Dine beste tips ift. kjøp og salg av hjem
Vi skal flytte. Kanskje vi kjøper nytt sted å bo i neste uke, kanskje i mai, kanskje i august. Vi har startet prosessen, og ønsker å kunne gjøre det så raskt og smertefritt som mulig.
Finansiering er i boks, vi er på jakt etter en god megler og vi har begynt å klargjøre vår egen leilighet for salg. Sette opp alle listene som aldri kom å plass og slikt.
Greia er at det er godt over 10 år siden sist, vi har aldri deltatt i budrunder og aldri lagt ut egen bolig åpent for salg. Så jeg trenger tips fra erfarne fjellfolk!
Hva gjorde dere som var kjempelurt?
Hva så dere på visning som dere likte?
Hvordan velger man den beste megleren?
Hva syns dere selger et sted?
Hvordan lever man i et salgsobjekt?
Gjøre om det trange ungdomsrommet til kontor? Til et mer spacious "babyrom"? (målgruppen vår er DINKs, vi har en leilighet med 2 soverom)
Hvordan byr man mest fornuftig? Litt og litt eller i store chuncks?
Hvordan deler man et lån "ujevnt"? Greia er at jeg eier min halvdel av leiligheten vi har har nå, Høvdingen har lån. Når vi flytter vil jo jeg også ha bittelitt lån, siden vi kjøper dyrere enn vi selger. Hvordan blir egentlig regnestykket? Høvdingen har jo mye mindre lån enn på halvparten av leiligheten nå, siden prisene har steget så voldsomt, men hvordan blir det i den nye?
Give me all your flyttetips!