Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sang til et bryllup ... Hjelp!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-14, 17:16   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sang til et bryllup ... Hjelp!

Når min venninne gifter seg i mai, skal jeg være forlover.
I den forbindelse skal jeg selvsagt holde en tale, men siden min sterkere side er sang, vil jeg avslutte talen med en enkel sang. Men hvilken?
Den må være grei å synge a capella og den bør ikke være for lang.

Jeg er inne på tanken om The Rose, men synes vel egentlig den er så 'utbrukt' etter hvert.
Dette er et intimt bryllup hvor vi kun vil være 15 gjester utenom brudeparet.

Jeg har sunget i mange bryllup før, men dette er min aller beste venninne, det er et bryllup i MYE mindre skala enn jeg har vært med på før og det er en annerledes setting i og med at jeg synger som en del av talen.
Kan dere bidra med hjelp?!

Gammel 27-03-14, 17:29   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sang til et bryllup..Hjelp!

Vet ikke hvor lett den er å synge a capella, men i mitt bryllup ble Songbird sunget, og den er jo nydelig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 17:35   #3
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vet ikke hvor lett den er å synge a capella, men i mitt bryllup ble Songbird sunget, og den er jo nydelig.

Jeg kan den dessverre ikke.og så er jeg ikke så veldig begeistret for den heller, og da er det vrient å lære seg den...

Gammel 27-03-14, 17:36   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Fly me to the moon

Gammel 27-03-14, 17:42   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

It had to be you!

(Kilde: youtube.com)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 18:03   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Fly me to the moon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

It had to be you!

Hmmm ja disse var ikke så helt ville.

Gammel 27-03-14, 18:12   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var nylig i et bryllup hvor brudens proffe venninner og bruden selv(!) sang "Mitt hjerte er ditt" i kirken - veldig fint og passende.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 20:12   #8
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Ei god venninne av meg sang

a capella i brylluppet vårt. Jeg er ikke Åge-fan i utgangspunktet, men den satt som et skudd.

Nå er vi trøndere da. Ikke sikkert den gjør seg like godt en annen plass i landet..

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 20:17   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bryllupet til ei venninne sang jeg et dikt av Haldis Moren Vesaas som er skrevet melodi til av en lokal artist. Hvis du leser diktet, som heter "Ord over grind" og liker det skal jeg prøve å finne notene.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 20:31   #10
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

I bryllupet til ei venninne sang jeg et dikt av Haldis Moren Vesaas som er skrevet melodi til av en lokal artist. Hvis du leser diktet, som heter "Ord over grind" og liker det skal jeg prøve å finne notene.

Å det diktet er bare ubeskrivelig nydelig! Jeg hadde satt STOR pris på om jeg kunne fått kopi av notene.

Gammel 27-03-14, 20:33   #11
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ord over grind er det fineste diktet.

Gammel 27-03-14, 20:34   #12
Input

Input sin avatar

Standard

Gammel 27-03-14, 21:37   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sang til et bryllup ... Hjelp!

Den var også fin, Input. Min er dog helt annerledes.

Jeg skal leite, Taien.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 21:51   #14
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den var også fin, Input. Min er dog helt annerledes.

Jeg skal leite, Taien.

Tusen takk!

Gammel 27-03-14, 21:59   #15
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi var nylig i et bryllup hvor brudens proffe venninner og bruden selv(!) sang "Mitt hjerte er ditt" i kirken - veldig fint og passende.

Den har vært sunget i bryllup jeg har vært i også. Nydelig.

Vi vandrar saman er også fin, av Olav Stedje.

Sist redigert av Pelle : 27-03-14 kl 22:04.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 14:45   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg sang "Forever" av KISS i min søsters bryllup:

Gammel 28-03-14, 16:18   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Kari Bremnes sin norske oversettelse av The Rose?

Sitat:

Du som sir at kjærligheten
e ei elv som drukner alt
Du som sir den e en hunger
et åpent sår med salt
Du som sir at kjærligheten
e en kniv som lar dæ blø
Du tar feil
for kjærligheten e en blomst
som har vært frø

Du som bær ditt frosne hjerte
som nå glemt og annenrangs
du kan ende som den drømmen
du aldri gav en tjangs
Den som aldri gir sæ over
ho kan heller aldri få
Er du altfor redd for døden
blir du redd for livet og

Når ei natt e for aleina
og en vei e altfor lang
og du tror at kjærligheten
går til status og til rang
skal du huske at om vinteren
under streng og bitter sne
da, med kjærlighet fra sola,
blir den røde rosa te.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 18:29   #18
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hørt en nydelig versjon av Ord over grind, den er sunget av Veslemøy Solberg. Finnes på plata "Min unge sang".

Gammel 28-03-14, 18:42   #19
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

"Thank You" av Dido. Passer kanskje bedre å synges fra en partner til den andre, men jeg sang den i min mammas bryllup for nøyaktig fem år siden i dag. :-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 20:34   #20
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Du", Aftenlandets versjon, Jakob Sandes dikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.