|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Hjelp!
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg pakker lite når vi skal på klassisk sydenferie, og synes det er den enkleste typen ferie å pakke til. Bikinier, strandkjoler og sommerkjoler. Og undertøy, selvsagt. Kanskje en shorts og et par topper, men jeg foretrekker kjoler. Nå midt i sesongen har det aldri vært kaldt om kveldene, så jeg pakker ikke noe langermet.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg synes kjoler er veldig plassbesparende, og så trenger jeg ikke å tenke så mye på at ting skal passe sammen. I år var jeg forøvrig ikke fornøyd med det jeg hadde pakket. Gikk igjen i to plagg nesten hele ferien på 17 dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Kjoler |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Eh, hvor mange kjoler/topper og sånn trenger man, da? Jeg liker egentlig ikke shorts, men har sydd to for anledningen. Trenger man en topp/en kjole hver dag? Jeg bruker vanligvis aldri en kjole eller en topp mer enn en dag, av frykt for å lukte
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg vet ikke hvor mange kjoler jeg har, men jeg har ikke én til hver dag, nei. Jeg bruker glatt klær om igjen, men jeg svetter heller ikke spesielt mye på kroppen. Særlig ikke om kveldene når vi er ute for å spise, for da er det jo kjøligere og vi er stort sett i skyggen. Og man kommer langt med å lufte klær etter bruk. Generelt sett vasker vi garantert klærne for ofte her på berget, med ubegrenset tilgang til vaskemaskiner og vann...
![]() |
![]() |
#7 |
audio, video, disco
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg vasker litt underveis. Hadde med tre skjørt, to kjoler som ikke ble brukt, tre shortser og flere topper. Brukte skjortene med ulike topper.
![]() |
#8 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg overpakker stort sett alltid.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Pakker alltid minst mulig. Kjoler er veldig lurt. Jeg tenker alltid at om jeg skulle mangle noe, så kan det kjøpes der jeg kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg setter sammen antrekk (både til meg selv og ungene) og pakker litt reserveklær som jeg vet det potensielt går mye av som passer sammen med mesteparten av det andre. Kjoler, eller kort buksedrakt, i syden er jo genialt, og så gjerne et par cardigan til å hive over skuldrene på kalde kvelder. Litt mer praktisk tøy til eventuelle (gå)turer, og muligens noe litt penere til eventuelle penere restauranter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Minst mulig men alltid noe langermet til flyet (og hvis jeg blir solbrent). I tillegg pakker jeg ned litt flytende vaskemiddel også kan jeg vaske det jeg trenger for hånd underveis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Pakker alltid for mye til meg selv jeg og...skal bli flinkere, neste gang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Mitt tips er å planlegge antrekk, altså sette sammen klær, sko og tilbehør på forhånd. Da får du oversikten over hva du trenger og du slipper å tenke på slikt når du kommer frem. Jeg har nettopp vært en uke i syden, brukte kjoler hele tiden, luftig og godt å ha på seg i varmen, de tar liten plass i kofferten og er lette å pynte opp til kveldstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Tuuusen takk for mange gode svar! Nå skal det bli orden i kofferten!
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...En kommentar til kjoler: Selv om man kanskje ikke svetter så mye, og man gjerne går i stroppekjoler, så synes jeg de blir utrolig ekle, klissete og seige av solkrem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg har egne "bruke til og fra stranda inkludert brukt av solkrem og eventuelt salt-kjoler". |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Til- og fra stranden kjoler og kjoler til kvelden, kan man stort sett bruke to ganger hver synes jeg. Skal vi rusle i byen eller dra paa utflukter, blir det ett antrekk denne dagen som maa vaskes dersom det skal brukes igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Jeg bruker bare shorts og singletter i syden. Dusjer før middag på kvelden og tar på rene klær, også bruker jeg gårdagens til og fra stranda neste dag.Da gjør det ikke noe at det blir svett og klissete av solkrem. Har med noen poser til håndvask av klær, det funker fint å vaske litt klær i vasken på hotellet. Har med en kjole i tillegg, men det hender den er ubrukt når jeg kommer hjem. Tar ikke med joggesko, det holder meg et par vanlige sandaler og et par som er litt penere som brukes til kjole eller litt finere singletter. Sist redigert av Lyppa : 16-07-14 kl 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...Av sko nå hadde jeg jeg med kjippkjapper (hva heter det egentlig?), et par Toms til kvelder, og et par "ballerina" Crocks, de ble alt for varme, så etter en uke kjøpte jeg sandaler på Capri som jeg brukte resten av ferien. Da var det slutt på svette føtter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|