|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Jeg trenger noen små tips til gave til både mamma og pappa.
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70- årene?Jeg kjøper enten hudpleie (kremer, parfyme, aftershave o.l) eller gode, litt eksklusive matvarer som f. eks myntegelè, ramsløkpurè, oster, spekemat o.l
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70- årene?Mamma fikk en lysestake hun ønsket seg, til bursdagen, og ølglass til jul, for det sa hun at hun trengte.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Tusen takk for gode tips! De er veldig nøkterne folk, så gavekort på fotpleie og lignende oppleves som helt unødvendig for dem. Men litt mer eksklusiv vin og god spekemat faller nok i smak. Ungene pleier å kjøpe en stor pakke tørrfisk til pappa.
Meg og halen. <3 Sist redigert av Veslemøya : 16-01-16 kl 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Pappa setter pris på bøker så det hender at han får. Ellers har gavekort vært greit å gi. Mamma har fått gavekort, klær o.l.
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Svigers og min mamma vil aldri ha noe så det er fustrerende.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Stort sett alltid bøker, kanskje film. Pleide å kjøpe en del musikk, men pappa har fått så dårlig hørsel at jeg har sluttet med det. Mamma får noen ganger f.eks. skjerf, hvis jeg finner noe pent.
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Gavekort på restaurantbesøk har vi gitt med stor suksess.
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Mine foreldre får stort sett bøker, filmer, musikk og teaterbilletter. Kombinert med litt verktøy (til min far) og smykker og ting til huset (til min mor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Ekstra god mat, oljer eller oster. Skjer eller vanter. Bøker. Blomster.
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Mine foreldre og svigerforeldre er heldigvis glade i å lese - så det blir nesten alltid bøker. Ellers hender det jeg kjøper et fint skjerf eller andre klesplagg, hvis det er noe de ønsker seg. Det kan også være at jeg kommer med blomster/plante + noe godt spiselig som konfekt eller fancy syltetøy (sånt som de aldri kjøper til seg selv).
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Vi bruker ofte å kjøpe gavekort eller billetter på kulturhuset. De liker teater, konserter og kino. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Mine foreldre er riktignok ti år yngre, men de får ofte opplevelsesgaver. Pluss noe strikka av meg, og noe hjemmelagd av ungene.
![]() |
#16 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Mamma fikk nå sist spøkelsesvandring på Akershus festning sammen med barn og barnebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Mine er 5 år yngre, men de fikk Fitbit, og de har en haug med venner de driver å konkurrerer med.
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Vi kjøpte redcord slynge til pappa i 70 års gave i fjor. Den og fot massasje apparat fra Lettere Liv var best likt. Også ville han ha med sine fire barn til Bormio for å sykle Giro Italia klatreetappe, noe vi gjorde i juli.
![]() |
#19 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Mamma fikk en slik sirkulasjonstrener i kombinert bursdags- og julegave i fjor. Både hun og pappa synes den er genial. Pappa får gavekort i bokhandel.
![]() |
#20 |
Musk
![]() Sv: Hva kjøper dere i bursdagsgave til foreldre i begynnelsen av 70-årene?Til jul faar pappa alltid genser, til bursdagen varierer det mellom noe han trenger eller en bok eller en flaske vin. Min mor faar som oftest klaer eller sjal eller hudpleie eller böker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|