Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-14, 10:58   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Hjelp!
Jeg er flinkt til å pakke til ungene, men hva trenger mor av klær når hun skal 14 dager til varmere strøk?? Jeg har en tendens til å underpakke
14 dager i Bulgaria med barn og mann, en tur til Varna, men ellers late dager.

Gammel 15-07-14, 11:00   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Jeg pakker lite når vi skal på klassisk sydenferie, og synes det er den enkleste typen ferie å pakke til. Bikinier, strandkjoler og sommerkjoler. Og undertøy, selvsagt. Kanskje en shorts og et par topper, men jeg foretrekker kjoler. Nå midt i sesongen har det aldri vært kaldt om kveldene, så jeg pakker ikke noe langermet.

Gammel 15-07-14, 11:15   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kjoler er veldig plassbesparende, og så trenger jeg ikke å tenke så mye på at ting skal passe sammen. I år var jeg forøvrig ikke fornøyd med det jeg hadde pakket. Gikk igjen i to plagg nesten hele ferien på 17 dager.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 11:57   #4
Anne

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjoler
Topper og underdeler som passer sammen, gjerne på kryss og tvers
Tøysko, evt Toms eller lignende
Sandaler til strandbruk
Sko til kjolene
Bikinier
En langermet cardigan, fin å slenge over skuldrene om nødvendig
Accessories, skjerf, smykker, vesker
Treningstøy
Joggesko

God reise!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 12:13   #5
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Eh, hvor mange kjoler/topper og sånn trenger man, da? Jeg liker egentlig ikke shorts, men har sydd to for anledningen. Trenger man en topp/en kjole hver dag? Jeg bruker vanligvis aldri en kjole eller en topp mer enn en dag, av frykt for å lukte

Gammel 15-07-14, 12:18   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvor mange kjoler jeg har, men jeg har ikke én til hver dag, nei. Jeg bruker glatt klær om igjen, men jeg svetter heller ikke spesielt mye på kroppen. Særlig ikke om kveldene når vi er ute for å spise, for da er det jo kjøligere og vi er stort sett i skyggen. Og man kommer langt med å lufte klær etter bruk. Generelt sett vasker vi garantert klærne for ofte her på berget, med ubegrenset tilgang til vaskemaskiner og vann...

Gammel 15-07-14, 12:23   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg vasker litt underveis. Hadde med tre skjørt, to kjoler som ikke ble brukt, tre shortser og flere topper. Brukte skjortene med ulike topper.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 14:02   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg overpakker stort sett alltid.
Jeg har ikke en kjole til hver dag, har med meg et par, tre strandkjoler og ca like mange kveldskjoler. Det pleier alltid å være nok, men jeg går en del i shorts også.

Gammel 15-07-14, 14:06   #9
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pakker alltid minst mulig. Kjoler er veldig lurt. Jeg tenker alltid at om jeg skulle mangle noe, så kan det kjøpes der jeg kommer.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 14:28   #10
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg setter sammen antrekk (både til meg selv og ungene) og pakker litt reserveklær som jeg vet det potensielt går mye av som passer sammen med mesteparten av det andre. Kjoler, eller kort buksedrakt, i syden er jo genialt, og så gjerne et par cardigan til å hive over skuldrene på kalde kvelder. Litt mer praktisk tøy til eventuelle (gå)turer, og muligens noe litt penere til eventuelle penere restauranter.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 15:27   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Minst mulig men alltid noe langermet til flyet (og hvis jeg blir solbrent). I tillegg pakker jeg ned litt flytende vaskemiddel også kan jeg vaske det jeg trenger for hånd underveis.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 16:55   #12
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Pakker alltid for mye til meg selv jeg og...skal bli flinkere, neste gang...
Har funnet ut at omtrent dette er det jeg bruker på en toukerstur:

2-3 bikinier
2 strandkjoler/tunikaer
2-3 shorts/korte skjørt
3 singleter
3-4 andre topper/t-skjorter som også kan brukes på restaurant på kvelden
2 kjoler til kveldsbruk
1 langermet,tynn cardigan (kjekt til evt.kjølige kvelder/kjølig fly)
Strandsandaler (flipfloper)
1 par gode og fine sandaler som både kan brukes til å gå litt lengre på f.eks bytur, og som også passer til kveldsbruk
Skjerf/sjal som er kjekt på flyet både for meg selv og til å legge over en liten tass som sover, tar lite plass
Reiser ofte i bukse, men det kommer an på temperaturen når vi skal dra herfra..
Treningstøy og joggesko hvis det er aktuelt

Dette er da rikelig, og trenger man noe får man vanligvis tak i noe. Husk at klærne på kvelden brukes bare noen timer, og det er som andre sier vanligvis ikke så varmt at man svetter på kveldene.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 17:28   #13
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Mitt tips er å planlegge antrekk, altså sette sammen klær, sko og tilbehør på forhånd. Da får du oversikten over hva du trenger og du slipper å tenke på slikt når du kommer frem. Jeg har nettopp vært en uke i syden, brukte kjoler hele tiden, luftig og godt å ha på seg i varmen, de tar liten plass i kofferten og er lette å pynte opp til kveldstid.
Jeg hadde bare med meg en tynn cardigan, skulle hatt to, det var litt godt å beskytte seg mot sol og vind på kveldstid(selv om det var varmt nok til å gå uten).
Et tips til er å ta med flere lette strandvesker/-bager, jeg trenger ihvertfall å dra på mye greier til meg og mine når vi skal tilbringe dagen ved strand eller basseng.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 17:29   #14
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Standard

Tuuusen takk for mange gode svar! Nå skal det bli orden i kofferten!

Gammel 15-07-14, 18:20   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kommentar til kjoler: Selv om man kanskje ikke svetter så mye, og man gjerne går i stroppekjoler, så synes jeg de blir utrolig ekle, klissete og seige av solkrem.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 18:35   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg bruker ikke solkrem om kveldene i syden. Og strandkjolene har jeg bare på til og fra stranden. Og når jeg tenker meg om, så er heldigvis ikke solkremene mine så klissete heller. Aldri vært et problem.

Gammel 15-07-14, 18:52   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har egne "bruke til og fra stranda inkludert brukt av solkrem og eventuelt salt-kjoler".

Gammel 15-07-14, 20:06   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Til- og fra stranden kjoler og kjoler til kvelden, kan man stort sett bruke to ganger hver synes jeg. Skal vi rusle i byen eller dra paa utflukter, blir det ett antrekk denne dagen som maa vaskes dersom det skal brukes igjen.

Jeg liker aa ha med mange kjoler paa ferie. Synes ikke de tar mye plass, heller. For aa unngaa at de blir kröllete paa reisen i kofferten, henger jeg dem paa staalkleshengere og pakker dem i saann tynn plast som man faar paa renseriet. 4-5 kjoler i hver saann pose. Vel fremme paa hotellet er det bare aa henge opp kleshengerne direkte i skapet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 20:20   #19
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker bare shorts og singletter i syden. Dusjer før middag på kvelden og tar på rene klær, også bruker jeg gårdagens til og fra stranda neste dag.Da gjør det ikke noe at det blir svett og klissete av solkrem. Har med noen poser til håndvask av klær, det funker fint å vaske litt klær i vasken på hotellet. Har med en kjole i tillegg, men det hender den er ubrukt når jeg kommer hjem. Tar ikke med joggesko, det holder meg et par vanlige sandaler og et par som er litt penere som brukes til kjole eller litt finere singletter.

Sist redigert av Lyppa : 16-07-14 kl 15:36.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 20:26   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Av sko nå hadde jeg jeg med kjippkjapper (hva heter det egentlig?), et par Toms til kvelder, og et par "ballerina" Crocks, de ble alt for varme, så etter en uke kjøpte jeg sandaler på Capri som jeg brukte resten av ferien. Da var det slutt på svette føtter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.