje ikke jeg har stemme nok til å synge den alene.

Har fortsatt lyst til å synge Gabriellas sång, som jeg føler handler om det å gripe sjanser og å gripe livet, og å leve det livet som en selv vil. Sånn ønsker jeg å oppdra mine barn, og det vil jeg gjerne formidle. Men så er jeg litt farget av at filmen handler om Gabriella, som klarer å bryte ut av et voldelig ekteskap.

Hvis jeg hadde vært mann, skulle jeg sunget Halvdan Sivertsens Som en engel. Men den er fra en pappa til datteren.

Gammel 29-08-16, 18:28   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Gabriellas song går, synes jeg.

Slipping through my fingers

Har du fyr

Gammel 29-08-16, 19:10   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sunget The Rose i en konfirmasjon en gang, og den synes jeg passer godt. Det handler jo mye om livet og det å ta sjanser, og det og komme seg videre når det er tøft.

Jeg kjenner ikke Gabriellas sång, men et kjapt blikk på teksten så ser jeg ikke noen grunn til at den ikke kan synges egentlig.

Gammel 29-08-16, 20:29   #7
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes godt du kan synge Gabriellas sång.

Gammel 29-08-16, 20:35   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan godt synge Gabriellas sång, men jeg synes deler av teksten indikerer at man har levd en stund og har livserfaring. Det gjør jo egentlig ingenting, men jeg føler nok den passer enda bedre i en 40-årsdag, kanskje?

Gammel 29-08-16, 22:19   #9
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal ha en sang som heter Slow down i jenten min sin konfirmasjon. Og hverdagsliv i yngstemann sin.
Spilte Vinterbarn med Sissel Kyrkjebø i eldstemann sin voksenfest nå i april.

Gammel 30-08-16, 09:50   #10
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Standard

Når Sissel Kyrkjebø nevnes, hva med "Velkommen hjem"? Den er så fin!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.