|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Just ikke noe som står i etiketteboka, tror jeg, så vi får heller ta en spørris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Vi var alle sammen på rad med konfirmanten. Faren m/samboer på en side, jeg med m/mann på andre siden. Funket finfint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Dette har jeg ikke tenkt på før nå. Men jeg kan se for meg at jeg/singel mum sitter sammen med min særkullssønn og hans kone og barn, og på den andre siden av konfirmanten sitter far med samboer og stebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?
Det hadde jeg gjort også. Uavhengig av om begge hadde ny partner.
![]() |
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Eg ville nok plassert slik:
![]() |
![]() |
#7 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Alle par kan godt splittes, syns jeg, på generelt grunnlag.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Hvis ny partner er en del av livet til konfirmanten, synes jeg de skal inviteres Og de kan da godt sitte med sin partner på motsatt side av konfirmanten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
heimføing
|
Ja, det tenker jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Licence to thrill
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Men klart, det kan også skje at 10-årspartneren var direkte årsak til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, men da er det likevel tross alt 10 år siden. Og det er livet til konfirmanten slik det ser ut i dag som må være avgjørende, synes jeg. Water under the bridge og alt det der.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Det synes jeg ikke konfirmanten skal måtte ta stilling til, og jeg synes foreldregenerasjonen bør ta ansvar for å oppføre seg sånn at dette ikke blir relevant i en slik sammenheng.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Ja, det syns jeg og. Voksne mennesker får bare finne seg i slikt på en dag som ikke er deres. Jeg syns Nokons forslag er mest naturlig.
![]() |
#14 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
![]() |
#15 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Det synes jeg er helt avhengig av konfirmantens forhold til foreldrenes nye partnere. Først og fremst er dette konfirmantens dag. Hvis alle er vel forlikte er nokons forslag det jeg synes er mest naturlig. Hvis derimot konfirmanten ikke ønsker den nye partneren på "hovedbordet" synes jeg ungdommen er i sin fulle rett til å si det, og til å bli hørt.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?Jeg tenker at man bør se an litt. Er det et helt nytt forhold som kanskje konfirmanten ikke er helt komfortabel med, så bør man ikke presse å få med ny partner. Mens det i andre tilfeller kan være sånn at konfirmanten har et svært nært forhold til stefar eller stemor og da skal jo de også regnes som nære. En konfirmasjon er iallefall ikke plassen å ta konflikter mellom skilte foreldre, da får man heller bite det i seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Licence to thrill
Der er jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik gjorde vi det, synes det var mest naturlig slik.
![]() |
#19 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sånn har vi det og eg må innrømme at eg blir voldsomt overraska, kanskje til og med litt furten, om eg ikkje skal sitte ved siden av min kjære. Som forøvrig eg hverken er gift eller samboar med men har fleire års kjæresteforhold til.
![]() |
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
Sånn gjorde vi det også.
![]() |
|
|