|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kastrere hundVi har en hannhund (6 mnd) og ei tispe (6 år). Dyrlegen ymtet frempå at det kunne være en løsning å kastrere hannhunden om vi var bekymret for valper. Vi skal IKKE ha valper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Kastrere hund
- Jeg har ikke opplevd at hunder med gode gemytter blir verre av kastrering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kastrere hundTakk for svar! Det høres jo ut som det er en grei løsning å kastrere hannhunden, så jeg får tenker litt på det i løpet av sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Kastrere hundJeg vurderte å kastrere boxeren min, veldig ivrig hannhund, men slo det fra meg fordi jeg vel egentlig ikke synes det er kult å utsette ham for operasjoner som jo i praksis er unødvendige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kastrere hundJa, som dere sikkert har forstått, så er jeg så veldig redd for at han skal forandre seg, han er så god og fin, kastrere høres jo voldsomt ut. Mulig jeg tenker for mye menneske og for lite hund her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kastrere hundDet går an å kjemisk kastrere først, og så vurdere effekten av det. Det er simpelthen en chip i nakken, som virker inntil ett år. Hvis det funker bra, kan man klippe av nøttene. De vil da være mindre som effekt av den kjemiske kastreringen, noe som betyr at operasjonssåret blir mindre.
![]() |
#7 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kastrere hundDe KAN endre seg etter kastrering. Det vet man ikke før man får gjort det.
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kastrere hundDet er vel ikke lov med kastrering av hannhund om det ikke er til hundens beste? Jeg forstår godt problemstillingen, men ville vegret meg - både med tanke på endring av atferd og at hunden må igjennom en (unødvendig) operasjon. Hannhunder blir vel som regel kjønnsmodne mellom 6mnd og 1år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kastrere hundTispa vår er kastrert, sånnsett. Fjernet livmor i akutt operasjon pga infeksjon.
![]() |
|
|