Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord/lunsj/fest

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-15, 12:03   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.626
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julebord/lunsj/fest

Hva slags juletilstelninger er du på før jul?

Jeg er ikke så glad i det tradisjonelle jobb-julebordet. I år prøver jeg for første gang å lage i stand julebord for noen venninner og skal gjøre det til tradisjon hvis det blir vellykket. Bortsett fra det er jeg på et julebord med en klubb jeg er med i.

Hva slags tilstelninger er DU på før jul? Og hva opplever du som vellykket og hva kunne du egentlig tenke deg å droppe/slippe?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 12:10   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Jeg skal på koselig pepperkakebaking!

Og så skal mine kollegaer og jeg spise middag på en god restaurant.

Jeg gleder meg til begge deler, og er glad for at det ikke er noe mer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 12:56   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julelunsj med organisasjonen jeg jobber i, julemiddag med avdelingen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:12   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Førjulsvaffelkveld med de nærmeste kollegene. Og så er det et julebord jeg ikke får gått på.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:27   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

I kronologisk rekkefølge: lutefisk på Engebregt, vennepar, julebuffetmiddag på Frognerseteren (jobbmøte), julebord med jobben, pinnekjøttlag for venner, julelunsj på jobben. Til alt overmål er tre av disse på etterfølgende dager. Leveren leve!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:31   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julebord med jobb (middels partyfaktor), julebordhelg med barndomsvenninner (høy partyfaktor), julebord med styrene i idrettslaget (ekstremt høy gjennomsnittsalder og særdeles lav partyfaktor, men veldig hyggelig). Skal i tillegg på juleshow med et par kollegaer, bare for gøy og helt utenom alt annet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:36   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Vi har julebord på jobben min, middag ute på restaurant hvor partnere også er invitert. I tillegg har vi en mer uformell juleavslutning på kontoret når det nærmer seg jul.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:43   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Jeg skal på en julefest med en vennegjeng. På jobben skal vi ha julefest - i år blir det mer som et julebord - ut og spise middag, deretter på nattklubb. Jeg skal også ha en julefest selv med en annen vennegjeng. På alle disse tror jeg partyfaktoren er ganske høy.

I tillegg tror jeg det blir en julelunsj på jobb - da med 0 partyfaktor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:53   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

I år dropper jeg julebord med jobben og drar på vennejulebord i stedet. Ellers jobber jeg en del, og mannen har noen arrangementer med sin jobb. Så det ble ikke mer i år.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 13:54   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Vi har desto flere arrangementer med barna. Avslutninger og frokoster i ett kjør.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 14:18   #11
Moder'n
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 15
Moder'n har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Blir julebord med barn og kjæresten vi pleier å gå ut å ha familiejulebord i begynnelsen av desember. Det er koselig å vi er egentlig for sjeldent ute og spiser sammen. Så det er fint å ha det som julebord
Vi pynter oss og drar på en restaurant med god julemat. Det koster litt, men vi synes det er verdt det.

Moder'n er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 14:33   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Minst mulig, jeg liker ikke julemat noe spesielt, heller ikke fylla som bruker å følge med. Helt klart luksusproblem, jeg vet ikke alle får tilbud om julebord.

Jeg har allikevel klart å si ja til lutefisk på Olympen etterfulgt av Penthouse Playboy konsert. Og Cafe Sorgenfri etterfulgt av Raske Menn show. Pluss litt privat kos.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 14:46   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julebord med jobben (standard julebord med hotellovernatting) og julelunsj på jobb på lillejulaften

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 14:51   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Vi har julelunsj på jobben. Julebordet er som regel i februar, men jeg pleier ikke å gå på det. Jobben til mannen har julebord i desember, men jeg går ikke dit heller. Ellers varierer det fra år til år. Dette året blir det rolig tror jeg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:02   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Veldig lite julegreier for meg, egentlig. Jeg skal ikke på julebord på jobben, fordi det kolliderer med en konsert jeg allerede hadde billetter til, og det er helt greit - det er et digert opplegg med hundrevis av folk, hvorav jeg kjenner ganske få, og jeg synes ikke det er så hyggelig.

Poden har også lite. På skolen gjør de lite ut av det (og ingenting som involverer oss), og på karate er det bare gradering en av helgene i desember. Han spiller på julekonsert, det er et veldig enkelt opplegg som tar under en time, med alle pianolærerens elever (som ikke er så veldig mange) og kjeks og kaffe og saft til de tilstedeværende.

Privat skal jeg på tradisjonell pepperkakebaking med venner og barn, og det er alltid veldig hyggelig. Og så skal jeg lage julekonfekt med en venninne, det er også veldig stas.

Men altså fint lite "organiserte" førjulsting for vår del.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:05   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Barns har (heldigvis) ikke noe juleavslutninger og sånn, kun en frivillig julegrantenning første søndag i advent.

På jobb har vi julebord for hele organisasjonen 27.novemner, og så er det avdelingsjulebord den 16.desember. Det blir type "kurvfest". :nisse:

Og så er det juleoppvisning i hiphop for begge barna. Det gleder jeg meg til å se.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:12   #17
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.252
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Lite. Julebord med hotellovernatting med jobb og tradisjonell julelunsj nærmere jul med jobb. Dett var dett.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:19   #18
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.624
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Det varierer en del, men i år blir det:
- julebord med mannens jobb (på fin restaurant, og på bursdagen min )
- julebord i Polen med jobben "sentralt" (flertallet jobber i Polen, så da reiser vi dit)
- julelunsj med jobben lokalt
- pepperkakebaking med venner
- juleavslutning med klassen til Ville

Vanligvis er jeg med koret og synger på en julegudstjeneste noen dager før julaften, men det kolliderer med andre ting i år. Da pleier vi å gå ut etterpå, det har blitt en veldig hyggelig tradisjon. Med unntak av klasseavslutningen og julelunsjen på jobben er det vel ikke noe jeg føler jeg er nødt til å være med på - alle er hyggelige på sitt vis. (Med forbehold om at jeg ikke har møtt noen av mannens kolleger ennå, da).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:46   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Tre jobb-ting: julebord for hele røkla, juleavslutning med teamet og julekaffe med avdelingen. I tillegg vårt tradisjonelle venninnejulebord hvor vi spiser julemat på Café Skansen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:54   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Vi har ikke jobbjulebord i år (nedbemanning), og har ikke hørt noe om mannens julebord heller, så regner med det utgår. Vi har julelunsj i kantina, som er ganske stusselig egentlig , og avdelingsjulemiddag hjemme hos sjefen som sikkert blir veldig hyggelig. Pluss julebord med noen venninner.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no