Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-15, 22:14   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Adventskalender

Barna ønsker seg visst pakkekalender i år. De har stort sett hatt legokalender de siste årene. Jeg har ikke helt bestemt meg, men tenker litt. Det er ikke vanskelig å finne ting til hun på 10. Men hva kjøper man da til en gutt på 7? Han kan liksom ikke få tannbørste og tannkrem hver eneste dag akkurat.

Gammel 04-10-15, 22:25   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender

Puslespill delt opp i flere dager (viktig å pusle det først så brikkene de får passer sammen), blyanter, farger, viskelær, legofigurer, sokker, boxer, en liten godteribit, julepynt, klistremerker, lommelykt, lue, votter, lypsyl osv. Mye rimelig på ebay.

Gammel 04-10-15, 22:25   #3
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan anbefale denne butikken til div. smådill. De har både små leker og hobbysett til ok priser http://www.bakerross.co.uk/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:26   #4
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her f.eks. http://www.bakerross.co.uk/pocket-mo...ocking-fillers

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:28   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Figurer han liker som f.eks disse (jeg vet ikke om han liker disse, kun et eksempel)

Kan deles opp i 12 pakker.

Gammel 04-10-15, 22:30   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har riktignok eldstemann erklært at han bare vil ha Flax-kalender, men de siste årene har guttene hatt puslespill i sine kalendere. Jeg kjøper puslespill og deler det opp i 24 deler, så pusler de en del hver dag. De har likt det godt. I år får minsten et Toy Story-puslespill. I posene med puslespillbiter legger jeg noen dager oppi noe ekstra. Som en liten sjokolade eller noe.

Gammel 04-10-15, 22:45   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg abonnerer på denne. Jeg skulle fremdeles ønske barna valgte noe annet enn pakkekalender. Det er lett med femåringen, verre med han på ti.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:46   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handlet for øvrig også på ebay i fjor. Diverse figurer etc til storebror.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:46   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har badekar. Jeg kjøper derfor farge til badekaret, brusetabletter og slike ting. Det er mye rimeligere i ytlandet, men jeg har funnet det til akseptabel pris på apotek her i Norge også.

Truser med helt på, småting de trenger til jul som pentøy ol. Pepperkakeformer og lovnad om å bake dagen etter eller samme dag. Lego/playmo der jeg deler en pakke i mindre deler. Biler til Hot Weels.

Gammel 04-10-15, 22:48   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da eldstemann var på den alderen kjøpte jeg vel en Lego-eske og delte opp. Han bygget litt hver dag.

Gammel 04-10-15, 23:14   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her blir det bl.a. magiske vaskekluter, sokker, perlebrett, lysende armbånd, magiske dyr som vokser i vann, Legofigurer, viskelær, klistremerker, Donaldblad, ny pepperkakeform, kortspill o.l. Jeg kjøper en del ting på Ebay. Skal vi på kino eller teater legges det også inn som kalendergave.

Gammel 04-10-15, 23:31   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Femåringen har hatt singsangkort i sin kalender til nå. I år tror jeg at jeg skal lage pakker med ymse ting. Det fikk søsknene da de var på hans alder. Men hva? Det må jeg tenke på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 00:36   #13
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sokker/undertøy med motiver han liker ekstra godt? Reflekser? Klinkekuler? Lego? Bøker? Klistermerker? Hobbyting? Pepperkakeformer? Film? Blad? Aktiviteter? Eksperimenter? Små iq-spill? Sånn brett med 8 brikker puslespill så skal man skyve rundt for å lage korrekt bilde? Julepynt til rommet?

Gammel 05-10-15, 04:29   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna får ikke pakkekalender her.
Jeg har litt følelsen av at hvis man først starter så må man fortsette, og for meg hadde en slik kalendertradisjon utløst mer stress enn kos. Også syns jeg det blir for dyrt.

Gammel 05-10-15, 06:36   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Barna får ikke pakkekalender her.
Jeg har litt følelsen av at hvis man først starter så må man fortsette, og for meg hadde en slik kalendertradisjon utløst mer stress enn kos. Også syns jeg det blir for dyrt.

Her i huset har de eldste fått pakkekalender noen år, noen år opplevelser, noen år kjøpekalender. Så uproblematisk at jeg skal gjøre det samme med minsten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 06:40   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt et jule-Legosett som jeg skal pakke inn. Felles pakkekalender til alle fire. (De liker sånt, alle fire, så jeg tror det skal bli kjekt.)

Og så vanker det nok sjokoladekalender på alle seks.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 07:47   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg skal ha julekalender i år, men jeg har kjøpt magnetisk leire, sugerørbriller, minilego, tryllesaker etc. ebay er evig leverandør. - ellers så har extratyggegummi, badeskum, sokker etc og vært godt mottatt. Problemet med pakkekalender er at det lett blir ting som er gøy en stund og som ender opp med å slenge rundt etter noen dager.

Gammel 05-10-15, 07:58   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Problemet med pakkekalender er at det lett blir ting som er gøy en stund og som ender opp med å slenge rundt etter noen dager.

Det blir det fort med kjøpekalender også. Storebror hadde Legokalender et år og jeg kan telle på én hånd de tingene som har vært i bruk etter desember. Det er figurene, alt annet var bare små rare byggesett som ingen har bygget opp igjen.

Den eneste julekalenderen hvor absolutt alle gavene er i stadig bruk er faktisk Mummikalenderen. En Mummifigur hver dag. Den fikk eldste for tre år siden og alle figurene lekes med av de to minste nesten ukentlig.

Forøvrig klarer jeg ikke å tenke som Kirsebær. Jeg forstår at man lar være fordi man synes det er for mye stress, for mye ræl eller for dyrt, men jeg lar ikke være å lage pakkekalender nå bare fordi jeg en gang i framtiden kanskje ikke har lyst lenger.

Gammel 05-10-15, 08:13   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Forøvrig klarer jeg ikke å tenke som Kirsebær. Jeg forstår at man lar være fordi man synes det er for mye stress, for mye ræl eller for dyrt, men jeg lar ikke være å lage pakkekalender nå bare fordi jeg en gang i framtiden kanskje ikke har lyst lenger.

Nei, altså jeg lar jo vær for at jeg ikke har lyst nå. Ikke for at jeg heller ikke har lyst i fremtiden.

Gammel 05-10-15, 08:37   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nei, altså jeg lar jo vær for at jeg ikke har lyst nå. Ikke for at jeg heller ikke har lyst i fremtiden.

Det skjønner jeg. Det bør jo definitivt være lystbetont også for den som lager det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.