Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye i konfirmasjonsgave til mitt søskenbarn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-14, 21:50   #1
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye i konfirmasjonsgave til mitt søskenbarn?

Jeg har ikke vært i konfirmasjon i det hele tatt etter at jeg ble voksen, så jeg aner virkelig ikke hva som er vanlig å gi.
Mitt søskenbarn og vi er invitert i selskapet, tror vi kommer til å gi penger.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:01   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til mitt søskenbarn?

Det er nok stor forskjell.
Vi har gitt 3.000,- til nevøer/guttas fettere. Var i selskapet.
Har gitt 400,- til guttas tremenninger, var ikke i selskapet.

Gammel 12-02-14, 22:04   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi ga 500 til min fetter i fjor. 3000 er det han fikk av sine foreldre.

Så standarden er veldig forskjellig fra familie til familie.

Gammel 12-02-14, 22:55   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sparer faktisk til poden. Regner med at han får 15 000 kr av meg... Men ellers så ville jeg gitt 500 kr tror jeg. Kommer litt ann på relasjonen også syntes jeg, for slektskap betyr ikke nødvendigvis at man er så veldig nære....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 22:55   #5
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi ga 500 sist. Husker ikke helt slektskapet da det var på mannens side.

Gammel 12-02-14, 22:59   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I slekta mi hadde 500 vært gangbart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 23:09   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

500 hadde jeg gitt.

Gammel 12-02-14, 23:30   #8
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg ga 800 til mitt søskenbarn, men jeg har ikke så mange søskenbarn.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 23:33   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gitt 1000 om vi var en familie. 500 om jeg var alene om det.

Gammel 12-02-14, 23:36   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke så stor familie, så vi gir ganske mye ved slike anledninger. Ellers tror jeg at jeg hadde gitt 500 kroner hvis vi ikke var invitert, og 1000 kroner hvis vi skulle i selskapet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 23:56   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Vi har ikke så stor familie, så vi gir ganske mye ved slike anledninger. Ellers tror jeg at jeg hadde gitt 500 kroner hvis vi ikke var invitert, og 1000 kroner hvis vi skulle i selskapet.

Noe sånt, ja.

Gammel 13-02-14, 09:18   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Ja, det høres riktig ut for meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 09:25   #13
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi er en stor familie da. Både jeg og mannen har 17-18 søskenbarn hver. Det blir 70 stk i konfirmasjonen. Storparten har søskenbarna hennes er eldre og har familie.
Vi er en familie på 4 som kommer, så jeg vil ikke gi for lite heller. Skal høre med brødrene mine om hva de legger seg på, men tenkte det var greit å vite sånn ca hva som er normalt først.

Gammel 13-02-14, 12:39   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

500 kr hadde jeg gitt.
Tenker 1000 kr til nevøer/nieser, det er mer enn nok til vår økonomi.
De er født ganske tett, så våre gutter vil være komfirmanter samtidig som sin fetter og kusine.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 12:58   #15
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

500 kr hadde jeg gitt.
Tenker 1000 kr til nevøer/nieser, det er mer enn nok til vår økonomi.
De er født ganske tett, så våre gutter vil være komfirmanter samtidig som sin fetter og kusine.

Jeg tenker også at jeg gir mer til nevøer og nieser. Har foreløpig 11 av dem og, så det blir litt etterhvert.

Takk for svar alle sammen forresten.

Gammel 13-02-14, 13:08   #16
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde gitt 500-700 kr vil jeg tro.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:59   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

500, tenker jeg. Nieser, nevøer og søsken har fått og kommer til å få 1000, vil jeg tro. Det er en stund til neste runde der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.