|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sukker i hjemmelaget syltetøy. Har det noen funksjon?Ja, har det det?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sukker i hjemmelaget syltetøy. Har det noen funksjon?Ja, sukker tykner og det hjelper også å konservere. Når det er sagt pleier jeg å bruke litt mindre sukker, jeg også, og det har gått bra. Men en halv kilo sukker på to kilo bær er ikke så veldig mye, altså. Det er jo ikke mer enn 25%. Hvis du har lyst til å bare bruke litt sukker anbefaler jeg å lage frysetøy, da står frysingen for konserveringen. Evt. bare fryse bærene og røre dem opp med litt sukker i passe mengde når du skal bruke det.
|
|
|
#3 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Sukker i hjemmelaget syltetøy. Har det noen funksjon?Ja, det ante meg at det hadde en funksjon utover smaken. Da holder jeg meg til minste mengde i hvertfall. Jeg har ikke sjans til å fryse alt i stedet for å sylte.
|
|
|
#4 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sukker i hjemmelaget syltetøy. Har det noen funksjon?Jeg bruker 700 gram sukker til 3,5 kilo jordbær. Det blir mer enn søtt nok |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sukker i hjemmelaget syltetøy. Har det noen funksjon?
Samme her.
|
|
|
#7 |
|
Curlingkone
|
Sv: Sukker i hjemmelaget syltetøy. Har det noen funksjon?Jeg pleier å halvere sukkermengden og så smake meg til passe sødme. Nå koker jeg sjeldent men rører heller og fryser ned.
|
![]() |
|
|