Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forskerfabrikken sin julekalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-14, 17:02   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskerfabrikken sin julekalender?

Er det noen som har prøvd Forskerfabrikken sin julekalender? Erfaringer? Er det verdt pengene?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 21:53   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Ikke prøvd, men ble nysgjerrig og fant ut at dette glatt fikser hele kalenderstyret for meg.

Julekalenderen 2014 er i boks!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 21:56   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.895
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Vi hadde halv kalender i fjor og det var stor suksess.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:00   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Jeg hadde nøyaktig samme reaksjon som Teo.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:14   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Jeg bestilte den med 12 pakker. Jeg håper det blir bra.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:15   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.610
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Kunne vært noe for eldste. Hun likte godt sommerskolen til Forskerfabrikken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:17   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Jeg ser at målgruppen er 6-12 år. Noen som har erfaring om det fenger seksåringer? Dette hadde nemlig vært perfekt, men mulig det blir litt avansert?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:23   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Jeg leste noe om at det kanskje var litt vanskelig for de minste. Men hvis man gjør det sammen med de så går vel det meste?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:26   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.987
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Å, så spennende! Dere som har hatt den; hvordan funker den? Trenger de voksenassistanse?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:28   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg ser at målgruppen er 6-12 år. Noen som har erfaring om det fenger seksåringer? Dette hadde nemlig vært perfekt, men mulig det blir litt avansert?

Hvis du tenker at seksåringen skal gjøre det alene, gjetter jeg på at det blir for komplisert. Hvis du er forberedt på å lage en familiegreie av det, der du eller pappaen bidrar, så tipper jeg det passer fint.

Mine har digget eksperimentsett siden 5-6-årsalderen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:31   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du tenker at seksåringen skal gjøre det alene, gjetter jeg på at det blir for komplisert. Hvis du er forberedt på å lage en familiegreie av det, der du eller pappaen bidrar, så tipper jeg det passer fint.

Mine har digget eksperimentsett siden 5-6-årsalderen.

Jeg tenker at vi skal gjøre det sammen med ham ja. Jeg lurte mer på om eksperimentene ble så avansert at han ikke skjønner poenget. Han er oppvakt og interessert i det meste, men vi har ikke drevet noe særlig med slikt hjemme før.
Tror vi må prøve det ut.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 09:43   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.862
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du tenker at seksåringen skal gjøre det alene, gjetter jeg på at det blir for komplisert. Hvis du er forberedt på å lage en familiegreie av det, der du eller pappaen bidrar, så tipper jeg det passer fint.

Mine har digget eksperimentsett siden 5-6-årsalderen.

Vi hadde denne kalenderen i fjor og dette er min erfaring. Noen ting kan en seksåring ha glede av alene. Det var briller til lek og forstørrelsesglass. Det er utstyr til eksperimenter og dem kan man leke med selv om man ikke eksperimenterer. Så er det eksperimenter der de voksne må hjelpe til, i alle fall for en 6-åring.

Jeg ser innholdet er endret fra i fjor så jeg vurderer faktisk denne igjen. og så kommer den ferdig innpakket og merket!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 09:54   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.253
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Har kjøpt nå. Yay! Gleder meg til desember!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 10:02   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Vi hadde hele i fjor og delte den mellom den eldste og den mellomste, da 11 og 5. Det var moro, men krevde mye oppfølging. Definitivt verdt pengene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 13:09   #15
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Jeg fikk lyst på denne, men jeg synes det er dyrt å kjøpe til 2 barn.

Kansje det fungerer å dele? Men ikke så godt hos oss. Eldstemann har ADD og er en "forskertype" og tar fullstendig styringen. Ikke spesielt empatisk eller god til å slippe andre til. Lillesøster blir lei seg fordi han er i førersetet og kjører på. Å holde han tilbake og passe på at lillesøster også bli involvert skaper dårlig stemning. Vi kan ikke la de leke på egenhånd selv når det er slikt som de kan gjøre selv. "Nå er det miiiin tuuuur!"

Å ha hver sin dag fungerer heller ikke. Får en åpne og bestemme over å leke eller eksperimentere med noe som er veldig bra, blir det rett og slett gråting på den andre. De er 8 og 11 år. En kjedelig sjokoladekalender eller slikt for begge er minst stress.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 16:00   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Mine skal dele. Jeg tenker at det er hyggelig å være to om forsøket.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 17:31   #17
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Genialt! Tror jeg kjøper den med 12 pakker og så får de hver sin pakke hver søndag når vi har tid til å utføre eksperimentet rett etter at pakken er åpnet. Elsker slike sett!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 21:50   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.862
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Genialt! Tror jeg kjøper den med 12 pakker og så får de hver sin pakke hver søndag når vi har tid til å utføre eksperimentet rett etter at pakken er åpnet. Elsker slike sett!

Det er sikkert lurt. Bare pass på at du beholder rekkefølgen eller sniktitter litt. Det kan komme ting en dag som skal brukes neste dag, kjedelig om det kommer i feil rekkefølge.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 21:57   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er sikkert lurt. Bare pass på at du beholder rekkefølgen eller sniktitter litt. Det kan komme ting en dag som skal brukes neste dag, kjedelig om det kommer i feil rekkefølge.

Ah, det hadde jeg nok ikke tenkt på. Kanskje ordne det slik at de åpnes samme dagen (av hver sin unge) de gangene de skal brukes om att. Åh, gleder meg!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:09   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskerfabrikken sin julekalender?

Takk for tips, vi går for den med 12 pakker og fyller på med noe annet på resten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no