Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pavlova for en som ikke tåler melk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 10:45   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.086
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Pavlova for en som ikke tåler melk

Det er mulig å lage, for keg åt det i helga, og den var god! Bunnen er jo grei, men hva bruker man oppå? Det var jo krem i en eller annen form, men kan noen tipse meg om hva som er brukt?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:50   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Det finnes vel soya- og havrealternativer som kan vispes? Sjekk i allergihylla i butikken. Meny og den slags er vel best på den type ting, evt helsekost. Evt kan du sette et par bokser kokosmelk (ikke lettvariant) i kjøleskapet, helle av vannet, og piske den tykke kremen der.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:54   #3
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Laktoseintoleranse eller melkeallergi?

Her i huset er vi laktoseintolerante:
Jeg bruker laktosefri kremfløte (pisket til krem) blandet med hjemmelaget vaniljekrem, noe ala denne oppskriften: http://juliareisegal.blogg.no/136303...laktosefr.html

Det er tilsvarende produkter med soyamelk/soyafløte også, men jeg kjenner ikke så godt til dem.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:56   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.052
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Kjøper kokeklar vaniljesaus og blander med et eller. Har oppskriften hjemme.
Og laktosefri kremfløte.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:57   #5
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Glemte helt at jeg har laget melkefri pavlova selv før, da brukte jeg Condito sin whipping og litt av oatly sin vaniljesaus (tror ikke de har vaniljekrem). Helt melkefritt.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:59   #6
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Glemte helt at jeg har laget melkefri pavlova selv før, da brukte jeg Condito sin whipping og litt av oatly sin vaniljesaus (tror ikke de har vaniljekrem). Helt melkefritt.

Herregud, vinglepetrine i dag: Condito sin whipping er ikke helt melkefri, den er kun laktosefri.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 10:59   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.682
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Jeg har brukt gogreen sin visp og matføte. Blandet de litt før jeg visper de sammen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:04   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Lager eggekrem med havremelk og pisker havrefløte. Og blander sammen som vanlig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:29   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Jeg har laget laktoseintoleransepavlova med laktosefri fløte og hjemmelaget vaniljekrem med egg og laktosefri fløte. Jeg har også laget helt melkefri med havrefløte fra GoGreen. Gikk finfint.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 11:39   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Det går veldig bra ja. Alpro har en veldig god melkefri vispbar fløte som blandes med vaniljekrem laget på havremelk. Ingen har merket forskjellen når jeg har laget melkefri.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:38   #11
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Havrefløten er kjempegod og ble superpoppis i bursdag for et år siden, minnes jeg. Enkel å vispe er den også, selv for hånd.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 12:44   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

"Ikke tåler melk" er verdt å finne ut mer om. De fleste som "ikke tåler melk" er "bare" laktoseintolerante, og tåler f.eks. fint de laktosefrie produktene til Tine - også laktosefri kremfløte som vel er tilgjengelig i svært mange butikker nå. Tåler man ikke kumelk overhodet må man over på noen av substituttene som soya, havre osv.

for min egen del - som lager laktosefritt, ikke melkefritt, synes jeg ofte det er enklere å lage til med laktosefrie kumelkprodukter, fordi de oppfører seg mer slik jeg er vant til (ved pisking, varmebehandling osv.) Men det går greit også med alternativene, hvis man er nøye med å lese på pakningen hvordan man skal gå fram.

Vær likevel obs på at spraykrem aldri fungerer til kaker eller andre ting hvor kremen skal holde seg stabil lenger enn 5 minutter....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 13:02   #13
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

"Ikke tåler melk" er verdt å finne ut mer om. De fleste som "ikke tåler melk" er "bare" laktoseintolerante, og tåler f.eks. fint de laktosefrie produktene til Tine - også laktosefri kremfløte som vel er tilgjengelig i svært mange butikker nå. Tåler man ikke kumelk overhodet må man over på noen av substituttene som soya, havre osv.

for min egen del - som lager laktosefritt, ikke melkefritt, synes jeg ofte det er enklere å lage til med laktosefrie kumelkprodukter, fordi de oppfører seg mer slik jeg er vant til (ved pisking, varmebehandling osv.) Men det går greit også med alternativene, hvis man er nøye med å lese på pakningen hvordan man skal gå fram.

Vær likevel obs på at spraykrem aldri fungerer til kaker eller andre ting hvor kremen skal holde seg stabil lenger enn 5 minutter....

Dersom man er allergisk er det i de fleste tilfeller melkeproteinene man ikke tåler, da er det liten hjelp at det er laktosefritt. Melkeintoleranse er derimot mer forbundet med laktose.

Condito er ikke greit om det er melkeproteinene man trenger å holde seg unna. Det er faktisk også litt lactose i den og stappfull av E-stoffer og Palmeolje.

Condito Whipping
Ingredienser:

Vann, herdet vegetabilsk olje 25% (palmekjerne), sorbitol, emulgator (E472b, E332,E472e), stabilisator (E460,E466,E340), melkeprotein (0,65%), lecitin, aroma, fargestoff (E160a).
Laktoseinnhold mindre enn 0,01g.
Næringsinnhold per 100 g:Energi 999kJ (243kcal), protein 0,6g, karbohydrat 1,6g, fett 26g
Kan oppbevares både på kjøle- og tørrlager
Benytt WHIPPING i alle de anledninger der du ellers bruker kremfløte. Whipping må være kjøleskapskald før pisking.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 13:57   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Mine venner er allergiske, og tåler ikke melkeproteiner.
Jeg henger her for gode tips, da vi planlegger en liten "sommerfest" sammen før de reiser på ferie og jeg har lyst å lage en god kake.
Hvordan er hjemmelaget vaniljekrem? Kan jeg få oppskrift? Uten melkeprotein?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 14:10   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Mine venner er allergiske, og tåler ikke melkeproteiner.
Jeg henger her for gode tips, da vi planlegger en liten "sommerfest" sammen før de reiser på ferie og jeg har lyst å lage en god kake.
Hvordan er hjemmelaget vaniljekrem? Kan jeg få oppskrift? Uten melkeprotein?

Kjempegod vaniljekrem her.

http://vegetarbloggen.com/2011/08/25...-marsipankake/

Jeg pleier også å kjøpe den der Oatly vaniljesaus (liten grønn kartong, i melkefriseksjonen i butikken), den smaker fantastisk likt ekte vaniljesaus/krem og når den står kjølig blir den fast som vaniljekrem (den kan visst også piskes). Den smaker bedre enn vanlig vaniljesaus/krem synes jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:29   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.086
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

"Ikke tåler melk" er verdt å finne ut mer om. De fleste som "ikke tåler melk" er "bare" laktoseintolerante, og tåler f.eks. fint de laktosefrie produktene til Tine - også laktosefri kremfløte som vel er tilgjengelig i svært mange butikker nå. Tåler man ikke kumelk overhodet må man over på noen av substituttene som soya, havre osv.

for min egen del - som lager laktosefritt, ikke melkefritt, synes jeg ofte det er enklere å lage til med laktosefrie kumelkprodukter, fordi de oppfører seg mer slik jeg er vant til (ved pisking, varmebehandling osv.) Men det går greit også med alternativene, hvis man er nøye med å lese på pakningen hvordan man skal gå fram.

Vær likevel obs på at spraykrem aldri fungerer til kaker eller andre ting hvor kremen skal holde seg stabil lenger enn 5 minutter....

Det er alle ku-produkter hun er allergisk for. Hun spiser sånne snefriskoster.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:50   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det er alle ku-produkter hun er allergisk for. Hun spiser sånne snefriskoster.

Snøfrisk-smøreosten inneholder kumelk, så det er ikke nødvendigvis noen målestokk
(snøfrisk - fastosten har ikke kumelk)

Hvis du får tak i Erlet er den super (men full i Palmeolje og ræl), også er det mange som sier det går an å piske det "faste" i en kokosmelkboks. Det får ikke jeg til, så jeg har funnet en kokosmelk-kremfløte på helsekosten som jeg pisker og faktisk får til og den er super. Men jeg finner jo selvsagt ikke noe bilde i farta. Det er sikkert akkurat samme greia til trippel pris

(men det finnes vel piske-krem-alternativer med både ris og havre også)


Sist redigert av m^2 : 04-06-14 kl 19:00.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:47   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Havrevisp er den vi syns er best og mest lik krem. Og egentlig trenger man knapt piske den når man tar den ut av pakka.

Jentungen her har melkeproteinallergi, og det kan se ut som om hun også reagerer på soya. Så vi styrer unna det også for å få bedre nattesøvn her i huset.

Eggekrem som vi liker er:

5 eggeplommer
5 ss sukker
2,5 dl havremelk (kalcium med 1,5 % fett)
4 ts maizenna

Bland alt i en kasserolle og rør godt sammen mens det koker opp.
Trekk kjelen av plata når det bobler, og fortsett å røre litt til for å være sikker på at det ikke klumper seg. Jeg liker å smake den til med en god dæsj hjemmelaget vaniljeekstrakt, eller bruke 50/50 sukker og vaniljesukker.

Og til pavlova avkjøler jeg eggekremen, og pisker en pk havrefløte og eggekremen sammen. Blir yummi!

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:59   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.086
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

No er eg sikkert veldig blond her, men når ein har glitenallergi tåler ein vel ikkje havre?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 09:20   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova for en som ikke tåler melk

Jo, havre tåles av dem som ikke tåler gluten, men vanlig havregryn kan ikke spises fordi det lages i samme lokaler som andre typer mel. Havremelk må være merket glutenfri (kornaks med strek over) for at du skal være helt bombesikker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no