|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Vi har flere somre tenkt å ta turen til mammas feriehus på Senja. Der bor vi gratis, og det passer veldig fint med vårt ikke såå store feriebudsjett for neste sommer.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Kjør vestover og Hurtigruten? Det er heller ikke billig, da.
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Kan man ha med bil på Hurtigruten?
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Jeg hadde nok gått for alternativ 3. Mye fordi det er så greit med sin egen bil når man har barn.
|
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?
Ja, jeg heller nok litt mot den varianten, og håper på at ungene er litt enklere å reise alene med enn tidligere, ettersom de da har rukket å bli 4, 6 og 9 år. Hadde det bare vært de to største hadde det ikke vært noe problem.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Vi valgte alternativ 3 og det gikk supert med to relativt togvante rolige barn (uten sovekupé fordi noen var for sent ute med å bestille). Vi hadde en helt fantastisk tur. Lever på den enda. Nord-Norge altså!
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Ja, man kan ha med bil på Hurtigruten, men Hurtigruten er ikke veldig spennende for ungene over tid.
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Jeg hadde kjørt hele veien, men det er nå meg da. Så kunne resten av gjengen min ta toget, siden det er gratis. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva med å ta Hurtigruten en vei og kjøre den andre? Ville i såfall kjørt til Trondheim og hoppet på der, da blir Hurtigruteturen kortere. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
ja, men det er ikke så mange biler det er plass til. - Og det koster mye + at det tar fryktelig lang tid....
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Har dere forresten hørt om konseptet Nabobil? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Vi hadde sikkert tatt variant av versjon tre hvor en fløy med ungene og den andre kjørte bil.
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Alt. 2. Tog opp, og leiebil, og fly hjem. Men sjekk om det fordyrer å levere bilen en annet sted enn der du plukket den opp.
|
|
|
|
#15 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Planlegger Nord-Norge tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Vi hadde trolig sendt en voksen med barna med fly til Bardufoss (eller Tromsø eller Harstad/Narvik hvis det ble mye billigere), og latt den andre voksne kjøre. Og så hadde vi antagelig kjørt sammen hjem igjen - eller gjentatt fly/bil-opplegget. Tog hadde jeg ikke valgt. Det er fortsatt ganske langt fra Bodø til Senja, og togturen er seig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Takk for mange gode innspill her! Tenker at om jeg får kuttet vekk leiebilkostnaden er mye gjort. Synes det er så kjipt å betale 10.000 for å låne en bil, liksom.
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Ser forresten at det er bedre å gå av toget i Fauske, da kommer vi rett på E6. :noterer til senere:
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?
|
|
|
#20 |
|
Ute på tur
|
Sv: Planlegger Nord-Norge-tur til sommeren, men hvordan kommer vi oss dit?Du er så pysete.
|
![]() |
|
|