|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seiAv uante grunner syns jeg støtt og stadig det er lurt å kjøpe sei.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seOvnsbak den. Lag hvit saus med revet gulrot og finhakket purre i, og ha den over. I følge min yngste (som ikke er veldig glad i fisk) er det en god fiskerett, fordi den ikke smaker fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seSeibiff? Stek den dyppet i mel med krydder, salt og pepper. Kok ut panna mellom hver omgang. Legg både sky og fisk i ildfast form, topp med masse deilig stekt løk og sett det i ovnen litt. Poteter og råkost til.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som se
Takk, men nei takk.
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seÅh, nå kom jeg på min gamle bjor-ihop-fiskerett: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seJeg holder med deg i det med sei, Kirsebær. Jeg kan godt finne på å kjøpe det - og så ikke bruke den. Nå synes jeg seibiff er godt, men det er også det eneste. Bacalao er IKKE godt da, så der skal jeg ikke uttale meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seAsiatiske fiskesupper fungerer fint med sei. Denne oppskriften har jeg brukt noen ganger, bytter ut halvparten av laksen med sei. Pass på at seien ikke trekker for lenge, da blir den ikke god.
![]() |
#9 |
koko
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seDenne fiskesuppa skal vi ha i dag, funker med både sei, torsk og laks: http://www.matoppskrift.no/oppskrift...#axzz3w2ZOgNeT
![]() |
#10 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seJeg synes det kan være ok å hive en seiblokk i ildfast form.Salt pepper eller annet krydder på fisken. Ha oppå en pose grønnsakblanding du liker. (Jeg pleier å bruke broccolitopper oftest). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seJeg lagde Tjorvens solskinnsgryte med sei fra blokk på mandag. STOR suksess. Hadde i mer grønnsaker og 600+ gram fisk til samme væske- og kryddermengde (vi er i praksis tre voksne som spiser).
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som se
Jeg skulle til å foreslå denne.
![]() |
![]() |
#13 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Juksebacalao fungerer fint. Men da er det veldig lurt å ha i fisken til slutt. Ev. vurdere om du vil ha poteter ved siden av, siden de koker litt sakte i tomatguffe. Det finnes masse oppskrifter om du googler juksebacalao. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seJeg foreslår at du slutter å kjøpe sei hvis du ikke liker det.
![]() |
#16 |
X First Lady
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seNå er fersk sei mye bedre men i denne retten duger frossen sei i blokk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tidsklemma
|
Frossen fisk i papp-pakker duger i grunn ikke til annet enn fiskegrateng.
![]() |
#18 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seSeifileter er gode til aa lage hjemmelagde fiskekaker med. Kanskje det funker med blokk ogsaa. Utenom til fiskekaker synes jeg over hodet ikke at sei er godt, og skjönner ikke hvorfor du kjöper det naar det er saa utrolig mange andre gode fiskesorter. Enten du naa fortsetter med seien eller gaar for andre fiskeslag, finnes det en haug med gode oppskrifter paa godfisk.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seJeg ble inspirert og lagde Tjorvens solskinnsgryte i dag. Det ble utrolig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Audacious
|
![]() Sv: Gi meg oppskrift på enkel fiskemiddag av sei, som ikke smaker eller ser ut som seEplefisk! Surr løk i litt godt med smør, ha i chili og eplejus og kok opp. Ha i salt, og fisken. La den trekke til den er ferdig. Godt med poteter.
![]() |
|
|