Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup på Tinghuset - what to wear?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-14, 11:30   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bryllup på Tinghuset - what to wear?

Vi skal i bryllup på Tinghuset neste uke. Det blir bare brudeparet, et vennepar av brudgommen og oss, min mann er forlover. Vi skal ut og spise på kvelden.

Jeg har aldri vært i en vielse på Tinghuset før, ei heller en så intim og liten vielse, så jeg lurer litt på hva jeg skal ha på meg!?

Jeg tar gjerne på meg bunaden min, eller er det litt overkill? Evt. har jeg kjøpt en blå paljettkjole, knelang, og en sort blazer å ha over - kan jeg ha det med sorte strømper og pumps uten at det blir for "dystert" eller "tacky"? De har liksom ikke lagt noen føringer for antrekk, og jeg kjenner ingen av dem (hilst på brudgommen et par ganger bare, aldri møtt bruden), så jeg vet ikke hva som er greit og ikke.

Har jeg bunaden kommer jeg til å skifte mellom vielse og middag.

Gammel 20-02-14, 11:49   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup på Tinghuset - what to wear?

Spør brudeparet hva de legger opp til av antrekk. Små vielser kan være veldig ulike. Je har vært borti at brudepar har kommet i jeans og da er paljettkjole og bunad litt overkill. Andre kommer i full brudestas og da kan man pynte seg skikkelig som gjest.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 11:59   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også spurt brudeparet. Jeg har giftet meg i bunad på Tinghuset og har vært i bryllup der med store hvite kjoler, så det er ikke nødvendigvis slik at man ikke pynter seg der. Men et så lite bryllup har jeg aldri vært tilstede i og da er det kanskje greit å holde seg litt i samme stil som brudeparet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 11:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vielser på Tinghuset kan være fullt brudeutstyr eller bare hverdagsklær og alt mellom der, så du må nesten høre med brudeparet.

Gammel 20-02-14, 11:59   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg får sette mannen på saken skjønner jeg.

Gammel 20-02-14, 12:00   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg giftet meg med bare oss to og de to forloverne tilstede. Jeg hadde brudekjole allikevel.

Gammel 20-02-14, 12:24   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi giftet oss med bare oss to, og vi gjorde det med vanlige klær, all den tid vi gjorde det i lunsjpausen en fredag.

Gammel 20-02-14, 12:34   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er det først vielse, så skilles dere ad og så er det ut og spise om kvelden?
Da hadde jeg hatt to antrekk. En draktlignende sak i tingretten, hverdagspyntet ++ i tingretten og paljettkjolen på kvelden. Og sondert litt med brudeparet. Tror kanskje paljettkjole blir litt for mye midt på dagen?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 13:02   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Sende melding til mannen, fikk brudgommens svar i retur.

Sitat:

Pent antrekk. Trenger ikke ballkjolen, men fint antrekk er jo hyggelig.

Kanskje jeg bare kan gå i bunaden da, det er jo pent, men litt dempet? Jeg trenger jo overhode ikke å glitre om kapp med bruden, det har jeg ikke noe ønske om. Så skifter jeg bare til en pen sort kjole eller noe til kvelden. Jeg har forstått det som at det er vielse, adskillelse og senere middag, men det må jeg jammen dobbeltsjekke. Hva gjør jeg hvis vi går rett ut og spiser, i 16-tiden?

Gammel 20-02-14, 13:04   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tar du på deg litt pent tøy, men ikke bunad.

Gammel 20-02-14, 13:25   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Pent antrekk men ikke bunad.
Jeg hadde valgt en pen hverdagskjole tenker jeg, noe knekort og langermet med høye støvletter til, med litt smykker og et skjerf. Ikke overskygge bruden, ikke for hverdagslig.

Gammel 20-02-14, 13:27   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ok, etter den meldingen synes jeg paljettkjole og bunad utgår.
Hva annet har du?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 13:34   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg har et par svarte kjoler (og svart er vel ikke bryllupsfarge heller), men de er enten for pyntet, typ ut på byen, og ellers har jeg et par sommerkjoler. Utover det har jeg en sørgelig beholdning penklær, sånn midt mellom størrelser og alt det der.

Jeg tror jeg må ut og shoppe. Tips?

Gammel 20-02-14, 13:40   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok valgt en kjole som går i kategorien "pen" Litt sånn i kategorien at man kunne ha hatt den på seg på jobb om man ville ha pytet seg litt ekstra en dag(gitt at man har jobb hvor man kan gå i kjole altså)

Gammel 20-02-14, 13:49   #15
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med en Tulip og Tatamo-kjole?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 18:16   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det høres ut som et hakk over pen jobbkjole for meg, altså. Pent antrekk, men ikke ballkjole, er pynta som i bursdag eller pen ut på byen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 19:04   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde valgt en enkel penkjole ut fra den meldingen der. Jeg hadde ikke hatt på meg bunad uten å spørre i retur om det var passe eller om det var bedre med vanlig pentøy. (Det er litt vanskelig å tolke om de ønsker det penest mulig, men ikke vil kreve noe eller om de egentlig har en litt avslappet stil på det hele).

Gammel 20-02-14, 21:48   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, en mann som spør en mann om damenes antrekk. Hvilket svar hadde du ventet?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 08:53   #19
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Du kan jo gjerne ha svart som basis i en vielse i Tingretten. Men du kan jo pynte den litt opp med litt farge?
Jeg giftet meg i lang sort penkjole i Tingretten. Jeg var høygravid og følte at sort var slankende.

Gammel 21-02-14, 11:08   #20
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke tatt bunad, men en passe litt penere enn hverdagskjole på ett vis. ( jeg hadde nok måttet handle for jeg har bare selskapskjoler).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.