|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Har du bunad, og skal du ha den på på 17. mai? | |||
| Jeg har bunad og skal ha den på |
|
122 | 56,74% |
| Jeg har bunad, men skal ikke ha den på fordi den ikke passer |
|
37 | 17,21% |
| Jeg har bunad, men skal ikke ha den på fordi det er upraktisk |
|
11 | 5,12% |
| Jeg har ikke bunad, og skal gå i noe annet, men ønsker meg bunad |
|
14 | 6,51% |
| Jeg har ikke bunad, og går glad og fornøyd i noe annet uten ønske om bunad |
|
26 | 12,09% |
| Brokkolidrakt |
|
5 | 2,33% |
| Deltakere: 215. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Veldig viktig bunadspollSiden nesten alle sier de skal ha på seg bunad på 17. mai, må vi jo ha en slik.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg har svart. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg har men den passer ikke i år. :gravid: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Veldig viktig bunadspollBunaden min er dessverre for stor. Den sitter ikke pent på, og jeg må nok få den sydd om. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg har, men får ikke klemt inn snart høygravid mage. Bunaden passa bare akkurat i fjor, med knappen flytta så langt ut det gikk, så jeg håper det lar seg gjøre å ta ut stakken litt. Det er ikke all verdens med sømmonn, jeg har vesten etter mamma og skjorta og stakken etter tante (søstra mi har omvendt) og begge damene var særdeles slanke på 70-tallet. Bunaden er nok mer passe til en str 36/38, og jeg blir nok aldri stort mindre enn 40 igjen.
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg fikk aldri bunad og har aldri tatt meg råd til det senere. Nå har jeg lyst på, men bruker ikke ull så jeg startet jakten på bunad eller festdrakt uten ull nettopp, og fant denne, som jeg tror jeg skal kjøpe neste år eller året etter.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg begynte å bruke bunaden min igjen for to år siden, da eldstemann startet i barnetoget. Jeg synes det er et pent og praktisk plagg, og jeg liker den, men jeg synes ikke 17. mai hadde vært ødelagt uten, liksom.
|
|
|
#14 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg har bunad, men den har dessverre krympet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Veldig viktig bunadspollLitt usikker, jeg skal jobbe på skolen, så jeg er litt redd for å ha bunad den dagen. Det blir i så fall første 17. mai på 23 år jeg ikke har bunad! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg har bunad, men skal ikke ha den på fordi det er upraktisk.
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Veldig viktig bunadspollJeg har tre bunader og skal ha på en av dem. Den ene har jeg sydd inn og opp, så eldste skal ha den på.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Veldig viktig bunadspollHar bunad, hadde egentlig tenkt å gjøre det hele enklere i år og kanskje ikke ha den på, men så erklærte Poden litt uventet at han ville gå i tog, så da må jeg snart se om jeg finner skjorten og får til å vaske og stryke den.
|
![]() |
|
|