|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Hva tenker dere om regjeringens budsjettforslag?Først av alt: Har du en formening om det? Jeg hadde det skremmende nok ikke. Jeg synes det er skremmende fordi jeg har digitalt abonement på aftenposten og adressa og leser aviser hver dag (nesten, 17.mai er ingen lesedag for å si det slik), men kan ikke si jeg har fått med meg noe særtlig. Fikk med meg at Snorre Valen ikke likte det (for lite sosialistisk), men at oljepengebruken var OK på grunn av konjekturene.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva tenker dere om regjeringens budsjettforslag?Jeg opplever vel at det har vært en viss debatt om det, men jeg tilhører jo også motsatt politisk fløy. Det er naturlig at det blir snakk om det da, vil jeg tro. Jeg synes at oljefond-pengebruken er hinsides skremmende og at Siv Jensen som finansminister oppfyller de fleste dommedagsprofetiene.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva tenker dere om regjeringens budsjettforslag?Jeg er bekymret for økt bruk av oljepenger, og er i tvil om en blå skattepolitikk er det som skal til for å løse utfordringene vi har og står overfor. Jeg er politisk litt i midten/venstre og forundrer meg over at ideologi overstyrer faktakunnskap noen ganger. Jeg jobber jo med politikk, men innenfor et spesifikt felt, og mener litt om så mangt innenfor feltet mitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Hva tenker dere om regjeringens budsjettforslag?
Jeg er også uenig med sittende regjering, men pengebruken til Høyre og FrP er jo (ikke prioriteringsmessig, men i kroner og øre) mye høyere enn den var under en sosialistisk regjering.
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Sosialisme handler da ikke først og fremst om hvor stor del av regninga staten skal ta, men hvem sin regning som skal tas og hvem som skal betale. Dagens regjering gir store skattelettelser til de gruppene i Norge som har mest (formueskatten f.eks.) mens de kutter i statens utgifter til grupper som har svært lite (barnetillegg for uføre f.eks.). Det synes jeg er svært usosialt og usosialistisk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Ble så forenklet at det ble feil. Sosialisme slik jeg ser på det er jo ofte en sterk statlig styring på mange av kjerneområdene til samfunnet. Slik sett følger det ofte med at sosialisme bruker mye penger på staten.
Jeg er enig i det du presiserer, men jeg mener alikevel at mengden penger staten bruker er en indikasjon på styringsformen, slik jeg prøvde å presisere over.
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker dere om regjeringens budsjettforslag?Jeg syns regjeringen bruker for mye penger, og på de gærne tinga. Mer enn overrasket over at de har sørget for at pensjonsdebatten ikke tas i stortingssalen. Skjønt det er et resultat av vedtak i høst, og ikke revidert. Nå er ikke jeg en av fænsa, som nok fremgår.. |
|
|
|
![]() |
|
|