|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Felling av andres trærJeg bor ved siden av en skog, og i utkanten av den skogen står det et gedigent tre som tar all kveldssola ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Felling av andres trærJeg hadde ikke turt å felle tre på andres grunn, det kan medføre store bøter ved politianmeldelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Felling av andres trærDu har ikke spesielt mange rettigheter, siden sol og utsikt ikke regnes som veldig tungtveiende rettigheter. Det finnes en guide på hva som er rimelig høyde ut fra hvor nærme det står din tomtegrense, det er vel best shot hvis du skal gå på rettigheter.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Felling av andres trær
Det er ikke et krav, hvis grunneier har "tungveiende grunner" til å beholde det som det er. Hvis dette er skog som skal brukes til hogst, tror jeg ikke man har mange argumenter.
![]() |
#7 |
Har diplom
![]() Sv: Felling av andres trær
Ja, jeg har tenkt til det altså. Jeg bare lurte på om jeg kunne si noe hvis de sier nei.
Skogen har ikke blitt brukt til noe de siste 30 årene hvertfall, den bare er der. Tror treet står 2-3 m fra tomtegrensen, men jeg er ikke helt sikker på hvor grensen går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Felling av andres trærDet er ganske vanskelig å tvinge noen til å felle trær, som Candy sier. Dette undersøkte jeg nemlig ganske godt da naboen vår fant det for godt å ta seg til rette med saga i vår hage. Vi vurderte nemlig politianmeldelse, og hadde loven på vår side, men valgte å ikke gå i konflikt. (Og med tanke på hvor loco naboen er så tror jeg det var riktig beslutning.)
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Felling av andres trærTa kontakt med grunneier! Vi fikk lov å felle noen trær på naboens tomt mot at vi tok arbeidet, og han fikk tømmeret til ved. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har diplom
![]() Sv: Felling av andres trærSkal høre med grunneier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Felling av andres trærHun har sikkert satt bort skogen. Prøv å finne ut hvem som rydder på eiendommen/skogen og spør pent om han kan felle det treet? Mot en liten flaske?
![]() |
#12 |
Har diplom
![]() Sv: Felling av andres trærIngen som rydder. Ikke som jeg har sett hvertfall. Huset vårt har vært i familien i snart 40 år, og fint lite har skjedd i skogen på de 40 årene. Sikkert derfor trærne er så store. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|